Αμείλικτα ερωτήματα: Ζήτησαν άδεια από τις χώρες της περιοχής; Διευκόλυνε την επιχείρηση η κυβέρνηση Μητσοτάκη;
Μόνο οι εθελόδουλοι, πολιτικά τυφλοί ακόλουθοι των λεγόμενων και «προθύμων της Ευρώπης», δηλαδή οι στενότεροι σύμμαχοι των πολεμοχαρών Γερμανών, Γάλλων και Βρετανών, καμώνονται πως δεν αντιλαμβάνονται τους κινδύνους που απορρέουν από την ωμή μεταφορά της σύγκρουσης που μαίνεται στην Ουκρανία στην Μεσόγειο.
Μια σύγκρουση που, αν αποκτήσει και περιφερειακές διαστάσεις, θα βάλει άμεσα στη δίνη του πολεμικού κυκλώνα και τη χώρα μας. Την Ελλάδα, που αντί τα τελευταία χρόνια να επιλέξει τη στρατηγική της πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής προκειμένου να διαδραματίσει επιδιαιτητικό ρόλο ειρηνοποιού στο Ουκρανικό, επέλεξε να σταθεί μονομερώς στο πλευρό του Κιέβου, βάζοντας απέναντι -ως εχθρό- έναν από τους πλέον παραδοσιακούς ιστορικά συμμάχους της πατρίδας μας, τη Ρωσία.
Χθες, η είδηση πως η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά με drones πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «εντός των ουδέτερων υδάτων» της Μεσογείου Θάλασσας έπεφτε σαν βόμβα στη διεθνή επικαιρότητα. Μια είδηση που μεταδόθηκε έπειτα από τη σχετική ανακοίνωση που έκανε πηγή των ουκρανικών υπηρεσιών ασφαλείας SBU. «Η SBU έπληξε με μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα ένα πετρελαιοφόρο του ρωσικού αποκαλούμενου “σκιώδους στόλου”, το QENDIL» διευκρίνισε η πηγή, ενώ πρόσθεσε πως η Ρωσία χρησιμοποιούσε αυτό το πετρελαιοφόρο για να παρακάμπτει τις κυρώσεις, αλλά και για να χρηματοδοτεί τον πόλεμό της εναντίον της Ουκρανίας.
Ο εν λόγω αξιωματούχος της SBU, μάλιστα, τόνισε ότι το πλήγμα πραγματοποιήθηκε σε απόσταση μεγαλύτερη των 2.000 χιλιομέτρων από την Ουκρανία και πως το πετρελαιοφόρο ήταν άδειο τη στιγμή της επίθεσης. Συγχρόνως πρέπει να σημειωθεί πως δεν έδωσε απολύτως καμιά επιπλέον λεπτομέρεια, κυρίως για τον τόπο από τον οποίο εξαπολύθηκε η επίθεση, αλλά και για τις χώρες πάνω από τις οποίες μπορεί να πέταξαν τα ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
Σύμφωνα με τα δεδομένα πλοήγησης που μετέδωσε το Bloomberg, το πετρελαιοφόρο με σημαία Ομάν αναχώρησε από το Σίκα της Ινδίας και κατευθυνόταν προς την Ουστ-Λούγκα (Ρωσία) με ενδιάμεση στάση στο Αλί Αγά της Τουρκίας. Η διαδρομή του δε, η οποία αντιστοιχεί σε δορυφορικές εικόνες που ερεύνησε το Γαλλικό Πρακτορείο, υποδεικνύει μια στροφή που έγινε κατά τη διάρκεια της νύχτας μεταξύ Πέμπτης και Παρασκευής, όταν βρισκόταν σε απόσταση άνω των 250 χιλιομέτρων από τις ακτές της Ελλάδας και της Λιβύης. Το πλοίο, μάλιστα, το πρωί της Πέμπτης φαίνεται ότι ταξίδευε προς τα ανατολικά.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ουκρανία στοχοποιεί δεξαμενόπλοια του ρωσικού «σκιώδους στόλου». Εχουν προηγηθεί ανάλογα χτυπήματα και στη Μαύρη Θάλασσα, ενώ τώρα φαίνεται πως στρατηγικά επιλέγει να πλήττει στόχους και στη Μεσόγειο – ανεξέλεγκτα, έχοντας την ανοχή των Ευρωπαίων εταίρων της, άρα πιθανόν και της Ελλάδας. Απαντώντας στην επίθεση, ο Βλαντιμίρ Πούτιν προειδοποίησε πως οι επιθέσεις του Κιέβου σε πετρελαιοφόρα δεν θα φέρουν αποτελέσματα, ενώ υποσχέθηκε πως η Ρωσία σίγουρα θα απαντήσει.
