Παρατείνεται το μέτρο της απόσυρσης των Ι.Χ. έως τα τέλη του 2012. Πρόκειται για μέτρο το οποίο όμως έχει ελάχιστη απήχηση στην αγορά αυτοκινήτου, αφού, ενώ αποσύρθηκαν περίπου 85.000 οχήματα, αντικαταστάθηκαν με καινούργια μόλις 31.000. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που τα αποσύρουν επιδιώκουν να πουλήσουν τη βεβαίωση απόσυρσης, κομίζοντας έως και 500 ευρώ.
Το ΥΠΕΚΑ, σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, ικανοποίησε το αίτημα των εισαγωγέων αυτοκινήτου αλλά και εκατοντάδων ιδιοκτητών Ι.Χ. που ήθελαν να ξεφορτωθούν το παλιό τους αυτοκίνητο.
Η απόσυρση του 2012, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα περάσει είτε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου είτε με τροπολογία στη Βουλή, εκτιμάται ότι θα έχει αρκετές διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη.
Σύμφωνα με πληροφορίες θα αφορά την απόκτηση κάποιου καινούργιου ή εισαγόμενου μεταχειρισμένου Ι.Χ., που θα πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5. Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να δίνεται η δυνατότητα σε όποιον αποσύρει Ι.Χ. να αποκτά κάποιο εγχώριο μεταχειρισμένο Ι.Χ..
Για πρώτη φορά βρίσκεται υπό σκέψη η προσθήκη και των βαρέων φορτηγών, τα οποία από την 1η Μαΐου απαγορεύεται να κυκλοφορήσουν στον νέο «Πράσινο Δακτύλιο». Υπάρχουν παράλληλα σκέψεις στην κυβέρνηση για αύξηση του ποσού έκπτωσης της τιμής του καινούργιου Ι.Χ. όταν αγοράζεται με απόσυρση (το σημερινό όφελος είναι έως περίπου 3.000 ευρώ).
Πάντως, παράταση για έξι μήνες αναμένεται να λάβουν και τα καινούργια και εισαγόμενα Ι.Χ. που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 και βρίσκονται στους τελωνειακούς χώρους της Ελλάδας.
Το θέμα της απόσυρσης απασχολούσε έντονα τον κλάδο αυτοκινήτου, ο οποίος βρίσκεται σε δραματική κατάσταση τα τελευταία δύο χρόνια. Τα νούμερα είναι αδιάψευστα: Στο διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, οι πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων γνώρισαν πτώση 33%.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, στο 11μηνο του 2011 εκδόθηκαν 101.802 νέες άδειες, έναντι 149.772 αδειών που εκδόθηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα του 2010.
Συνολικά, στο 11μηνο εφέτος κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 119.466 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), λεωφορεία και φορτηγά, έναντι 178.456 το 2010, σημειώνοντας μείωση 33,1%. Η πτώση γίνεται μεγαλύτερη, αν αναλογιστεί κανείς ότι στο 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου του 2010 είχε καταγραφεί υποχώρηση 34%, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2009.
Από πλευράς εσόδων, οι πωλήσεις αυτοκινήτων -στο 10μηνο του έτους- έχουν εισφέρει στα δημόσια ταμεία μόνο 85.000.000 ευρώ, έναντι 233.000.000 ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Αν και η εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης το 2011 οδήγησε 85.000 Ι.Χ. και 5.000 φορτηγά στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ, μόλις 31.000 ιδιοκτήτες τα αντικατέστησαν με καινούργια οχήματα.