Η πανάρχαιη «τέχνη» της μελλοντολογίας γίνεται και πάλι (λόγω κρίσης;) μόδα. Οι καφετζούδες και οι άλλες «οραματίστριες» που προβλέπουν το μέλλον «διαβάζοντας» από χαρτιά έως αβγά! Γίνονται συνεδρίες ακόμα και συνεδρίες ακόμα και μέσω Skype
{Από το περιοδικό «δ» που κυκλοφορεί με την «κυριακάτικη δημοκρατία»}
Από τη Σμύρνη, την Πόλη, τα βάθη της Ανατολής και την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου στην καρδιά της Αθήνας φαίνεται ότι βρίσκει πάλι τη θέση της η πανάρχαια τέχνη της μελλοντολογίας, με τα καταστήματα που προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες να ξεπηδούν πλέον σαν μανιτάρια. Μια σύντομη σχετική έρευνα στον Χρυσό Οδηγό ή στο διαδίκτυο αποδεικνύει του λόγου το αληθές: Χαρτομαντεία, καφεμαντεία, ταρώ, κερομαντεία, χειρομαντεία, ενόραση, κρυσταλλομαντεία, αμμομαντεία, ξεμάτιασμα, τεϊομαντεία, αστρολογία ακόμα και… αβγομαντεία έχει το «μενού» για όσους έχουν ανησυχίες για το τι τους επιφυλάσσει το σήμερα και -κυρίως- το αύριο!
Οπως εξηγούν οι επαγγελματίες του είδους, το ενδιαφέρον του κόσμου, ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και κοινωνικής τάξης, παραμένει αμείωτο, με τους άνδρες μάλιστα να περνούν όλο και πιο συχνά την πόρτα των γνωστών καφετζούδων!
Χρυσές δουλειές
Η κρίση και η συνεπαγόμενη από αυτή αβεβαιότητα, σε συνδυασμό με την απενεχοποίηση των παραπάνω πρακτικών στα μάτια των πολλών, έχουν ανεβάσει κάθετα τις «μετοχές» των κάθε λογής μελλοντολόγων. Απόδειξη, η επιχείρηση «Αρωμα Σμύρνης», που πρωτολειτούργησε από το 2009 και μετράει σήμερα πέντε καταστήματα με ανατολίτικη αισθητική σε Παγκράτι, Αιγάλεω, Καλλιθέα, Μαρούσι και Πειραιά.
«Εμείς ουσιαστικά ανοίξαμε εν μέσω κρίσης και έχουμε καταφέρει αυτή τη στιγμή να έχουμε πέντε καταστήματα. Επομένως, θεωρώ ότι η κρίση δεν αποτελεί την πηγή όλων των κακών» λέει η ιδιοκτήτρια της επιχείρησης Μαρία Βαρκάρη, τονίζοντας ότι τα στοιχεία που κάνουν κάποιον να ξεχωρίσει στον χώρο της μελλοντολογίας δεν είναι διαφορετικά από αυτά σε οποιονδήποτε άλλον χώρο. «Οι πελάτες, αργά ή γρήγορα, θα αντιληφθούν ποια επιχείρηση είναι σοβαρή και ποια όχι, ποιος κοροϊδεύει και ποιος όχι. Ο σεβασμός στον πελάτη και στην παράδοση είναι η βάση για μια επιτυχημένη πορεία» εξηγεί. Με καταγωγή από τη Σμύρνη, περιγράφει ότι έχει αυθεντικές παραστάσεις από αντίστοιχες πρακτικές ήδη από τα παιδικά της χρόνια και τονίζει ότι η επιλογή των εργαζομένων στα καταστήματά της γίνεται βάσει αυστηρών κριτηρίων. «Για να δουλέψει κάποια γυναίκα στην επιχείρησή μας, θα πρέπει να πληροί όλες τις προδιαγραφές. Θα της ζητηθεί πρώτα από όλα να πει σε μένα το μέλλον, με τον τρόπο που γνωρίζει και βάσει του οποίου θέλει να εργαστεί στην επιχείρηση. Αν ακούσω ερώτηση, ενώ, για παράδειγμα, μου διαβάζει τον καφέ, ή κλισέ γενικότητες στη χαρτομαντεία, αυτομάτως αποκλείεται. Είναι αδιανόητο να έρχεται ο πελάτης να σου εμπιστεύεται τα προσωπικά του κι εσύ να τον κοροϊδεύεις ή να του λες πράγματα ανυπόστατα. Δυστυχώς, υπάρχουν αρκετές τέτοιες περιπτώσεις στον χώρο, γεγονός που του έχει προσδώσει πιθανόν και κάποια κακή φήμη. Ομως, σε ποιο επάγγελμα δεν υπάρχουν αυτά τα φαινόμενα;» διερωτάται, προσθέτοντας ότι απόδειξη της επιτυχίας αποτελεί η σταθερή προτίμηση των πελατών.
Την ίδια στιγμή, και ενώ η επιχείρηση έχει επεκταθεί και στην πώληση προϊόντων, όπως φυλακτά, μάτια, σαπούνια, έλαια, ρίζες και θυμιατά, πολλά εκ των οποίων έρχονται απευθείας από τη Σμύρνη, η επιχειρηματίας έχει δημιουργήσει περίπου 20 θέσεις εργασίας. Μάλιστα, όπως λέει, η επιχείρηση έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον δεκάδων ξένων πολιτών, οι οποίοι, μη μπορώντας να βρίσκονται τακτικά στη χώρα μας, πραγματοποιούν τις συνεδρίες (σε όποια από τις πρακτικές αυτό είναι δυνατό) μέσω Skype! Μια διαδικτυακή βόλτα στις μικρές αγγελίες επιβεβαιώνει τη ζήτηση μελλοντολόγων, καθώς κάθε τόσο βρίσκει κανείς αγγελίες του στιλ «Ζητείται κυρία να γνωρίζει καλά καφεμαντεία – χαρτομαντεία για καφετέρια στο Περιστέρι, 25 ώρες την εβδομάδα, ένσημα, μισθός 500 ευρώ» σε επιχειρήσεις του είδους εντός Αττικής – και όχι μόνο.
Μελλοντολογία σε καφετέριες και… μεζεδοπωλεία
Παράλληλα με την άνθηση που γνωρίζει ο χώρος της μελλοντολογίας, ένα νέο τρεντ έχει κάνει την εμφάνισή του στην Αθήνα. Αρκετοί επιχειρηματίες, αφουγκραζόμενοι τις προοπτικές μιας τέτοιας επένδυσης, αποφάσισαν να συνδυάσουν την εστίαση με τις παροχές μελλοντολογίας. Αποτέλεσμα της μείξης ήταν να ξεφυτρώνουν δεκάδες συμπαθητικά μικρά καφέ σε κάθε γωνιά της πόλης, όπου οι πελάτες, αφού απολαμβάνουν τον καφέ τους, πηγαίνουν στα… ενδότερα με το φλιτζάνι τους, προκειμένου να τους το διαβάσουν! Μάλιστα, υπάρχουν ακόμη και μεζεδοπωλεία στην Αθήνα που σερβίρουν καφέ και διαβάζουν το μέλλον ή και χώροι εστίασης με κρύα πιάτα και σνακ που έχουν προσθέσει την «έξτρα» υπηρεσία.
«Ημασταν από τους πρώτους που προχωρήσαμε σε μια τέτοια κίνηση. Την ιδέα την “ξεσήκωσα” από την Κωνσταντινούπολη. Αλλωστε, εκεί πέρασα ένα μεγάλο μέρος της ζωής μου, ωστόσο στο περιβάλλον μου δεν είχα κάποια γυναίκα που να γνωρίζει να διαβάζει τα χαρτιά ή το φλιτζάνι. Ομως, ως κοπέλα είχα πάει κάνα δυο φορές να μου πουν τον καφέ» εξηγεί η γέννημα θρέμμα Πολίτισσα Ελένη Τσαλατσάνη, η οποία τα τελευταία έξι χρόνια διατηρεί το δικό της καφέ στην περιοχή του Φαλήρου. Οπως λέει, όταν ήταν νεότερη, δεν πίστευε ιδιαίτερα σε αυτές τις πρακτικές, όμως η μετέπειτα εμπειρία της την έπεισε ότι κάποια βάση υπάρχει, αν αυτός που ασχολείται δεν είναι… τσαρλατάνος. «Εχω δει αναρίθμητες περιπτώσεις πελατών που ήρθαν στο μαγαζί και επέστρεψαν ύστερα από εβδομάδες εντυπωσιασμένοι από την ακρίβεια των πληροφοριών που τους έδωσαν οι κυρίες, που είτε τους διάβασαν τον καφέ είτε τους είπαν τα χαρτιά. Κάπως έτσι ξεκίνησα κι εγώ πλέον να ζητάω τις συμβουλές τους, όποτε βέβαια έχουμε χρόνο και δεν υπάρχουν πελάτες που περιμένουν» περιγράφει η ίδια.
Κληρονομικό χάρισμα
Μια από τις πλέον… θαυματουργές με το φλιτζάνι στα χέρια γυναίκες είναι η 61χρονη κυρία Σούλα, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Σουέζ της Αιγύπτου. «Εκεί ήρθα και σε επαφή με τη συγκεκριμένη τέχνη» λέει, εξηγώντας ότι η γιαγιά της ήταν που πρώτη διέκρινε το έμφυτο ταλέντο της στις προβλέψεις. «Ο παππούς μου ήταν αστρολόγος στο όρος Σινά και η γιαγιά μου διάβαζε τον καφέ και τα χαρτιά. Είναι καθαρά κληρονομικό το χάρισμα αυτό. Πολλές φορές, μάλιστα, βλέπω τα πράγματα τα οποία λέω, ενώ άλλες μπορεί να μην τα βλέπω, αλλά να τα προαισθάνομαι. Αυτό σχετίζεται με την αύρα του ατόμου που κάθεται απέναντί μου» προσθέτει. Ασχολούμενη με την καφεμαντεία από την ηλικία των εννέα ετών, η κυρία Σούλα θυμάται ότι οι γονείς της προσπάθησαν να την αποτρέψουν από το να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό, όμως η ίδια είχε ήδη πάρει την απόφασή της. Οσον αφορά τις ερωτήσεις που συνήθως της θέτουν οι άνδρες και γυναίκες φανατικοί επισκέπτες της; «Αυτές αφορούν κυρίως τα αισθηματικά και τα οικογενειακά. Σε δεύτερη μοίρα έρχεται το χρήμα και τα επαγγελματικά» καταλήγει, τονίζοντας ότι πάντα χαίρεται να βλέπει ότι έστω και η παραμικρή συμβουλή της έπιασε τόπο και έκανε κάποιον συνάνθρωπο πιο ευτυχισμένο.
Αγγελος Σκορδάς
Φωτό:Xρήστος Ζήνας