Σε κρίση η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία – Ζητά την άρση της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης για να σωθεί

Ανησυχία για τον κινεζικό ανταγωνισμό και τις θέσεις εργασίας – Ο Μερτς ζητά επανεξέταση του μέτρου

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε βαθιά κρίση και ζητά επιτακτικά να επανεξεταστεί η απόφαση της ΕΕ για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035.

Ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς συναντάται σήμερα με κορυφαίους εκπροσώπους του κλάδου, σε μια «σύνοδο κορυφής» που θεωρείται κρίσιμη για το μέλλον μιας από τις πιο ισχυρές βιομηχανίες της χώρας.

Πίεση από τον ανταγωνισμό και απώλειες θέσεων εργασίας

Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει χάσει περισσότερες από 50.000 θέσεις εργασίας μέσα σε μόλις έναν χρόνο, από τις περίπου 800.000 που απασχολεί συνολικά ο τομέας. Η αιτία είναι σύνθετη: από τη μία ο σφοδρός κινεζικός ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά οχήματα, και από την άλλη το υψηλό ενεργειακό κόστος που πλήττει τη γερμανική παραγωγή μετά τη ρήξη των ενεργειακών σχέσεων με τη Ρωσία.

Η πτώση της παγκόσμιας ζήτησης και οι αμερικανικοί δασμοί 15% στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα έχουν επιδεινώσει περαιτέρω την κατάσταση, αποκαλύπτοντας την ευαλωτότητα ενός μοντέλου ανάπτυξης που για δεκαετίες στηριζόταν στις εξαγωγές και στη φθηνή ενέργεια.

Ο Μερτς πιέζει για αναθεώρηση της απαγόρευσης

Στο επίκεντρο της συνάντησης βρίσκεται η προγραμματισμένη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης από το 2035, ένα μέτρο που η ΕΕ υιοθέτησε για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, πολλοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές, και ειδικά οι Γερμανοί, ζητούν παράταση της προθεσμίας, θεωρώντας ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εξελίσσεται πολύ πιο αργά από όσο αναμενόταν.

Ο Φρίντριχ Μερτς χαρακτήρισε τη Δευτέρα το μέτρο «λάθος», προκαλώντας εντάσεις μέσα στον κυβερνητικό συνασπισμό του, κυρίως με τους Σοσιαλδημοκράτες (SPD) και τους Πράσινους, που υποστηρίζουν τη διατήρηση της απαγόρευσης. Παρ’ όλα αυτά, ο καγκελάριος προτίθεται να προτείνει στις Βρυξέλλες έναν συμβιβασμό: να επιτραπεί η συνέχιση παραγωγής ορισμένων υβριδικών ή επεκταμένης αυτονομίας οχημάτων και μετά το 2035.

Οι θέσεις των εμπλεκόμενων πλευρών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch, Στέφαν Χάρτουνγκ, δήλωσε πως μια τέτοια παράταση «θα εξασφάλιζε την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και χιλιάδες θέσεις εργασίας». Από την άλλη πλευρά, η περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment (T&E) κατηγορεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι προσπαθούν να καθυστερήσουν αναπόφευκτες αλλαγές και ζητά από τη γερμανική κυβέρνηση να «σεβαστεί τους ευρωπαϊκούς στόχους για το CO₂».

Ο υπουργός Οικονομικών και στέλεχος του SPD, Λαρς Κλινγκμπάιλ, τάσσεται υπέρ της ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, προτείνοντας την παράταση των φορολογικών κινήτρων για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2031. Οι Πράσινοι, με τη σειρά τους, επιμένουν ότι η τεχνολογία των κινητήρων καύσης ανήκει στο παρελθόν και ότι η συνέχισή της θα επιβραδύνει περαιτέρω τη γερμανική μετάβαση, αφήνοντας τη χώρα πίσω από την Κίνα.

Ένα στοίχημα για το οικονομικό μέλλον της Γερμανίας

Η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να αποτελεί θεμέλιο της γερμανικής οικονομίας, με ισχυρή παρουσία περιφερειακών κυβερνήσεων που στηρίζουν εταιρείες όπως η Volkswagen, η BMW, η Mercedes-Benz και η Audi. Ωστόσο, η αδυναμία του κλάδου να ανταγωνιστεί τις κινεζικές εταιρείες που προσφέρουν φθηνότερα και πιο τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά μοντέλα απειλεί ολόκληρη την παραγωγική αλυσίδα, από τους προμηθευτές μέχρι τους υπεργολάβους.

Σύμφωνα με μελέτη του Κέντρου Έρευνας Αυτοκινήτων του Μπόχουμ, η διαφορά τιμής μεταξύ ηλεκτρικών και παραδοσιακών αυτοκινήτων έχει πλέον μειωθεί δραστικά, γεγονός που, όπως επισημαίνεται, καθιστά αδικαιολόγητη οποιαδήποτε αναθεώρηση της απαγόρευσης των κινητήρων καύσης.

Η τελική απόφαση της ΕΕ αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες, όμως για τη Γερμανία η συζήτηση αυτή υπερβαίνει το τεχνικό ζήτημα της κινητικότητας: αφορά το αν μπορεί η χώρα να προσαρμοστεί στη νέα βιομηχανική εποχή χωρίς να θυσιάσει τον πυρήνα της οικονομικής της ισχύος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το μεγάλο κόλπο με τα αιγοπρόβατα (Μέρος Β): Πώς τα καρτέλ του γάλακτος...

Στήνουν πάρτι οι γαλακτοβιομηχανίες και οι εισαγωγείς που φέρνουν πάμφθηνα αλλά αμφιβόλου ποιότητας κρέατα και γαλακτοκομικά από τρίτες χώρεςΠριν στεγνώσει το μελάνι από...

Πανικός στην Τουρκία για την ταξιαρχία Ταχείας Αντίδρασης

Η ίδρυση ταξιαρχίας ταχείας επέμβασης από Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ αποδυναμώνει το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας»Ο Ελληνας πρωθυπουργός επισκέπτεται το Ισραήλ σε μία πολύ...

Εντοπίστηκαν ψεύτικα στοιχεία στο κρατικό πόρισμα για τα Τέμπη – Μήνυση συγγενή

Ο πατέρας του 23χρονου Αγγελου Τηλκερίδη θέλει να κάτσουν στο σκαμνί οι Βασιλάκος - Μπατζόπουλος Σε μήνυση κατά των διορισμένων κρατικών πραγματογνωμόνων Απόστολου Βασιλάκου και...

Στο μάτι τώρα και τα ΚΤΕΛ!

Η κυβέρνηση, μετά τους αγρότες, μετά τους ιδιοκτήτες ταξί, μετά τον ΟΣΕ, μετά τα ΕΛ.ΤΑ., τώρα μελετά να διαλύσει και τα ΚΤΕΛ, με πρόσχημα...

Ναζιστική φωλιά στην… αυλή του Μαξίμου

Η σκοτεινή δράση ομάδας τρολ του διαδικτύου που προωθεί φιλοχιτλερικές απόψεις εκθειάζοντας τις σφαγές που διέπραξαν οι δυνάμεις Κατοχής στην Κρήτη, στα Καλάβρυτα, στο...

Αλεξάνδρου – Ελληνίδου: Πρώτη κοινή εμφάνιση για το ζευγάρι

Απέφυγε με... μαεστρία την κοινή φωτογράφιση Πρώτη κοινή κοσμική εμφάνιση για τον Δημήτρη Αλεξάνδρου και τη Ρία Ελληνίδου. Το πρώην μοντέλο και η τραγουδίστρια έδωσαν...

Ρεβεγιόν στη Νέα Υόρκη για 8 υπουργούς – Εορταστική καλοπέραση με χρήματα των...

Μαζική απόβαση κυβερνητικών στελεχών παραμονές Χριστουγέννων με το ευγενές πρόσχημα των υπηρεσιακών αναγκών - Ενώ η κοινωνία στενάζει από την ακρίβεια και την αβεβαιότητα,...

Κατάντια: Ο Δήμος Κυθήρων αναγκάστηκε να δώσει επίδομα 200 ευρώ στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς...

Την απόφαση του δήμου Κυθήρων για την καθιέρωση επιδόματος 200 ευρώ σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο νησί έτρεξε να χαιρετίσει η υπουργός Παιδείας,...

Μελέτη-«βόμβα»: Χάθηκαν δεκάδες εκατομμύρια από τα ταμεία του πρώην ΟΑΕΔ

Το ολιστικό σχέδιο που μετατράπηκε σε απλή ανακαίνιση σε κάποια υποκαταστήματαΤου Σπύρου ΓεράρδηΜε την κυβέρνηση να υπόσχεται πως θα επιδοθεί σε έναν αγώνα...

«Με πήραν 50 φορές τηλέφωνο στελέχη της Ν.Δ. για να σπάσω τα μπλόκα»,...

Φωτιές στην κυβέρνηση Μητσοτάκη άναψε ο αγροτοσυνδικαλιστής Κώστας Ανεστίδης με τις δηλώσεις του στον σταθμό OPEN και την εκπομπή «10παντού», αποκαλύπτοντας απίστευτα πράγματα.  Ο ίδιος...
























spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 4
spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ