Επιχείρηση σωτηρίας για την ΑΕΓΕΚ

Προσπάθειες για τη διάσωση του κατασκευαστικού ομίλου που δημιούργησε την τελευταία δεκαετία ο Κεφαλλονίτης εργολάβος Γ. Μαρούλης καταβάλλουν οι πιστώτριες τράπεζες, με επικεφαλής την Alpha Bank. Ο όμιλος του Γ. Μαρούλη, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις εταιρίες ΑΕΓΕΚ, Ιόνιος και σημαντικά ακίνητα σε Κηφισιά και Κεφαλλονιά, μεγάλωσε ταχύτατα την τελευταία δεκαετία, αλλά σήμερα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, κυρίως εξαιτίας των καθυστερήσεων στο μετρό Θεσσαλονίκης. Ηδη η Alpha Bank εμφανίζεται να ελέγχει την πλειοψηφία των μετοχών / δικαιωμάτων ψήφου στην εταιρία Πρόμαχος μέσω της οποίας ο κ. Μαρούλης είχε αγοράσει το 2008 την ΑΕΓΕΚ. Η Πρόμαχος κατέχει το 80% της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής, που συμμετέχει στο μετρό Θεσσαλονίκης, και το 32,84% της εισηγμένης ΑΕΓΕΚ, που συμμετέχει σε έργα με συμβάσεις παραχώρησης (Μαλιακός – Κλειδί, πολυώροφοι χώροι στάθμευσης κ.λπ.).

Παρά το σημαντικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εταιριών του ομίλου Μαρούλη, το «πάγωμα» των δημόσιων έργων και η πιστωτική ασφυξία προκάλεσαν σοβαρό πλήγμα, όπως δείχνουν και τα αποτελέσματα της τελευταίας διετίας. Οι συνολικές υποχρεώσεις του ομίλου κινούνταν κοντά στο μισό δισ. ευρώ στο τέλος του πρώτου εξαμήνου, με τραπεζικό δανεισμό κοντά στα 200.000.000 ευρώ. Οι σοβαρές καθυστερήσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης ήταν το κερασάκι στην τούρτα των προβλημάτων: στο πρώτο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική υποχώρησε στα 50.500.000 ευρώ, ενώ εμφάνισε ζημιές 9.500.000 ευρώ με τις υποχρεώσεις στα 282.000.000 ευρώ. Η Ιόνιος, η πρώτη εταιρία του Γ. Μαρούλη, εμφάνισε κέρδη 7.600.000 ευρώ το 2011, έναντι 2.700.000 το 2010, αλλά οι υποχρεώσεις έφταναν τα 130.000.000 ευρώ.

Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει το μετρό Θεσσαλονίκης ζητούν μεγάλη αύξηση του αρχικού προϋπολογισμού. Παρά τις παρεμβάσεις των τελευταίων εβδομάδων από την κυβέρνηση (προωθείται ακόμα και ρύθμιση για αύξηση της προκαταβολής στο 10% του προϋπολογισμού), οι εργολήπτες δηλώνουν ότι το έργο είναι ζημιογόνο. Στο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών επικρατεί αναβρασμός, καθώς προσπαθούν να αποφύγουν ένα ναυάγιο στη Θεσσαλονίκη. Κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα στη σχέση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), που είναι ένας από τους χρηματοδότες του έργου και υποψήφια για συμμετοχή σε άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα. Στην κοινοπραξία που ανέλαβε το έργο συμμετέχουν οι ΑΕΓΕΚ, Impregilo, Ansaldo TSF, SELI και Ansaldobreda, αλλά τα προβλήματα επικεντρώνονται στην ελληνική κατασκευαστική, που έχει και τον πρώτο λόγο στα έργα πολιτικού μηχανικού.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img
spot_img
Advertisement 3

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα