Η τραγική ζωή της Αλταμούρα

Η τέχνη ήταν η ζωή της. Για χάρη της άλλωστε αψήφισε τις κοινωνικές νόρμες και ντύθηκε άνδρας προκειμένου να σπουδάσει και να μυηθεί στα μυστικά του καμβά, ένα προνόμιο καθαρά ανδρικό τότε.

Η Ελένη Μπούκουρη-Αλταμούρα, που πέρασε στη σφαίρα της αθανασίας για τον περιπετειώδη και τραγικό της βίο, διεκδίκησε την ελευθερία στην πνευματικότητά της και την κέρδισε.

Το τίμημα όμως για όσους «ξεφεύγουν από την προκαθορισμένη επανάληψη της μοίρας» -όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η συγγραφέας Ρέα Γαλανάκη- ήταν μεγάλο. Ο χαμός των δύο παιδιών της από την ασθένεια της εποχής, τη φυματίωση, την οδήγησε στην κατάθλιψη και, στη συνέχεια, στην παράνοια. Μάλιστα σε μια εκρηκτική της στιγμή κατέστρεψε σχεδόν όλα τα έργα τέχνης που είχε φιλοτεχνήσει, καίγοντάς τα στην αυλή του σπιτιού όπου έμενε τα τελευταία χρόνια της ζωής της απομονωμένη. Αυτήν τη μυθιστορηματική προσωπικότητα της ελληνικής ζωγραφικής θα ενσαρκώσει, αρχής γενομένης από σήμερα, στο θέατρο Ανεσις η ηθοποιός Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου στη θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος της Ρέας Γαλανάκη «Ελένη ή ο κανένας». Η… κακιά «δασκάλα» του «Νησιού», μετά τη μεγάλη περσινή τηλεοπτική της επιτυχία, επιστρέφει με έναν ρόλο-σταθμό, υποδυόμενη μια από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες στην ιστορία της τέχνης.

«Το βιβλίο το είχα διαβάσει παλιότερα, διότι η συγγραφέας του Ρέα Γαλανάκη είναι και πολύ καλή μου φίλη» είπε στη «δημοκρατία» η ηθοποιός Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, η οποία δήλωσε ότι τελευταίως, λόγω του νέου της ρόλου, πάσχει από…. αλταμουρίαση!

«Δεν είναι η πρώτη φορά που το εν λόγω βιβλίο μεταφέρεται στο σανίδι. Το 2003 μαζί με τον σκηνοθέτη Θέμη Μουμουλίδη είχαμε παρουσιάσει ξανά την ιστορία της πρώτης Ελληνίδας ζωγράφου, στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας, και από τότε λέγαμε ότι θέλουμε να το επαναλάβουμε. Είχε κολλήσει, αλλά φέτος μπορέσαμε να το δοκιμάσαμε ξανά».

Βέβαια, αν και θεωρείται μια από τις πλέον ταλαντούχες ηθοποιούς της γενιάς της με πολλά χιλιόμετρα στο θεατρικό σανίδι, δεν κρύβει το άγχος της που ασχολείται ακόμη μια φορά με μια τόσο σπουδαία προσωπικότητα.

«Είναι αλήθεια πως φοβόμουν να το ξαναπιάσω. Είχε γίνει πολύ καλά την τελευταία φορά, γιατί είναι μια γυναίκα που με εμπνέει πολύ. Μια γυναίκα που είχε ως πρότυπό της τη Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, την οποία μάλιστα είχε την τύχη να γνωρίσει κιόλας από κοντά».

«Εχουμε ανάγκη να ακούσουμε την Ιστορία μας σε μια εποχή όπου δίνουμε τον δικό μας αγώνα ταυτότητας»

Η παράσταση παρακολουθεί την ηρωίδα από την εφηβεία της έως και το τραγικό γεγονός της καταστροφής των πινάκων της, στα τελευταία χρόνια της ζωής της: Οι σπουδές ζωγραφικής στην Ιταλία, όπου γράφτηκε με το όνομα Χρυσίνης Μπούκουρης, ο έρωτας και ο γάμος της με τον ζωγράφο Φραντζέσκο Σαβέριο Αλταμούρα, η επιστροφή της στην Ελλάδα με τα δύο της παιδιά και ο οριστικός χωρισμός της με τον σύζυγό της -την εγκατέλειψε για μιαν άλλη γυναίκα παίρνοντας μαζί του το τρίτο τους παιδί-, η αναγνώρισή της από τους εγχώριους εικαστικούς κύκλους. Ολα ξεδιπλώνονται στο σανίδι ακολουθώντας τη διαδρομή στον κόσμο και στην ψυχή της πρωταγωνίστριας. «Εν ολίγοις, επιχειρούμε να ανιχνεύσουμε το μυαλό της. Νομίζω ότι η παρουσίαση αυτού του έργου τη δεδομένη χρονική περίοδο έχει και συμβολική σημασία. Εχουμε ανάγκη να ακούσουμε την Ιστορία μας σε μια εποχή όπου δίνουμε τον δικό μας αγώνα ταυτότητας» τόνισε η κ. Σακελλαροπούλου.

Η ζωγράφος και μητέρα του γνωστού θαλασσογράφου Ιωάννη Αλταμούρα έφυγε από τη ζωή το 1900, παραδομένη στους δικούς της δαίμονες. Η απώλεια των δύο της παιδιών και οι στοιχειώδεις σχέσεις που διατηρούσε με το τρίτο της παιδί τής στοίχισαν πολύ. Πέθανε σχεδόν άγνωστη στο νησί της, στις Σπέτσες.

«Η εξουσία της μοίρας, που έρχεται ώρα και δαμάζει σε έρωτα ή θάνατο ακόμη και τους πιο ανυπότακτους, τους πιο γενναίους…» αναφέρει η Ρέα Γαλανάκη στο βιβλίο της για εκείνη. «Πράγματι ήταν μια γυναίκα που έσπασε τα φράγματα. Μια προσωπικότητα που είχε ένα ήθος απέναντι στα πράγματα, η οποία όμως δεν κατάφερε να ξεφύγει από την τραγική της μοίρα» καταλήγει η κυρία Σακελλαροπούλου.

Infο: Η παράσταση «Ελένη ή ο κανένας» βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Ρέας Γαλανάκη ξεκινά σήμερα στο θέατρο Ανεσις – Θεατρική Σκηνή «Ανδρέας Βουτσινάς» (Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι). Παίζει η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου. Τη σκηνοθεσία έχει κάνει ο Θέμης Μουμουλίδης.

Γιώτα Βαζούρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το βίντεο της φυγάδευσης του Κυριάκου Μητσοτάκη από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης

Όπως όπως έφυγε ο ... λαοπρόβλητος πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την Αλεξανδρούπολη.Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από...

Λούβρο: Τα απαρχαιωμένα συστήματα ασφαλείας έδωσαν πρόσβαση στους κλέφτες

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την κινηματογραφική διάρρηξη στο μουσείο του Λούβρου και ολοένα και περισσότερο προκύπτει ότι ο ερασιτεχνισμός των δραστών, λειτούργησε συνδυαστικά με...

Aναδρομικά συνταξιούχων: Ποιοι δικαιούνται, ποιοι απορρίπτονται (Πίνακες)

Κάθε εβδομάδα η «δημοκρατία» θα φιλοξενεί το ένθετο «Συντάξεις και Ασφαλιστικό» με θέματα του Σπύρου Φρεμεντίτη, δικηγόρου - δημοσιογράφου, ειδικού για ασφαλιστικά και εργατικά...

Μητσοτάκης ο φυγάς: Απέδρασε σαν κυνηγημένος στην Αλεξανδρούπολη (βίντεο)

Σαν τον κλέφτη, από την πίσω πόρτα του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης και από… χωματόδρομο, φυγαδεύτηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για να μην έρθει πρόσωπο...

Ο «περίεργος», μη ηθικός διορισμός της κόρης Κέλλα

Ηταν η τελευταία που μπήκε στο σώμα ειρηνοδικών, δύο μέρες πριν από τις εκλογές του 2023, από τον πίνακα επιτυχόντων που καταργήθηκε, ενώ έως...

Αποκάλυψη-σοκ της «δημοκρατίας»: Στο φως νέο «κουκούλωμα» για το έγκλημα στα Τέμπη

Την επομένη της τραγωδίας η ΕΡΓΟΣΕ, για να καλύψει τις ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας, συνεδρίασε και έδωσε εκπρόθεσμα την 7η παράταση για την υλοποίηση...

Μινχάουζεν ο Μαρινάκης: «Ο Μητσοτάκης δεν φυγαδεύτηκε από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης» (βίντεο)

Σε παράλληλο σύμπαν, μάλλον, ζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης. Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, προσπάθησε να υποβαθμίσει τη δυσαρέσκεια των αγροτών...

Λουκέτο ΕΛΤΑ: Τρίβουν τα χέρια τους οι ιδιώτες – Γιατί ευνοείται η ACS

Πώς οι εξελίξεις στα ΕΛ.ΤΑ. επηρεάζουν κυρίως την ACS και τη διαδικασία εξαγοράς της από τους Γερμανούς, καθιστώντας την… ιδιαίτερα ελκυστικήΑπανωτές αστοχίες σε βάρος...

Αυτός είναι ο 3χρονος Ανδρέας που έχασε τη ζωή του στην Αχαΐα –...

Τα τελευταία δραματικά λεπτά πριν από την ανείπωτη τραγωδία που στοίχισε τη ζωή στον 3χρονο Ανδρέα στη Δυτική Αχαΐα προσπάθησε να περιγράψει στην κατάθεσή...

Στον πάτο της Ευρώπης η Ελλάδα: Οι χαμηλότεροι μισθοί μετά τη Βουλγαρία (πίνακας)

Ο μέσος μισθός στο Λουξεμβούργο είναι 4,6 φορές υψηλότερος από αυτόν της ΕλλάδαςΣτα χαμηλότερα επίπεδα αποδοχών εξακολουθεί να βρίσκεται η Ελλάδα στην κλίμακα της...













spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 4
spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ