Αεροπορική «επιδρομή» από Τουρκία

«Οι Τουρκικές Αερογραμμές σαρώνουν τα πάντα. Ετσι όπως πάνε και με τη βοήθεια που τους παρέχει το τουρκικό κράτος, σε λίγο θα ανταγωνίζονται μόνο την Emirates Airlines. Εμείς εδώ, τον χαβά μας». Την παραπάνω δήλωση έκανε στη «δ» Ελληνας εκπρόσωπος ξένων αεροπορικών εταιριών.

«Η γιγάντωση των Τουρκικών Αερογραμμών είναι εντυπωσιακή. Πάνε και γίνονται χορηγοί των ποδοσφαιρικών ομάδων της Μπαρτσελόνα, της Μάντσεστερ, της Ευρωλίγκα και του Αμερικανού σταρ του ΝΒΑ Κόμπι Μπράιαν και εμείς εδώ έχουμε πέσει στη μιζέρια για τα υψηλά τέλη του αεροδρομίου των Σπάτων» συμπληρώνει ενδεικτικά.

Η χαώδης διπλωματική διαφορά μεταξύ του ελληνικού και του τουρκικού κράτους αποτυπώνεται και στην πολιτική των αερομεταφορών. Η Ελλάδα παλινδρομεί έχοντας απέναντί της την Τουρκία, η οποία «χώνει ένα κάρο χρήματα» στον εθνικό της αερομεταφορέα, στοχεύοντας σε τουριστικά και γεωπολιτικά οφέλη.

Οπως εκτιμούν στελέχη της εγχώριας αεροπορικής αγοράς, «η Turkish Airlines έχει πατήσει πόδι και στην Ελλάδα». Μόλις πριν από λίγες ημέρες ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής ανακοίνωσε, στην Κωνσταντινούπολη (!), τη συνεργασία του με τις Τουρκικές Αερογραμμές. Οι πτήσεις Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη θα είναι τέσσερις εβδομαδιαίως και το καλοκαίρι έξι.

Οι Τούρκοι φαίνεται ότι ξέρουν από μπίζνες. Μετέφεραν την 28μελή ελληνική αποστολή (Ενωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, Ενωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης) για να συμμετάσχει στη Διεθνή Τουριστική Εκθεση ΕΜΙΤΤ, που πραγματοποιείται στην τουρκική πρωτεύουσα.

Αυτό που δεν είπαν όμως είναι και το πιο εντυπωσιακό: Ολοένα και περισσότεροι Ελληνες της Βόρειας Ελλάδας αποφεύγουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη και σε άλλους διεθνείς περιορισμούς μέσω Αθήνας, αλλά προτιμούν το ταξίδι Θεσ/νίκη – Κωνσταντινούπολη και από εκεί στον προορισμό τους! Αυτό γίνεται για να αποφύγουν τα «τσιμπημένα» εισιτήρια των ελληνικών εταιριών, τα οποία οφείλονται στις υψηλές χρεώσεις του αεροδρομίου των Σπάτων.

Οι Τουρκικές Αερογραμμές αυξάνουν απότομα τα μεγέθη τους. Ιδρύθηκαν το 1933, με στόλο που αρχικά αποτελούνταν από πέντε αεροσκάφη. Σήμερα διαθέτουν στόλο από 179 αεροσκάφη, τα οποία πετάνε σε 189 προορισμούς σε όλο τον κόσμο, σε 40 εγχώριους και 149 διεθνείς.

Το 2011 σημείωσαν άνοδο της επιβατικής κίνησης κατά 18%, με αποτέλεσμα να καταταγούν στην τέταρτη θέση μεταξύ των αερομεταφορέων της Ευρώπης. Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2011 είχαν έσοδα 3,7 δισ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 302.000.000 ευρώ.

«Οι Τούρκοι γιγαντώνονται, επειδή δεν είναι μέλη της Ε.Ε. Από την άλλη πλευρά, η Ε.Ε. στραγγαλίζει τις μικρές αεροπορικές εταιρίες, όπως την ουγγρική Malev, για παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Ετσι όπως το πάνε, σε λίγο θα μείνουν στην Ευρώπη μόνον οι τρεις μεγάλοι, δηλαδή η Lufthansa, η Air France – KLM και η British» υπογραμμίζουν παρατηρητές της αγοράς των αερομεταφορών.

Στην Ελλάδα δυστυχώς δεν λαμβάνεται καμία σοβαρή πολιτική απόφαση για το αεροδρόμιο των Σπάτων, την ίδια ώρα που η Aegean Airlines και η Olympic Air είναι «τραυματισμένες» από το εγχώριο οικονομικό κλίμα.

Φώτης Φωτεινός

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το βίντεο της φυγάδευσης του Κυριάκου Μητσοτάκη από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης

Όπως όπως έφυγε ο ... λαοπρόβλητος πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την Αλεξανδρούπολη.Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από...

Αποκάλυψη-σοκ της «δημοκρατίας»: Στο φως νέο «κουκούλωμα» για το έγκλημα στα Τέμπη

Την επομένη της τραγωδίας η ΕΡΓΟΣΕ, για να καλύψει τις ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας, συνεδρίασε και έδωσε εκπρόθεσμα την 7η παράταση για την υλοποίηση...

Μητσοτάκης ο φυγάς: Απέδρασε σαν κυνηγημένος στην Αλεξανδρούπολη (βίντεο)

Σαν τον κλέφτη, από την πίσω πόρτα του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης και από… χωματόδρομο, φυγαδεύτηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για να μην έρθει πρόσωπο...

Λούβρο: Τα απαρχαιωμένα συστήματα ασφαλείας έδωσαν πρόσβαση στους κλέφτες

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την κινηματογραφική διάρρηξη στο μουσείο του Λούβρου και ολοένα και περισσότερο προκύπτει ότι ο ερασιτεχνισμός των δραστών, λειτούργησε συνδυαστικά με...

Αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης: Φυγάδευσαν τον Κυριάκο για να αποφύγει τους αγρότες

Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, φροντίζοντας να αποφύγει κάθε επαφή με τους...

Ο «περίεργος», μη ηθικός διορισμός της κόρης Κέλλα

Ηταν η τελευταία που μπήκε στο σώμα ειρηνοδικών, δύο μέρες πριν από τις εκλογές του 2023, από τον πίνακα επιτυχόντων που καταργήθηκε, ενώ έως...

«Ανθ’ ημών Γουλιμής» που έγραψε ιστορία

Η φράση του Χ. Τρικούπη όταν ηττήθηκε κατά κράτος στις εκλογές του 1895Από την Κατερίνα ΚανάκηΠοιος ήταν, τέλος πάντων, αυτός ο Μιλτιάδης Γουλιμής που...

Aναδρομικά συνταξιούχων: Ποιοι δικαιούνται, ποιοι απορρίπτονται (Πίνακες)

Κάθε εβδομάδα η «δημοκρατία» θα φιλοξενεί το ένθετο «Συντάξεις και Ασφαλιστικό» με θέματα του Σπύρου Φρεμεντίτη, δικηγόρου - δημοσιογράφου, ειδικού για ασφαλιστικά και εργατικά...

Εγκύκλιος επιβάλλει τώρα εργασιακό 10ωρο με το ζόρι!

Ελάχιστα περιθώρια άρνησης θα έχουν οι εργαζόμενοι, σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες επιθυμούν να τους απασχολήσουν έως 10 ώρες την ημέρα, στο πλαίσιο της...

Λουκέτο ΕΛΤΑ: Τρίβουν τα χέρια τους οι ιδιώτες – Γιατί ευνοείται η ACS

Πώς οι εξελίξεις στα ΕΛ.ΤΑ. επηρεάζουν κυρίως την ACS και τη διαδικασία εξαγοράς της από τους Γερμανούς, καθιστώντας την… ιδιαίτερα ελκυστικήΑπανωτές αστοχίες σε βάρος...






spot_img

Ροή ειδήσεων





spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ