Το κίτρινο… ποτάμι της οργής ξεχείλισε και πνίγει το Μαξίμου, που, αντί να στηρίξει τη βαριά βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό, επιδίδεται μετά μανίας στο σπορ των συντροφικών μαχαιρωμάτων και της δελφινομαχίας. Την ίδια ώρα συνδικαλιστές ταξιτζήδες τόνιζαν ότι «είναι αποφασισμένοι να χορέψουν τον χορό του Ζαλόγγου με την κυβέρνηση».
Το Μαξίμου και οι «ομάδες» που το αποτελούν, θέλοντας να περάσουν την κρυφή ατζέντα τους που υποθηκεύει τη χώρα, παίζουν συνεχώς με τη φωτιά, καλλιεργώντας συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού, στοχοποιώντας συνεχώς ομάδες εργαζομένων και δημιουργώντας συνθήκες χάους.
Εμπνευστής και δημιουργός των όσων βιώνει η χώρα τις τελευταίες ώρες, που δυσφημούν την Ελλάδα σε ολόκληρο τον κόσμο και αποτελούν το δεύτερο μεγάλο χτύπημα σε βάρος του τουρισμού, μετά τα επεισόδια των γνωστών-αγνώστων στο κέντρο της Αθήνας, δεν είναι άλλος από το πρωτοπαλίκαρο του Γιώργου Παπανδρέου, υπουργό (πλέον) Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση, που δέχεται τα πυρά των περισσοτέρων υπουργών.
Φαίνεται σαφώς ότι το μόνο που ενώνει αυτήν τη στιγμή το συνονθύλευμα που αποκαλείται κυβέρνηση είναι το πώς θα φέρουν τη χώρα στα πρόθυρα εμφύλιας σύρραξης, ώστε επί των ημών οικιών καιομένων αυτοί να άδουν.
Χωρίς να τους καίγεται καρφάκι για το μέλλον του τουρισμού και της χώρας συνεχίζουν να διαγωνίζονται για το ποιος θα έχει καλύτερη αφετηρία όταν αρχίσει επισήμως η μάχη διαδοχής στο ΠΑΣΟΚ.
Από κοντά, βέβαια, σε αυτήν την ιστορία και η πρόθυμη σύμμαχος της κυβέρνησης Ντόρα Μπακογιάννη, που το κίνημά της δεν ρίχνει καμία ευθύνη στην κυβέρνηση και στον νέο υπουργό Γιάννη Ραγκούση, που ακύρωσε τη συμφωνία του προκατόχου του Δ. Ρέππα, αλλά μόνο στους ταξιτζήδες.
Ολα ξεκίνησαν όταν ο Γιάννης Ραγκούσης άμα τη αναλήψει των καθηκόντων του αποφάσισε εν μια νυκτί να καταργήσει την έπειτα από μακρόχρονη διαπραγμάτευση του Δ. Ρέππα με τους ιδιοκτήτες ταξί συμφωνία που αφορούσε τον τρόπο και τους όρους απελευθέρωσης του επαγγέλματός τους, ώστε να διασφαλιστούν από τη μία οι κάτοχοι αδειών και από την άλλη να ανοίξει το επάγγελμα.
Η απόφαση του κ. Ραγκούση προκάλεσε την αντίδραση τόσο του Δημήτρη Ρέππα όσο και του υπουργού Πολιτισμού Παύλου Γερουλάνου, που φοβάται ότι η κατάσταση θα ξεφύγει από τον έλεγχο και θα φέρει ένα ακόμη πλήγμα στον τουρισμό, δημιουργώντας το σκηνικό συντροφικών μαχαιρωμάτων.
Οι θέσεις του κ. Ραγκούση περί υποκίνησης των οδηγών ταξί από τη Ν.Δ. προκάλεσαν το σκληρό «κατηγορώ» από τη Ν.Δ., και του εκπροσώπου της Γιάννη Μιχελάκη, και του δήμαρχου Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκου, που μίλησαν για κυβερνητικό αλαλούμ που το πληρώνουν ο τουρισμός και η χώρα, κάνοντας παράλληλα έκκληση στους ταξιτζήδες να μην επιλέγουν ακραίες συμπεριφορές.
Ο ΛΑΟΣ σε ανακοίνωσή του τονίζει: «Στην κόντρα κυβέρνησης-ιδιοκτητών ταξί το δίκιο είναι στην πλευρά των ιδιοκτητών ταξί, μια και η κυβέρνηση καταπάτησε τη συμφωνία».
Από την πλευρά τους, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων καλούν την κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύση και απευθύνουν έκκληση στους ιδιοκτήτες ταξί «να σταματήσουν τις ακραίες μορφές διαμαρτυρίας».
Νίκος Ελευθερόγλου
Προεδρικό Διάταγμα Δημήτρη Ρέππα
Το Προεδρικό Διάταγμα του Δημήτρη Ρέππα ήταν βασισμένο στα πρότυπα των βορείων ευρωπαϊκών κρατών.
Προέβλεπε απελευθέρωση της αγοράς υπό προϋποθέσεις και μη έκδοση νέων αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ανοιγε τον δρόμο για την έκδοση νέων αδειών με βάση τον πληθυσμό και την τουριστική κίνηση κάθε περιοχής.
Καθιερώνονταν συντελεστές των ταξί που θα έπρεπε να αντιστοιχούν σε κάθε χίλιους κατοίκους, με βάση τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Προβλέπονταν 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα και δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την υπόλοιπη Ελλάδα.
Είχε πάρει το «πράσινο φως» από την τρόικα και τους ιδιοκτήτες ταξί.
Η πλήρης απελευθέρωση του Γ. Ραγκούση
Ο Γιάννης Ραγκούσης αρνήθηκε να υπογράψει το Προεδρικό Διάταγμα του προκατόχου του, καθώς θεωρεί ότι κρατά ουσιαστικά κλειστό το επάγγελμα.
Ανακοίνωσε την πλήρη άνευ προϋποθέσεων απελευθέρωση του κλάδου.
Ειδική μέριμνα σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αδειών θα υπάρξει μόνο για ορισμένες απομακρυσμένες και με έντονη εποχικότητα περιοχές, ενώ σε όλη την υπόλοιπη χώρα δεν θα τίθενται περιορισμοί στον αριθμό των κυκλοφορούντων ταξί.
Οι ακριβείς προϋποθέσεις βάσει των οποίων θα γίνει η απελευθέρωση θα καθοριστούν σε ένα τρίμηνο.
Ο υπουργός τόνισε ότι όποιος θέλει μπορεί να καταθέσει αίτηση για άδεια ταξί, καθώς η απελευθέρωση του επαγγέλματος έχει ήδη συντελεστεί από τις 2 Ιουλίου.
Αποκλεισμός αεροδρομίων και λιμανιών, κατάληψη δρόμων και συμπλοκές
Στα άκρα οδηγείται η κόντρα ανάμεσα στους ιδιοκτήτες ταξί και στην κυβέρνηση, ύστερα από την απόφαση του νέου υπουργού Υποδομών να προχωρήσει αναίτια στην άνευ όρων απελευθέρωση του επαγγέλματος. Η χθεσινή πρώτη ημέρα της 48ωρης απεργίας των ιδιοκτητών ταξί κατέδειξε την αποφασιστικότητα των επαγγελματιών να μην παραδοθούν αμαχητί.
Αποκλεισμός αεροδρομίων και λιμανιών, κατάληψη λωρίδων της Αττικής Οδού και κεντρικών οδικών αξόνων, διαδηλώσεις διαμαρτυρίας, ακόμη και χημικά από πλευράς των αστυνομικών ήταν οι σκηνές που διαδραματίστηκαν τη χθεσινή ημέρα σε όλη τη χώρα, η οποία και φαίνεται πως ήταν «πρόβα τζενεράλε», καθώς, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου τους, Θύμιο Λυμπερόπουλο, οι κινητοποιήσεις θα κλιμακωθούν. Οι επαγγελματίες ανανέωσαν το ραντεβού τους για σήμερα και έχουν προγραμματίσει μηχανοκίνητη πορεία προς τη Βουλή.
Χθες τα ξημερώματα, περίπου 2.500 ιδιοκτήτες ταξί παρέταξαν τα οχήματά τους στους δρόμους, περιμετρικά του λιμανιού του Πειραιά, αποκλείοντας την είσοδο σε πολλές πύλες, με αποτέλεσμα οι ταξιδιώτες να υφίστανται μεγάλη ταλαιπωρία κατά την επιβίβαση και αποβίβασή τους από τα πλοία.
Παράλληλα, λίγο πριν από την έξοδο της Αττικής Οδού για αεροδρόμιο, είχαν παραταχθεί περισσότερα από 1.500 οχήματα ταξί, με αποτέλεσμα να σημειωθούν καθυστερήσεις σε 15 πτήσεις, λόγω αδυναμίας των επιβατών να προσεγγίσουν τον αερολιμένα. Η κινητοποίηση ολοκληρώθηκε με πορεία προς τη Βουλή, την οποία όμως δεν κατάφεραν να προσεγγίσουν, καθώς η Τροχαία έχει αποκλείσει με γερανούς την πρόσβαση στο Σύνταγμα.
Νεκταρία Σταμούλη
Μελετούν κατάσχεση οχημάτων
Μετά τα έκτροπα κατά τη διάρκεια της χθεσινής πρώτης ημέρας της απεργίας των ιδιοκτητών ταξί, οι εισαγγελικές αρχές μελετούν ακόμα και το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε κατάσχεση των οχημάτων τους, σε περίπτωση που δεν συμμορφωθούν.
Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν σχηματιστεί δικογραφίες κατά ιδιοκτητών ταξί, χωρίς να έχει γίνει γνωστός ο ακριβής αριθμός τους. Οι εισαγγελείς, αφού τις μελετήσουν, θα αποφασίσουν εάν συντρέχουν λόγοι κατάσχεσης των οχημάτων.
Επισημαίνεται ότι από νωρίς χθες το πρωί αναφορικά με τις μηχανοκίνητες πορείες των ιδιοκτητών ταξί στο λιμάνι του Πειραιά και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» υπήρξε άμεση και συντονισμένη παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών. Αμεσα εισαγγελείς μετέβησαν στα επίμαχα σημεία, με την εντολή να σχηματίσουν δικογραφίες σε βάρος των διαμαρτυρόμενων ιδιοκτητών, εφόσον διαπιστώσουν τη διάπραξη αυτεπαγγέλτως διωκόμενων αδικημάτων, όπως αυτό της παρακώλυσης συγκοινωνιών. Στη συνέχεια, όταν οι αυτοκινητιστές άρχισαν να αποχωρούν από το αεροδρόμιο και να κατευθύνονται προς την πλατεία Συντάγματος, εισαγγελέας πήγε και εκεί.
Το εγκλημα κατά ιδιοκτητών ταξί και τουρισμού
Ενα απίστευτο αλαλούμ σε ολόκληρη τη χώρα κατάφερε να προκαλέσει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σαμποτάροντας την κυβέρνηση -ύστερα από την αποκαθήλωσή του από τη θέση του συντονιστή- και δημιουργώντας ένα νέο -εκ των ων ουκ άνευ- μέτωπο με τους ιδιοκτήτες ταξί. Ο πολιτικός σαμποτέρ Γιάννης Ραγκούσης, ανάγοντας την προσωπική του κόντρα με τον προκάτοχό του Δημήτρη Ρέππα σε εθνική, κατάφερε να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην οικονομία, στην αγορά και την κοινωνία, στέλνοντας ακόμη χαμηλότερα την αξιοπιστία του κόμματος από το οποίο προέρχεται και ταλαιπωρώντας εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνες πολίτες και ξένους τουρίστες.
Με την ετσιθελική απόφασή του να ανατρέψει την κυβερνητική πολιτική για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί -την οποία είχε εκφράσει ο προκάτοχός του κ. Δημήτρης Ρέππας-, ο κ. Ραγκούσης κατάφερε να οδηγηθεί σε σύρραξη με τους ιδιοκτήτες ταξί εν μέσω θερινής περιόδου, την ώρα που η χώρα περιμένει να λάβει από τον τουρισμό το φιλί της ζωής.
Σε μια προσπάθεια να αποποιηθεί των ευθυνών του, ο κ. Ραγκούσης εξαπέλυσε επίθεση κατά της Νέας Δημοκρατίας, κατηγορώντας την ότι υποκινεί τις αντιδράσεις των επαγγελματιών. Καταφέρθηκε, μάλιστα, προσωπικά εναντίον του κ. Σαμαρά, αναφέροντας πως «συνεχίζει να ακολουθεί τον δρόμο του ανεύθυνου λαϊκισμού, δίνοντας τώρα μάχη να μην προχωρήσει η απελευθέρωση των ταξί».
Χαρακτηρίζει αναιτιολόγητη τη στάση των ιδιοκτητών ταξί, υποστηρίζοντας ότι οι προτάσεις τους εστάλησαν την περασμένη εβδομάδα και οι ίδιοι, χωρίς να περιμένουν την απάντηση του υπουργείου, προχώρησαν σε 48ωρη απεργία, «προφανώς μετά την πολιτική ενθάρρυνση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης», και σημειώνει ότι ο διάλογος με τους επαγγελματίες θα συνεχιστεί. Ταυτόχρονα όμως αυτοαναιρείται, αφού στην ίδια ανακοίνωση παραδέχεται ότι η απελευθέρωση της αγοράς έχει συντελεστεί από τις 2 Ιουλίου, γεγονός που σημαίνει ότι ο… διάλογος για την απελευθέρωση είναι προσχηματικός.
Οι καταγγελίες προκάλεσαν την άμεση απάντηση του εκπροσώπου της Ν.Δ. Γιάννη Μιχελάκη, που έκανε λόγο για «πολιτική αθλιότητα», υπενθυμίζοντας πως η Ν.Δ. ήταν το πρώτο κόμμα που έσπευσε να καλέσει τους οδηγούς να ανοίξουν το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά. Οπως υπογραμμίζει η Ν.Δ., η ευθύνη για το χάος βαραίνει αποκλειστικά τον κ. Ραγκούση, κάτι που προκύπτει και από το γεγονός ότι ως συντονιστής, έως πρόσφατα, του κυβερνητικού έργου δεν είχε φέρει καμία αντίρρηση στη συμφωνία του κ. Ρέππα με τους οδηγούς.
Νεκταρία Σταμούλη