Νέες εταιρίες με παλιά κόλπα από τον Ξενοκώστα

Τα νέα στοιχεία που φέρνει στο φως η «δημοκρατία» αποκαλύπτουν το πλέγμα των επιχειρήσεων που έχει δημιουργήσει, προκειμένου να αποχωρήσει «ατσαλάκωτος» αν κάτι στραβώσει

Στο προηγούμενο, πρώτο μέρος της έρευνάς μας για τον Πάνο Ξενοκώστα, στην ιδιοκτησία του οποίου έχουν περάσει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου, έπειτα και από τις ακατάπαυστες προσπάθειες του Αδωνη Γεωργιάδη (ο υπουργός έχει δηλώσει ότι διατηρεί με τον επιχειρηματία αδελφική σχέση τα τελευταία χρόνια), αποκαλύψαμε συνοπτικά όλο το πλέγμα των εταιριών που έχει δημιουργήσει.

  • Από τους Νάσο Χατζητσάκο Μαρία Παναγιώτου

Ενα πλέγμα που ενισχύει τις υπόνοιες που κυκλοφορούν ότι ο Ξενοκώστας, εάν κάτι «στραβώσει», θα μπορέσει να αποχωρήσει «ατσαλάκωτος», έχοντας φυσικά βγάλει και κέρδη, αφού άλλη εταιρία φαίνεται να έχει υπογράψει τα σχέδια εξυγίανσης και να έχει τις υποχρεώσεις προς τους πιστωτές, άλλη έχει την παραγωγική δραστηριότητα, άρα τα έσοδα, άλλες τούς εργαζομένους και άλλη παίρνει τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από δημόσιες συμβάσεις.

Για παράδειγμα, όπως είχαμε αναφέρει, οι περισσότεροι εργαζόμενοι στο Ναυπηγείο Σύρου φαίνεται πως εργάζονται στη ΣΥΡΟΣ ΕΛΛΑΣ SHIPPING ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε., η οποία συγκεντρώνει έτσι μεγάλο μέρος των υποχρεώσεων προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Στην εταιρία αυτή δεν εμφανίζεται το όνομα του Ξενοκώστα, ούτε ως έδρα η διεύθυνση στο Χαλάνδρι όπου διατηρεί τις άλλες -τουλάχιστον- 10 ONEX (εταιρίες του).

Mοναδικός εταίρος και διαχειριστής στη ΣΥΡΟΣ ΕΛΛΑΣ SHIPPING ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε., που στο ΓΕΜΗ φαίνεται να έχει έδρα στη Χαλκίδα, αλλά στην πραγματικότητα η έδρα έχει αλλάξει και είναι πλέον στον Πειραιά, εμφανίζεται κάποιος Αναγνωστάκης Κωνσταντίνος. Μόνο που οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σύρου, με τους οποίους μίλησε η «δημοκρατία», δεν γνωρίζουν καν τον κ. Αναγνωστάκη. Δεν τον έχουν συναντήσει ποτέ (σημείωση: αυτό το… επώνυμο θα μας απασχολήσει και στη συνέχεια).

Πολλά ακόμα σημαντικά στοιχεία, τα οποία φέρνει σήμερα στο φως η «δημοκρατία», δείχνουν πως η συγκεκριμένη εταιρία ανήκει στην πραγματικότητα στον όμιλο του Πάνου Ξενοκώστα και αποτελεί ένα τρικ για να αποφύγει μελλοντικά χρέη σε Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία:

Η λίστα με τη μισθοδοσία ενός μήνα (η «δημοκρατία» έχει πολλές τέτοιες λίστες στην κατοχή της), που φεύγει από το e-mail του Γιάννη Πασχαλίδη προς αρμόδιο εργαζόμενο (φωτό 1). Ο Πασχαλίδης, τον οποίο ο Ξενοκώστας έχει στο Δ.Σ. πολλών εταιριών του, όπως η ONEX NEORION SHIPYARDS Α.Ε., αναφέρει στο συγκεκριμένο e-mail: «Συνημμένα η μισθοδοσία Φεβρουαρίου για ΣΥΡΟΣ ΕΛΛΑΣ SHIPPING και ΣΥΡΟΣ SHIPPING» (στη δεύτερη εταιρία θα αναφερθούμε στη συνέχεια). Επομένως, απλά η μισθοδοσία των ναυπηγείων γίνεται μέσω άλλης εταιρίας. Μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (φωτό 2), με το οποίο δίνεται εντολή από τον Πασχαλίδη «να φτιαχτεί καινούργια σφραγίδα για τη ΣΥΡΟΣ ΕΛΛΑΣ SHIPPING» όταν αλλάζει έδρα η εταιρία, που αποτυπώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο ότι η εταιρία ανήκει στον Ομιλο ONEX.

Η εσωτερική αλληλογραφία από το e-mail του Γιάννη Πασχαλίδη της ONEX

Ο Πασχαλίδης δίνει εντολή για νέα σφρα-γίδα της ΣΥΡΟΣ ΕΛΛΑΣ SHIPPING ΙΚΕ

Επιστολή στο υπουργείο

Επιστολή του Πάνου Ξενοκώστα (φωτό 3) προς το υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με την οποία ανακοινώνει πως υπεύθυνος φορέας για τη λειτουργία των ναυπηγείων είναι από 3/3/2020 η ΟΝΕΧ NEORION SHIPYARDS A.Ε. και ορίζει τον υπάλληλο της ΟΝΕΧ, Μάρκο Ρηγούτσο, ως υπεύθυνο τήρησης των περιβαλλοντικών όρων της ΑΕΠΟ. Φυσικά, υπάρχει και σειρά άλλων εγγράφων που δείχνουν ότι ο Ρηγούτσος ήταν υπάλληλος της ΟΝΕΧ.

Επιστολή του Πάνου Ξενοκώστα, από την οποία φαίνεται ότι ο Μάρκος Ρηγούτσος εργαζόταν για την ΟΝΕΧ

Εναν μήνα πριν απολυθεί, όμως, ο Μάρκος Ρηγούτσος από τη ΣΥΡΟΣ ΕΛΛΑΣ SHIPPING λαμβάνει επιστολή από τον Αναγνωστάκη (φωτό 4), προκειμένου να του δηλώσει… ξαφνικά ότι δεν παρέχει την εργασία του «στον εργασιακό χώρο του Ναυπηγείου Νεωρίου Σύρου». Στην επιστολή αυτή ο Ρηγούτσος απαντά (φωτό 5) πως δεν γνωρίζει τον Αναγνωστάκη, πως εργάζεται στις εγκαταστάσεις του ναυπηγείου από το 2001 και πως απλά το 85% των εργαζομένων στο ναυπηγείο φαίνονται ως εργαζόμενοι στη ΣΥΡΟΣ ΕΛΛΑΣ SHIPPING. Αυτά, φυσικά, τα υποστηρίζει και στην αγωγή που έχει κάνει κατά της ΟΝΕΧ για παράνομη απόλυση.

Επιστολή του Κωνσταντίνου Αναγνωστάκη, που προσπαθεί να… πείσει τον Ρηγούτσο ότι τόσα χρόνια δεν εργαζόταν στο Ναυπηγείο Σύρου

Η απάντηση του Μάρκου Ρηγούτσου προς τον Αναγνωστάκη

Από τη ΣΥΡΟΣ SHIPPING Ι.Κ.Ε., που αναφέραμε παραπάνω, πληρώνεται επίσης το 1/3 περίπου των εργαζομένων των Ναυπηγείων Σύρου. Εχει κι αυτή έδρα στη Χαλκίδα και διαχειρίστρια είναι η Χαρίκλεια Μελιγκώνη, η οποία βρίσκεται στη λίστα των μεγάλων οφειλετών του Δημοσίου στην Εύβοια για χρέη τα οποία έχει σε άλλη εταιρία. Το «κόλπο» με εταιρίες που έχουν «πάνω τους» τους εργαζομένους, αντί για τις κύριες εταιρίες, ώστε να αποφεύγει ο Πάνος Ξενοκώστας τα χρέη που δημιουργούνται προς Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, δεν είναι κάτι καινούργιο.

Παράδειγμα ως προς αυτό είναι η SKYCOM ΕΠΕ, μια παλαιότερη δραστηριότητα του Πάνου Ξενοκώστα, στην οποία εμφανιζόταν μάλιστα ως εταίρος και μέλος του Δ.Σ. από το 2006 έως το 2019 (φωτό 6). Στην εταιρία αυτή, που έκλεισε τον Αύγουστο του 2020, αφού πρώτα μετονομάστηκε σε TRANSHOTEL ΕΠΕ, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ξενοκώστας έδινε υπεργολαβία το μεταφορικό έργο που έπαιρνε από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία μια άλλη εταιρία του, την οποία αναφέραμε στο πρώτο μέρος της έρευνάς μας, με την επωνυμία ONEX AΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ – ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

Ο Πάνος Ξενοκώστας εμφανίζεται ως εταίρος και μέλος Δ.Σ. στην εταιρία SKYCOM

Εως το 2020, το μεταφορικό έργο που είχε πάρει ήταν κάποια εκατομμύρια, αλλά όχι τα δεκάδες που κατάλαβε από τότε ότι μπορούσε να εξασφαλίσει -και τελικά εξασφάλισε- από τη νέα κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Φαίνεται, λοιπόν, πως όταν ο Ξενοκώστας… διαισθάνθηκε ότι οι συμβάσεις με τα ΕΛ.ΤΑ. θα εκατονταπλασιαστούν αποφάσισε να βγάλει το όνομά του από τη SKYCOM το 2019 και στη συνέχεια να την κλείσει, τον Αύγουστο του 2020. Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «δημοκρατίας», μετέφερε εν μια νυκτί όλους τους εργαζομένους της SKYCOM σε μια νέα εταιρία, τη SPEEDCON Ι.Κ.Ε., η οποία συστάθηκε τον Ιούνιο του 2020 και ξεκίνησε να παίρνει αυτή υπεργολαβία το μεταφορικό έργο για τα ΕΛ.ΤΑ. Στη SPEEDCON Ι.Κ.Ε. δεν έβαλε όμως το όνομά του, προφανώς για να αποφύγει τα χρέη που θα πολλαπλασιάζονταν όσο πολλαπλασιάζονταν τα έσοδα.

Σημαντική λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά: στη SPEEDCON Ι.Κ.Ε., μοναδικός εταίρος και διαχειριστής είναι ένας Ευάγγελος Αναγνωστάκης, αδελφός του Κωνσταντίνου, που όπως αναφέραμε παραπάνω εμφανίζεται στη ΣΥΡΟΣ ΕΛΛΑΣ SHIPPING ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.
Ακόμα πιο σημαντική λεπτομέρεια: η SKYCOM, που έκλεισε, έχει χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία τα οποία ξεπερνούν τα 7.000.000 ευρώ και χρέη από ΦΠΑ που ξεπερνούν τα 2.000.000 ευρώ, σύμφωνα με επίσης ασφαλείς πληροφορίες. Οσα χρέη όμως και αν εμφανιστούν στη SPEEDCON Ι.Κ.Ε., δεν θα είναι πλέον υπεύθυνος ο ίδιος.


Παράλληλη υπόθεση και στην Ελευσίνα;

Μια τραγωδία για τους εργαζομένους στην Ελευσίνα υποστηρίζουν συνδικαλιστικές οργανώσεις και απολυμένοι ότι λαμβάνει χώρα στα ναυπηγεία της, που έχουν περάσει στον έλεγχο του Ξενοκώστα, παράλληλα με όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στη Σύρο. Λιγότερο από έναν χρόνο μετά τις κυβερνητικές πανηγυρικές εκδηλώσεις για τη «σωτηρία» των ναυπηγείων, αρκετοί εργαζόμενοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με τις απολύσεις. Η ONEX Ελευσίνας (συμφερόντων Π. Ξενοκώστα), στην οποία μεταβιβάστηκαν τα ιστορικά ναυπηγεία, ξεκίνησε να διώχνει εργατοτεχνίτες, χωρίς καμία δέσμευση για επαναπρόσληψη ή διασφάλιση μόνιμης και σταθερής εργασίας για το προσωπικό.

Σύμφωνα με καταγγελίες συνδικαλιστών, η διοίκηση της ONEX προχώρησε σε αυτό το μέτρο μόλις εξέλειψε η κρατική στήριξη, αντιμετωπίζοντας τους εργαζομένους σαν «αχρείαστο μισθολογικό κόστος». Προηγήθηκε, σημειωτέον, μια περίοδος 2,5 ετών, κατά την οποία οι εργαζόμενοι είχαν πιεστεί να χαρίσουν το 30% του μισθού τους για τη σωτηρία και την ανάπτυξη του ναυπηγείου. Το «προσωρινό» μέτρο τελικά φαίνεται ότι παρατάθηκε επί 2,5 χρόνια και συνοδεύτηκε από μη καταβολή δώρων εορτών και αδείας.

Ακόμα πιο αποκαλυπτικό είναι το γεγονός ότι, όλο αυτό το χρονικό διάστημα, η ONEX δεν επιβαρύνθηκε ούτε με το υπόλοιπο 70% των μισθών και με τα λειτουργικά έξοδα. Μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2023, τα κάλυπτε το Πολεμικό Ναυτικό, δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο, έως ότου από το ΥΕΘΑ μπήκε ένα «stop». Οπως χαρακτηριστικά σχολίαζε η συνδικαλιστική παράταξη ΕΜΕΙΣ/ΑΡΚΙ ΓΣΕΕ, αναφερόμενη στις εξελίξεις στην Ελευσίνα, με ανακοίνωσή της στις 5 Απριλίου 2024, «αυτή είναι η ανάπτυξη για την κυβέρνηση της Ν.Δ.: εργοδοτική εκμετάλλευση, κρατικοδίαιτος παρασιτισμός και καταλήστευση της δημόσιας περιουσίας».

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα

spot_img
spot_img