Ελλη Τρίγγου:΅Πρώην «Μάγισσα» νυν… Αγία!

Θα υποδυθεί στο σανίδι την πολυσυζητημένη «Αγία Αθανασία του Αιγάλεω»

«Αγία Αθανασία του Αιγάλεω» στο σανίδι η Ελλη Τρίγγου. Μια παράσταση που ενδέχεται να προκαλέσει αντιδράσεις σε θρησκευτικούς κύκλους, καθώς αντλεί τη θεματολογία της από την ιστορία μιας αμφιλεγόμενης προσωπικότητας που αφόρισε η Εκκλησία της Ελλάδος το 1967, πρόκειται να παρουσιαστεί από τα τέλη Ιανουαρίου στο Θέατρο Βασιλάκου, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη.

  • Από τον Ηλία Μαραβέγια

Μετά την επική «Μάγισσα» του ΑΝΤ1 και τα φετινά «Φαντάσματα» του Star, η ταλαντούχα ηθοποιός, η οποία δηλώνει παρούσα και θεατρικά κάθε χειμερινή σεζόν την τελευταία δεκαετία, προετοιμάζεται για ένα νέο, μεγάλο καλλιτεχνικό στοίχημα. Αυτό δεν είναι άλλο από τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη, που εμπνέεται από τον βίο και την πολιτεία της πολυσυζητημένης «Αγίας Αθανασίας του Αιγάλεω», όπως επίσης από το πολύκροτο σκάνδαλο του «θαυματουργού νερού» του Γιώργου Καματερού, που «γιάτρευε τον καρκίνο», καθώς και από τον τρόπο που λειτουργεί γενικότερα ο μεσσιανισμός ως κοινωνικό φαινόμενο.

Το πρωτότυπο story του έργου «Αθανασία», όπως είναι ο τίτλος του, παρακολουθεί τη διαδρομή μιας νεαρής γυναίκας που ισχυρίζεται ότι έχει επιλεγεί από τον Θεό για να μεταφέρει στους πιστούς το μήνυμά Του. Η ίδια βασίζει όλη της τη θεωρία σε μια ιδιαιτερότητα του δέρματός της, που διατηρεί όσα χαράζονται πάνω του.

Αμφισβητείται απ’ τον περίγυρό της, αλλά σύντομα βρίσκει τον τρόπο να κερδίσει τις εντυπώσεις και να παγιωθεί ως «η ενδιάμεση» του Θεού. Ιδρύει τη δημοφιλή παραθρησκευτική οργάνωση «Χείρα Θεού» και καταφέρνει να γίνει μια θρησκευτική persona, με μεγάλη πολιτική και κοινωνική επιρροή, που κερδίζει συνεχώς έδαφος και χρήματα, εξαλείφοντας όποιον σταθεί εμπόδιο στο «θεάρεστο» έργο της.

Η πρεμιέρα

Μέσα απ’ αυτόν τον νέο της θεατρικό ρόλο η Ελλη Τρίγγου υιοθετεί όλα τα χαρακτηριστικά μιας αμφιλεγόμενης αγιότητας που επηρεάζει συνειδήσεις και επηρεάζεται από τις ανάγκες της αγοράς. Ετσι δείχνει, μεταξύ άλλων, πώς λειτουργεί η εξαπάτηση μιας πλειονότητας που ψάχνει εναγωνίως από κάπου να κρατηθεί για να σώσει την ψυχή της. Μαζί της θα συμπράξουν επί σκηνής οι ηθοποιοί Θανάσης Βλαβιανός, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Ειρήνη Μπούνταλη, Γιώργος Νούσης και Αλέξανδρος Τούντας, με το έργο να κάνει πρεμιέρα στις 26 Ιανουαρίου (κάθε Δευτέρα και Τρίτη), αμέσως μετά την ολοκλήρωση των παραστάσεων της παραγωγής «Σπυριδούλες», μια δημιουργία επίσης της Νεφέλης Μαϊστράλη.

Τα θεϊκά… ραβασάκια στο σώμα της και η τεράστια περιουσία

Γεννημένη το 1928 στη Μανωλάδα Ηλείας, η «Αγία Αθανασία του Αιγάλεω», κατά κόσμον Αθανασία Κρικέτου-Σάμαρη, που έφυγε από τη ζωή στις 20 Φεβρουαρίου 2020, «έχτισε» μια τεράστια περιουσία, υποστηρίζοντας ότι έβλεπε οράματα και ότι η Παναγία και ο Θεός «χάραζαν» στο στήθος της ανορθόγραφα… ραβασάκια.

Στα 17 χρόνια της ισχυρίστηκε ότι εμφανίστηκε μπροστά της η Παναγιά καθώς οδηγούσε το κοπάδι της για βοσκή. Αυτό ήταν το πρώτο «όραμά» της και η αρχή μιας πορείας γεμάτης απάτες και θρησκοληψίες! Βλέποντας τα «σημάδια του Θεού» στο στήθος της, οι συγχωριανοί της δεν άργησαν να πειστούν ότι ήταν «αγία» και σύντομα η φήμη της εξαπλώθηκε σε όλη την Ελλάδα. Αυτό που αγνοούσαν ήταν ότι η νεαρή -τότε- κοπέλα έπασχε από κληρονομικό δερμογραφισμό, ο οποίος προκαλεί υπερευαισθησία στο ερέθισμα της τριβής. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει πως, όταν χάραζε κάτι στο δέρμα της, εμφανιζόταν και παρέμενε επί ώρες χαραγμένο.

Στη συνέχεια, η αυτοαποκαλούμενη «αγία» έφυγε από το χωριό της και μετακόμισε μαζί με τον σύζυγό της Σπύρο Κρικέτο σε ένα σπίτι στο Αιγάλεω, το οποίο έμελλε να γίνει τόπος προσκυνήματος για χιλιάδες πιστούς, που της ζητούσαν να τους θεραπεύσει. Παράλληλα με τους φανατικούς υποστηρικτές, όμως, η «αγία Αθανασία» κέρδισε και πολλούς πολέμιους, που την κατηγορούσαν ως αγύρτισσα που καρπωνόταν περιουσίες από τον αμόρφωτο κοσμάκη εκμεταλλευόμενη τη θρησκοληψία του. Μάλιστα, το 1959 οδηγήθηκε στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο, το οποίο την αθώωσε… «λόγω βλακείας»!

Το 1967, η Εκκλησία της Ελλάδος την αφόρισε, ωστόσο εκείνη συνέχισε ακάθεκτη, με συνέπεια τη δεκαετία του ’80 να κατέχει μια περιουσία-κολοσσό, που αποτελούνταν από σπίτια, οικόπεδα και χωράφια σε όλη την Ελλάδα, καθώς και από το ίδρυμα-φρούριο στη Μάνδρα, όπου ζούσαν υπό άθλιες συνθήκες πολλοί ηλικιωμένοι που της είχαν παραδώσει τις συντάξεις και τις περιουσίες τους. Σύμφωνα επίσης με τα ρεπορτάζ εκείνης της εποχής, η Αθανασία είχε… πεθάνει, για να «αναστηθεί» στη συνέχεια και να αρχίσει να διηγείται εκστασιασμένη μέσα από το φέρετρό της την εμπειρία της από τον άλλον κόσμο! Τίποτα από τα παραπάνω, όμως, δεν στάθηκε ικανό να αποθαρρύνει τον φανατισμένο «στρατό» της από το να συνεχίσει να την ακολουθεί ως την τελευταία ανάσα της.

Πηγή: Εφημερίδα Espresso








spot_img

Ροή ειδήσεων







spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ