Μπορεί η Τροχαία να θεωρεί επικίνδυνη μία από τις παράνομες εισόδους σε καφεστιατόριο της εθνικής οδού και να ζητά ειδικά μέτρα σε κάθε μεγάλη έξοδο, αλλά το σημερινό καθεστώς διαιωνίζεται. Ακόμα και σήμερα λειτουργούν τρεις παράνομες συνδέσεις βενζινάδικων και καφεστιατορίων στο τμήμα Σκάρφεια – Ράχες της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας.
Μάλιστα, με τροπολογία που πέρασε πέρυσι ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες δεν μπορούν να κλείσουν τις παράνομες συνδέσεις μέχρι να κατασκευάσουν τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης.
Ομως, το ίδιο το Δημόσιο καθυστερεί την αδειοδότηση των συγκεκριμένων ΣΕΑ, αλλά και τις απαλλοτριώσεις. Ετσι οι κοινοπραξίες σηκώνουν τα χέρια ψηλά: Ούτε να κλείσουν τις παράνομες συνδέσεις των «τυχερών» μπορούν ούτε να φτιάξουν τους ΣΕΑ!
Το σημερινό, τουλάχιστον περίεργο, καθεστώς προκαλεί αντιδράσεις μεταξύ των επιχειρήσεων (βενζινάδικα, καφεστιατόρια κ.λπ.) που έχουν εγκατασταθεί στους κατασκευασμένους ΣΕΑ.
Επένδυση
Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις έκαναν σημαντική επένδυση και πληρώνουν αξιόλογα μισθώματα, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να κατανοήσουν γιατί υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά στις εθνικές οδούς.
Θεωρούν πως με το σημερινό καθεστώς υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός, γιατί χάνουν έσοδα οι νόμιμες επιχειρήσεις επί των εθνικών οδών καθώς και άλλες, επίσης νόμιμες, επιχειρήσεις που λειτουργούν σε παρακείμενους δρόμους.Ολοι θυμούνται το περιστατικό με το περίφημο καφεστιατόριο κ.λπ. «90».
Οταν η κοινοπραξία (υπό τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) έκλεισε την παράνομη σύνδεσή του με την εθνική οδό, υπήρξε παρέμβαση του ίδιου του υπουργού Υποδομών. Επισκέφθηκε το σημείο την ώρα που ξηλώνονταν οι μπάρες που είχαν βάλει οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας, ενώ ξήλωσε και τον διευθυντή του υπουργείου, που είχε στείλει την εντολή για την τοποθέτησή τους.
Στη συνέχεια πέρασε και την τροπολογία με την οποία οι παράνομες συνδέσεις θα μείνουν μέχρι να κατασκευαστούν οι ΣΕΑ. Εκτός από τα ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού, οι συγκοινωνιολόγοι επαναλαμβάνουν πως υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των οδηγών, καθώς ορισμένες από τις συνδέσεις δεν πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές. Υπενθυμίζουν πως κάθε φορά που υπάρχει μεγάλη έξοδος η Τροχαία ζητά από την εταιρία διαχείρισης του οδικού άξονα να λάβει μέτρα για το «90».
Εκτός από το «90», μια παράνομη σύνδεση υπάρχει και στο 45ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας λίγο πριν από τον Σείριο. Αλλες τρεις τέτοιες συνδέσεις υπάρχουν στον τμήμα που διαχειρίζεται η κοινοπραξία Κεντρική Οδός.