Στα βαθιά έχουν πέσει οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς, μετά τη δύσκολη πρεμιέρα με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, τα βρήκαν σκούρα και τη δεύτερη μέρα. Οι μαθητές διαγωνίστηκαν χθες στα Μαθηματικά, στην Ιστορία, στη Φυσική και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, με τα θέματα να είναι σαφώς πιο δύσκολα από ό,τι τα περσινά. Ειδικά στα Μαθηματικά, μάθημα το οποίο έχει επιλέξει η συντριπτική πλειονότητα των διαγωνιζομένων στις πανελλαδικές εξετάσεις, οι ερωτήσεις απευθύνονταν αποκλειστικά και μόνο στους πολύ καλά διαβασμένους μαθητές.
Οπως χαρακτηριστικά επεσήμανε και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, υπήρχε κλιμάκωση ως προς στη δυσκολία στις ερωτήσεις, ωστόσο, «η Εξεταστική Επιτροπή επέλεξε θέματα που συνδύαζαν όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης». Για να ανταποκριθούν οι μαθητές έπρεπε όχι μόνο να έχουν πολύ καλή γνώση και κατανόηση των μαθηματικών εννοιών, αλλά και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Μάλιστα, στην απάντηση του τέταρτου θέματος που, σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, ήταν «αυξημένων απαιτήσεων», οι μαθητές έπρεπε να ανατρέξουν σε αυτά που διδάχθηκαν σε προηγούμενες τάξεις.
Λιγότερο δύσκολες ήταν οι ερωτήσεις στη Βιολογία, με εξαίρεση υποερώτημα του τέταρτου θέματος, το οποίο «έδινε» δύο μονάδες. Πρόκειται για ερώτηση-παγίδα, όπως επισημαίνουν οι βιολόγοι, και ζητούσε από τους υποψηφίους να προσδιορίσουν εικόνες του νέφους στην Αθήνα σε διαφορετικές ώρες και ημέρες. Οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζουν την ερώτηση «αμφιλεγόμενη», αφού δυσκόλεψε τα παιδιά και μάλλον θα φέρει σε δύσκολη θέση και τους διορθωτές για το ποιες απαντήσεις θα δεχθούν ως σωστές.
Οσον αφορά τη Φυσική και την Ιστορία, μαθήματα που μόνο μερικές εκατοντάδες διαγωνιζόμενοι επέλεξαν, τα θέματα ήταν αναμενόμενης δυσκολίας και δεν διαπιστώθηκαν προβλήματα ή ασάφειες. Παρ’ όλα αυτά, η Ιστορία Γενικής Παιδείας θεωρείται παραδοσιακά από τα μαθήματα που σημειώνονται τα μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας. Αύριο, πάντως, οι υποψήφιοι επιστρέφουν στις σχολικές αίθουσες για να εξεταστούν στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και τη Νεοελληνική Γλώσσα Θεωρητικής.
Εύη Πανταζοπούλου


