Ο Βασιλάκης ζήτησε κρατική στήριξη τη Δευτέρα και χθες «θυμήθηκε» ότι επρόκειτο περί… παρεξήγησης

Για… παρεξήγηση όσων είπε στην τηλεδιάσκεψη της Δευτέρας περί ανάγκης κρατικής βοήθειας, χωρίς μάλιστα να αποκτήσει μετοχές της αεροπορικής εταιρίας το Δημόσιο, ώστε να «μη μείνει μισή» η Aegean Airlines, κάνει λόγο πλέον η διοίκηση Ευτύχη Βασιλάκη.

Από χθες έχει αλλάξει το τροπάρι και η πλευρά του μεγαλομετόχου της Aegean άφησε να διαρρεύσει πως ουδέποτε κατέθεσε αυτοτελές αίτημα για κρατική στήριξη, αλλά ζήτησε να αξιοποιήσει η εταιρία τα οριζόντια εργαλεία (από τις εγγυήσεις δανείων μέχρι τη μη ανανέωση συμβάσεων εποχικών υπαλλήλων, κ.ά.) που παρουσίασε χθες η κυβέρνηση.

Η αλλαγή στάσης συνδέεται πιθανότατα με τις αντιδράσεις που είχαν προκαλέσει οι δηλώσεις του κ. Βασιλάκη στην τηλεδιάσκεψη, οι οποίες ερμηνεύτηκαν ως απόπειρα «ιδιωτικοποίησης των κερδών και κρατικοποίησης των ζημιών»! Όπως είχε δηλώσει, αναμένει κρατική στήριξη σε «λογικό» ύψος χωρίς κρατικοποίηση της εταιρίας εντός 15 ημερών. Μάλιστα, αν δεν λάβει αυτή τη στήριξη, η εταιρία θα μείνει μισή. Είχε μάλιστα επικαλεστεί και το παράδειγμα ισχυρών αεροπορικών εταιριών της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία κ.λπ.) που έλαβαν τεράστια ποσά από το Δημόσιο. Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούσαν και φήμες, που δεν επιβεβαιώθηκαν, περί αιτήματος για κρατική στήριξη ύψους 400.000.000 ευρώ.

Οι αντιδράσεις συνδέονταν με το γεγονός πως την τελευταία πενταετία η Aegean είχε συνολικά κέρδη άνω των 300.000.000 ευρώ, ενώ στα τέλη Μαρτίου είχε ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα περίπου 465.000.000 ευρώ! Τη Δευτέρα είχε ανακοινώσει επίσης πως έλαβε έκτακτα δάνεια 30.000.000 ευρώ από κάθε συστημική τράπεζα, δηλαδή 120.000.000 ευρώ συνολικά.

Παράλληλα, στο δίμηνο Απριλίου – Μαΐου η εταιρία μείωσε τα πάγια κόστη της στα επίπεδα των 27.000.000 ευρώ τον μήνα, ενώ έχει εντάξει σχεδόν το 70% του προσωπικού της σε καθεστώς αναστολής συμβάσεων εργασίας. Ακόμα και αν ληφθούν υπόψη οι δηλώσεις της διοίκησης, πως η Aegean «καίει» ρευστότητα 40.000.000 ευρώ τον μήνα, εύκολα διαπιστώνει κάποιος πως έχει αρκετό λίπος για να αντέξει τους προσεχείς μήνες.

Στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν μετά τις δηλώσεις και τη φημολογία για το ύψος της στήριξης φαίνεται πως οφείλεται και η καθυστερημένη (από τη Δευτέρα έως χθες μεσολάβησαν 48 ώρες) παρέμβαση της Aegean με τις διαρροές πως δεν κατέθεσε ποτέ αίτημα για αυτοτελή κρατική βοήθεια. Ο κ. Βασιλάκης είχε δηλώσει τη Δευτέρα, όμως, πως χωρίς την κρατική στήριξη η εταιρία μπορεί να υποστηρίξει μόνον 25-30 αεροπλάνα, κάτι που θα επέστρεφε την ελληνική αγορά αερομεταφορών 30 χρόνια πίσω.

Τον Απρίλιο και τον Μάιο η μείωση πτήσεων ξεπέρασε το 90% και επιβατών το 98%, αλλά από τον Ιούνιο ξεκινά σταδιακά η επαναφορά των πτήσεων. Κατά τον κ. Βασιλάκη, η Aegean επαναφέρει το 25% του συνολικού προγράμματός της (εσωτερικού και εξωτερικού) τον Ιούλιο και, σύμφωνα με το καλό σενάριο, θα φθάσει το 45%-50% τον Σεπτέμβριο.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα