Αν κάτι εξακολουθώ να… θαυμάζω στην οικογένεια Μητσοτάκη, είναι πόσο πολύ έχουν φροντίσει να εξασφαλίσουν διάσπαρτους θύλακες που φτιασιδώνουν τη δημόσια εικόνα τους.
- Του Κωνσταντίνου Σχοινά
Και μάλιστα για οποιαδήποτε κηλίδα τυχαίνει να σπιλώσει τη φήμη και την καλή υπόληψή τους! Ακόμα και την πιο δευτερεύουσα.
Με τίτλο «Chapeau!* Η Μαρέβα Μητσοτάκη σε μια εμφάνιση που συνάδει προς τον σκοπό της», στον ιστότοπο ονόματι Grace (= η «Χάρη» στα αγγλικά) διαβάζουμε πως, αντί να μας απασχολεί ο πολιτιστικός αντίκτυπος του γεγονότος -τα εγκαίνια του μεγαλύτερου μουσείου παγκοσμίως αφιερωμένου σε έναν μόνο πολιτισμό, το οποίο δεσπόζει πια δίπλα στις Πυραμίδες της Γκίζας και φιλοξενεί πάνω από 100.000 εκθέματα-, εμείς δίνουμε έμφαση στο αν το φόρεμα της Μαρέβας Μητσοτάκη ήταν κομψό ή άκομψο, συμβατικό ή αντισυμβατικό.
Και συνεχίζει η υπερασπίστρια της κυρίας πρωθυπουργού: «Η πλειονότητα των εμφανίσεων της συζύγου του Ελληνα πρωθυπουργού είναι κομψές, ανεπιτήδευτες, καθόλου κραυγαλέες, δίχως προκλήσεις, αλλά αποδέχομαι ότι ο Ελληνας πάντα θα βρίσκει ένα λόγο για να ρίχνει τις βολές του, ακόμα κι όταν μιλάμε για γόβες, υφάσματα, κραγιόν και σεσουάρ. Διότι αυτό είναι το DNA μας – αντί να μας κεντρίζει η ουσία, μας διασκεδάζει αρρωστημένα η κλειδαρότρυπα».

Συνέχισα την αναζήτησή μου στα χωράφια των υφασμάτων και των κραγιόν, παρότι δεν τα κατέχω, και διαπίστωσα ότι τα περισσότερα επαινετικά σχόλια τα έλαβε η κυρία Μητσοτάκη για τις ενδυματολογικές της επιλογές όταν συνόδευσε τον σύζυγό της στις συναντήσεις που είχε ο τελευταίος με τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν. Οι γνώστριες του ζητήματος είπαν τότε ότι το σκουρόχρωμο σοφιστικέ σύνολό της σε μία από τις συναντήσεις, αποτελούμενο από τοπ σε σατέν υφή σε συνδυασμό με πλισέ φούστα, συνιστά και την πλέον ασφαλή επιλογή για επίσημες εμφανίσεις.
Σε άλλη συνάντηση εκείνων των ημερών την είδαμε με ένα ivory tailored παντελόνι με flared τελείωμα και ψηλή μέση. Από πάνω ένα turtleneck top σε satin υφή, σε ένα βαθύ blue black χρώμα, που τόνιζε το πρόσωπο, σε συνδυασμό με μακρύ, χρυσό κολιέ που έκλεψε τις εντυπώσεις, εξαιρετικό έργο τέχνης της Ελληνίδας γλύπτριας και ζωγράφου Λίζας Σωτήλη (γνωστή ως The Golden Greek σε κύκλους του εξωτερικού).
Για να μη μακρηγορώ με σωρεία εννοιών που δύσκολα συλλαμβάνουμε σε όλο τους το πλάτος εμείς οι ακαλλιέργητοι άνθρωποι του λαού, θα πω τα εξής: Ναι, ήταν ωραία η εμφάνιση στο αιγυπτιακό μουσείο, ακριβώς όσο ωραίες και ταιριαστές ήταν οι εμφανίσεις στις ΗΠΑ επί Τζο Μπάιντεν. Αλλά δεν σε σώζει κανένας επικοινωνιολόγος παινεύοντας τα τακούνια σου, όταν ο άντρας σου φοράει… γερμανικές αρβύλες και τσακίζει τη χώρα!
Και ακόμα, η βασική μου απορία: Ως «επίσημες εμφανίσεις» νοούνται μόνον αυτές όπου παρίστανται άλλοι πρωθυπουργοί ή/και αρχηγοί κρατών; Ο εκκλησιασμός της Μεγάλης Παρασκευής, όπου πριν από ελάχιστα έτη η κυρία Μαρέβα προσήλθε ως άγριο νιάτο, έτοιμο να βγει για μπίρες σε rock bar, δεν είναι επίσημη εμφάνιση;
* «Μπράβο!» στα γαλλικά


