Τι αλλάζει για τα ταξί σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Ποιοι θα εξαιρεθούν από την απαγόρευση – Πόσο πραγματικά συμφέρει το ηλεκτρικό ταξί

Από την 1η Ιανουαρίου 2026 τίθεται σε ισχύ ο νέος κλιματικός νόμος, που προβλέπει απαγόρευση πώλησης καινούριων ταξί με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Η ρύθμιση έχει προκαλέσει αναστάτωση στον κλάδο, καθώς πολλοί επαγγελματίες οδηγούνται σε οικονομικό αδιέξοδο λόγω του υψηλού κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων.

Τροποποίηση της νομοθεσίας – Στο επίκεντρο οι ιδιοκτήτες μίας άδειας

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται σε διορθωτική τροποποίηση του νόμου.
Η απαγόρευση αγοράς νέων ταξί με κινητήρες βενζίνης ή diesel ενδέχεται να ισχύσει μόνο:

Έτσι, οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν μία μόνο άδεια ταξί θα μπορούν να συνεχίσουν να αγοράζουν οχήματα εσωτερικής καύσης, καθώς δεν υφίσταται ενεργό πρόγραμμα επιδότησης για ηλεκτρικά μοντέλα.

Η ρύθμιση αυτή στοχεύει να προστατεύσει τους μικρούς επαγγελματίες, οι οποίοι διαφορετικά θα αδυνατούσαν να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους.

Το τέλος του προγράμματος «Πράσινα Ταξί»

Το πρόγραμμα επιδότησης «Πράσινα Ταξί» ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2025, προσφέροντας κίνητρα έως και 22.500 ευρώ για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο, η ανταπόκριση ήταν περιορισμένη, αφού οι περισσότεροι επαγγελματίες προτίμησαν τα diesel ή τα υβριδικά, θεωρώντας ότι η επένδυση στα ηλεκτρικά δεν ήταν ακόμη συμφέρουσα.

Οι αριθμοί, ωστόσο, δείχνουν πως το ηλεκτρικό ταξί εξοικονομεί χιλιάδες ευρώ ετησίως σε καύσιμα και συντήρηση.

Κατανάλωση και εξοικονόμηση

  • Ένα ηλεκτρικό ταξί καταναλώνει περίπου 17 kWh/100 χλμ.

    • Αν φορτίζει στο σπίτι, το κόστος είναι 1,7 ευρώ/100 χλμ.

    • Αν φορτίζει σε ταχυφορτιστή, το κόστος ανεβαίνει στα 10,2 ευρώ/100 χλμ.

  • Ένα πετρελαιοκίνητο ταξί καίει κατά μέσο όρο 7 λίτρα/100 χλμ., με κόστος 10,7 ευρώ (με τιμή πετρελαίου 1,5 ευρώ/λίτρο).

Δεδομένου ότι ένα ταξί διανύει περίπου 200 χλμ. ημερησίως:

  • Το ηλεκτρικό ταξί καταναλώνει 3,4 ευρώ την ημέρα

  • Το diesel ταξί κοστίζει 21,4 ευρώ ημερησίως

Εξοικονόμηση: 18 ευρώ τη μέρα ή 2.628 ευρώ τον χρόνο μόνο από καύσιμα.

Συντήρηση και κόστος χρήσης

Η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη στα service:

  • Πετρελαιοκίνητο ταξί: 1.300 – 1.500 ευρώ ετησίως

  • Ηλεκτρικό ταξί: μόλις 370 ευρώ στην 5ετία

Δηλαδή, ο οδηγός ηλεκτρικού ταξί γλιτώνει πάνω από 1.000 ευρώ μόνο από τη συντήρηση, χωρίς να υπολογιστούν οι συχνές βλάβες των θερμικών κινητήρων.

Αποσβέσεις και επενδυτικό όφελος

Αξιοσημείωτο είναι και το όφελος από τις αποσβέσεις:

  • Η αξία ενός ηλεκτρικού ταξί (κόστος αγοράς 40.000 ευρώ) αποσβένεται στα 46.100 ευρώ σε 5 χρόνια.

  • Αντίθετα, ένα diesel ταξί (30.000 ευρώ) δεν ξεπερνά τις 21.000 ευρώ αποσβέσεις.

Άρα, ο ιδιοκτήτης ηλεκτρικού ταξί είναι συνολικά κερδισμένος, παρά το αρχικά υψηλότερο κόστος αγοράς.

Η αγορά ταξί σήμερα – Εισαγόμενα αντί για καινούρια

Τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει ριζικά η εικόνα της αγοράς.
Το 2024, από τα συνολικά οχήματα που ταξινομήθηκαν ως ταξί:

  • 2.832 ήταν εισαγόμενα μεταχειρισμένα,

  • Ενώ μόλις 524 ήταν καινούρια – ποσοστό μόλις 16%.

Το 2010 η αναλογία ήταν ακριβώς αντίστροφη.

Ο λόγος είναι απλός: τα μεταχειρισμένα diesel από το εξωτερικό πωλούνται σε πολύ χαμηλότερες τιμές, ενώ οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν προσφέρουν πλέον καινούρια ταξί diesel.








Advertisement 3
spot_img

Ροή ειδήσεων









spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ