Ο ελληνικός αγωγός μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας

Εντατικά προωθείται ένα σημαντικό και σοβαρό έργο για την Ελλάδα και τη Ρωσία, όπως χαρακτήρισε τον Greek Stream o υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος & Ενέργειας (ΠΑΠΕΝ) Παναγιώτης Λαφαζάνης σε μια εκτεταμένη συνέντευξη του στο μεγαλύτερο τηλεοπτικό ρωσικό δίκτυο «Ρωσία-24», μετά την ολοκλήρωση των πρόσφατων συναντήσεών του στη Ρωσία με τον Alexander Novak υπουργό Ενέργειας της Ρωσικής Ομοσπονδίας, τον Sergey Storchak αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών της Ρωσικής Ομοσπονδίας και τον Alexey Muller επικεφαλής της Gazprom.

Με τον ελληνικό αγωγό «μπαίνει ένας ακόμη σημαντικότατο λιθάρι στην ανάπτυξη των ελληνορωσικών σχέσεων, που είναι τόσο σημαντικές για την Ευρώπη, αλλά ιδιαιτέρως για την περιοχή της ΝΑ Ευρώπης», σημείωσε ο Παν. Λαφαζάνης.

Το κόστος του ελληνικού αγωγού μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου, ο οποίος θα ξεκινήσει από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, θα φτάσει τα 2 δισ. δολάρια, επεσήμανε στη συνέντευξή του στο «Ρωσία-24».

«Από πλευράς εταιρειών υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για συμμετοχή στην κατασκευή και στην διαχείριση αυτού του αγωγού φυσικού αερίου. Από την πλευρά μας θα συμμετάσχει στην κατασκευή ελληνική κρατική εταιρεία. Έχει επιλυθεί το ζήτημα της χρηματοδότησης. Υπολογίζω το έργο αυτό να κοστίσει περίπου στα 2 δισ. δολάρια», είπε ο κ. Λαφαζάνης, κατά το ρωσικό πρακτορείο ΤΑΣΣ, που αναμεταδίδει τις δηλώσεις του.

Σύμφωνα με τον υπουργό ΠΑΠΕΝ το έργο θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 20 χιλιάδων περίπου νέων θέσεων εργασίας στην Ελλάδα, πράγμα, που θα συμβάλει όχι μόνο στην οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, από τις οποίες θα περάσει ο αγωγός, αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας.

«Ο αγωγός θα προσφέρει μια εξαιρετικά σημαντική ώθηση στην ελληνική οικονομία, η οποία τώρα περνά δύσκολες στιγμές. Όλα αυτά θα είναι προς όφελος του ελληνικού λαού», δήλωσε ο κ. Λαφαζάνης, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο.

«Θα συμμετάσχει στην κατασκευή και διαχείριση του έργου ελληνική κρατική εταιρεία. Έχει λυθεί το θέμα της χρηματοδότησης. Η εταιρεία ετοιμάζεται. Η Ελλάδα διαθέτει εμπειρία για γρήγορη και αποτελεσματική κατασκευή αγωγών. Ο ελληνικός αγωγός με ρώσικο φυσικό αέριο θα συμβάλει αποφασιστικά στην ενεργειακή ασφάλεια και την σταθερή παροχή ενέργειας στην περιοχή μας και στην Ευρώπη», σημείωσε ο υπουργός ΠΑΠΕΝ, κατά το ρωσικό τηλεοπτικό δίκτυο.

Η ελληνική κυβέρνηση είναι πιθανόν να υπογράψει σχετικό μνημόνιο με τη Ρωσία για την κατασκευή του αγωγού κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Οικονομικού Φόρουμ στην Πετρούπολη, όπου έχει ανακοινωθεί ότι θα συμμετάσχει μεγάλη ελληνική αντιπροσωπεία με επικεφαλής των πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

«Θα προσπαθήσουμε να υπογράψουμε στο Οικονομικό Φόρουμ του Λένινγκραντ τη συμφωνία, ένα διμερές μνημόνιο μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας για την πολιτική στήριξη αυτού του αγωγού φυσικού αερίου. Έως τις 18-20 Ιουνίου θα προσπαθήσουμε δραστήρια να ετοιμάσουμε το έγγραφο αυτό, το οποίο θα περιέχει ειδικά θέσεις πολιτικής στήριξης», είπε ο Π. Λαφαζάνης στο «Ρωσία-24».

Αναφερόμενος στον σχεδιαζόμενο αγωγό TAP, που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν, ο κ. Λαφαζάνης είπε ότι “δεν ξεχωρίζουμε κάποιον αγωγό, δεχόμαστε και τους δύο και τον αγωγό που θα μεταφέρει ρωσικό αέριο και τον ΤΑΡ με αέριο από το Αζερμπαϊτζάν. Δεν τους θεωρούμε ανταγωνιστικούς. Το αντίθετο, θεωρούμε ότι και οι δυο συνδράμουν ουσιαστικά στην ενεργειακή τροφοδοσία των ευρωπαϊκών χωρών. Γι’ αυτό είναι εξαιρετικά περίεργο, που ειδικά ο ρωσικός αγωγός προκαλεί ανησυχίες και αμφιβολίες σε κύκλους στις ΗΠΑ αλλά και στην ΕΕ’’.

Η Ελλάδα γνωρίζει τις «απαράδεκτες», όπως είπε ο κ. Λαφαζάνης, αντιδράσεις στην κατασκευή του νέου αγωγού, όμως «και οι δύο αγωγοί μεταφέρουν φυσικό αέριο στην Ευρώπη και ο καθένας θα μπορεί να επιλέγει από πού θα προμηθεύεται αέριο ανάλογα με τα συμφέροντα, τις ανάγκες και τις τιμές».

«Δεν υποτασσόμαστε στα συμφέροντα και τις επιθυμίες οποιασδήποτε τρίτης χώρας. Η Ελλάδα δεν είναι οικόπεδο κανενός. Έχουμε ως αφετηρία μας τα συμφέροντα του λαού μας και τα εθνικά μας συμφέροντα», είπε με έμφαση ο Π. Λαφαζάνης, απαντώντας στις υπερατλαντικές πιέσεις που προτείνουν την ακύρωση του ελληνικού αγωγού. Πρόσθεσε ότι «η χώρα μας πρέπει να γίνει ένας ανεπτυγμένος κόμβος για την ενεργειακή τροφοδοσία της Ευρώπης.

Πολύ περισσότερο που και οι δύο αγωγοί, που θα περάσουν από τη χώρα μας, θα αποφέρουν οφέλη σε όλους και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλισθεί η ενεργειακή ασφάλεια και η σταθερότητα όλων των ευρωπαϊκών χωρών».

Ο Π. Λαφαζάνης σε ερώτηση, επίσης, για τις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας, υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι «αυτές οι κυρώσεις είναι απαράδεκτες και το μόνο που εξυπηρετούν είναι ένα νεοψυχροπολεμικό κλίμα στην Ευρώπη».

«Ποτέ οι κυρώσεις», τόνισε με έμφαση, «δεν έλυσαν κανένα πρόβλημα. Αντίθετα προκαλούσαν μεγαλύτερες οξύνσεις και αδιέξοδα. Γι’ αυτό οι κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας πρέπει να αρθούν. Η Ρωσία είναι μια μεγάλη χώρα που πρέπει να συμμετάσχει ισότιμα και με το βάρος που της αναλογεί, στη διαμόρφωση μια ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής ασφάλειας και σταθερότητας».

Eρωτηθείς για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων της Ελλάδας με τους «θεσμούς» και πιθανή έξοδο από την ευρωζώνη, ο Π. Λαφαζάνης μίλησε για κρίσιμη στιγμή στις διαπραγματεύσεις, τονίζοντας ότι «οι πιστωτές πιέζουν ανυπόφορα τη χώρα και ουσιαστικά θέλουν να μας προκαλέσουν οικονομική ασφυξία, ώστε να μας αναγκάσουν να αποδεχθούμε μια συμφωνία με απαράδεκτα για τον ελληνικό λαό μέτρα. Δεν θα δεχθούμε μια τέτοια συμφωνία, δεν πρόκειται να υπογράψουμε με τους λεγόμενους «θεσμούς», όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ, συμφωνίες, στις οποίες θα περιέχονται σκληρά μέτρα σε βάρος του ελληνικού λαού. Δεν ανταποκρίνεται αυτό στις υποσχέσεις, που δώσαμε ως κυβέρνηση», σημείωσε ο υπουργός ΠΑΠΕΝ, προσθέτοντας ότι «δεν μπορούμε να δεχθούμε ένα νέο μνημόνιο. Υπάρχει μια ολόκληρη σειρά εναλλακτικών δρόμων που μπορούμε να ακολουθήσουμε, αν οι δανειστές συνεχίσουν να σφίγγουν τη θηλιά στο λαιμό του λαού και της κυβέρνησής μας. Δεν θα ήθελα τώρα και μάλιστα από το ρώσικο έδαφος, να μιλήσω συγκεκριμένα για αυτούς τους εναλλακτικούς δρόμους. Άπαντες τους γνωρίζουν και όλοι κατανοούν απολύτως τί μπορούμε να κάνουμε».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πώς μας κοροϊδεύουν με το ελαιόλαδο – Η λεπτομέρεια στις ετικέτες που προδίδει...

Δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυτό που υπόσχονται. Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Epicurious, μια μικρή αλλά...

Καραμπινάτο σκάνδαλο στις πλάτες των Αθηναίων με το κτίριο της Πατησίων 159

Τη δουλειά ανέθεσε ο Μπακογιάννης, αλλά τις τελικές υπογραφές έβαλε ο Δούκας! «Δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς» λένε από τον Δήμο Αθηναίων Σε σκάνδαλο που...

Σημεία και τέρατα στο Κτηματολόγιο

Εγγραφο-φωτιά στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία από ομάδα επιστημόνων που εργάζεται στον οργανισμό κάνει λόγο για μεγάλο φαγοπότι με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης Λερναία Υδρα θυμίζουν...

Ενοχλημένη η πρεσβεία για το απαγορευτικό Μητσοτάκη – Συνάντηση Κίμπερλι με Τασούλα

Ακούγεται απίστευτο (και ακατανόητο), αλλά οι πληροφορίες μας επιμένουν ότι είναι πραγματικό γεγονός: Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τηλεφώνησε σε υπουργούς που είχαν δηλώσει επίσημα...

Φτώχεια καταραμένη

Εμείς τα λέγαμε ότι υπάρχει φτώχεια, αλλά η κυρία Σακελλαροπούλου, καλοβολεμένη ούσα στον προεδρικό θώκο, δεν μας πίστευε. Αλλωστε, είχε και αγωνίες αν ο...

Αποκάλυψη για το πάρτι στα ΕΛ.ΤΑ.: Ο Σκλήκας διπλασίασε σε έξι μήνες τον...

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τη θητεία του πρώην πλέον διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρη Σκλήκα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του dimokratia.gr, ο μισθός...

Εφιάλτης στα κρεοπωλεία για τους καταναλωτές – Τι κρύβεται πίσω από τις εξωφρενικές...

Το ράλι τιμών στο μοσχαρίσιο κρέας στην Ελλάδα μπορεί να έχει ανακοπεί τον τελευταίο μήνα, ωστόσο δεν αναμένεται να ακολουθήσει φθηνότερη πορεία. Αντιθέτως, σύμφωνα...

Καθετί που φοράει η υπέρκομψη Μαρέβα είναι έργο τέχνης: Σαν να δίνεις μπογιές...

* Αυτός ο Χατζηδάκης είναι ό,τι ακριβώς ονειρεύεται να γίνει κάθε δεξιός: Ενας άεργος κρατικοδίαιτος κηφήνας που βρίζει το Δημόσιο από το οποίο σιτίζεται,...

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

ΕΛΤΑ: Δεν είναι εξυγίανση. Είναι δωράκι στους ιδιώτες

της Μαρίας ΔεναξάΚαι που παραιτήθηκε ο Γρηγόρης Σκλήκας, ο CEO των ΕΛΤΑ, για να μη χρεωθεί ο «Μωυσής», άλλη μια σκόπιμη απαξίωση και στο...









Advertisement 3
spot_img

Ροή ειδήσεων

spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ