Θεσσαλονίκη: «Βροχή» λουκέτων και επέλαση ξένων αλυσίδων – Δεν τα βγάζουν πέρα οι μικρομεσαίοι

Η κυβέρνηση αφήνει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να σβήνουν μία-μία, ενώ τα πολυεθνικά brands επεκτείνονται ανενόχλητα

Η αγορά της Θεσσαλονίκης ζει μια πρωτοφανή αντίθεση: από τη μία πλευρά τα λουκέτα στις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις αυξάνονται ραγδαία, και από την άλλη, νέα ξένα brands και αλυσίδες πολυτελείας ξεφυτρώνουν παντού, παίρνοντας τη θέση των κλειστών καταστημάτων.

Η πόλη που πνίγεται στα κενά μαγαζιά

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, η Τσιμισκή μετρά 17 άδεια καταστήματα, ενώ η Μητροπόλεως άλλα 16. Στην περιοχή Βενιζέλου – Ίωνος Δραγούμη – Βασιλέως Ηρακλείου, τα κλειστά μαγαζιά δεν είναι εξαίρεση αλλά ο κανόνας.

Οι μικρομεσαίοι έμποροι, που επί δεκαετίες στήριζαν την τοπική οικονομία, αδυνατούν πλέον να ανταποκριθούν. Οι υπερβολικές αυξήσεις στα ενοίκια, το ανεξέλεγκτο ενεργειακό κόστος, η φορολογική πίεση και η πτωτική αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο που οδηγεί αναπόφευκτα στο λουκέτο.

Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο στον Δήμο Θεσσαλονίκης υπάρχουν σήμερα 1.600 ξενοίκιαστα καταστήματα, ενώ σε Καλαμαριά και Εύοσμο καταγράφονται πάνω από 400 επιπλέον.

Η σιωπηρή εισβολή των πολυεθνικών

Την ίδια στιγμή που οι ελληνικές επιχειρήσεις «αφανίζονται», ξένες αλυσίδες καταλαμβάνουν τα καλύτερα σημεία του κέντρου.

Η Τσιμισκή έχει μετατραπεί σε πεδίο μάχης για brands του εξωτερικού, όπως η Zadig & Voltaire, η Parthenis και η Zeus + Dione, που εγκαθίστανται πλέον και στην οδό Προξένου Κορομηλά, αναβιώνοντας τη λάμψη των δεκαετιών του ’80 και του ’90 – αλλά μόνο για τους λίγους.

Στην Πλατεία Αριστοτέλους άνοιξε πρόσφατα το κοινό κατάστημα των Brooks Brothers και Replay, ενώ ετοιμάζεται η έλευση του premium brand COS του Ομίλου H&M. Παράλληλα, ο Michael Kors έκανε το ντεμπούτο του στην Αγίας Σοφίας, όπου αναμένεται σύντομα και η πολωνική αλυσίδα Mohito, στην πρώτη της παρουσία στην ελληνική αγορά.

Οι μικρομεσαίοι στο περιθώριο

Η πραγματικότητα για τους ντόπιους επιχειρηματίες είναι σκληρή. Ενώ οι πολυεθνικές απολαμβάνουν ευνοϊκές συμφωνίες, φορολογικά παράθυρα και άφθονο κεφάλαιο, οι μικρές επιχειρήσεις παλεύουν χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από το κράτος.

Οι πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης, που στηρίζουν απροκάλυπτα τις μεγάλες εταιρείες και αφήνουν αβοήθητους τους μικρούς εμπόρους, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στον αφανισμό των ΜμΕ. Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σταδιακά σε μια πόλη «βιτρίνα», όπου ο παραδοσιακός εμπορικός ιστός αντικαθίσταται από ακριβά franchises και διεθνή labels.

Ένα μέλλον χωρίς ελληνικά μαγαζιά;

Αν η κατάσταση συνεχιστεί, το ιστορικό εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης θα χάσει οριστικά τον χαρακτήρα του. Τα λουκέτα πολλαπλασιάζονται, οι πολυεθνικές επεκτείνονται, και η τοπική αγορά ασφυκτιά κάτω από το βάρος της κρατικής αδιαφορίας.

Η εικόνα μιας πόλης γεμάτης κλειστά ρολά είναι το πιο ηχηρό καμπανάκι για μια πολιτεία που προτιμά να βλέπει ξένα brands στις βιτρίνες αντί για τις ελληνικές επιχειρήσεις που κάποτε έδιναν ζωή και ταυτότητα στη Θεσσαλονίκη.








Advertisement 3
spot_img

Ροή ειδήσεων








spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ