Θάσος: Νέο περιστατικό στο ίδιο δρομολόγιο. Δεν υπήρχαν ούτε ασανσέρ ούτε ράμπα για να ανέβει στο κατάστρωμα
Ακόμα ένα περιστατικό που αποτυπώνει με τον πιο σκληρό τρόπο την έλλειψη σεβασμού και πρόνοιας για τα άτομα με αναπηρία εκτυλίχθηκε το απόγευμα της Παρασκευής στο πλοίο «Αγιος Ραφαήλ», το οποίο εκτελεί το δρομολόγιο Θάσος – Κεραμωτή. Οπως έγινε γνωστό, άτομο με κινητικά προβλήματα αναγκάστηκε να ταξιδέψει μέσα στο γκαράζ του πλοίου, ανάμεσα σε οχήματα και τον εκκωφαντικό θόρυβο των μηχανών, αφού δεν υπήρχαν ούτε ασανσέρ ούτε ράμπα για να μπορέσει να ανέβει στο κατάστρωμα των επιβατών.
Το νέο αυτό συμβάν έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα της ντροπής, λίγους μόλις μήνες έπειτα από εκείνο του περασμένου Ιουλίου, όταν παιδί ΑμεΑ υποχρεώθηκε επίσης να ταξιδέψει στο γκαράζ πλοίου στο ίδιο δρομολόγιο, εν μέσω καύσωνα, χωρίς καμία πρόνοια ή προστασία. Οι εικόνες τότε είχαν προκαλέσει σοκ και οργή στην κοινή γνώμη, παρ’ όλα αυτά τίποτα δεν φαίνεται να έχει αλλάξει.

Η παραμονή επιβατών στο γκαράζ δεν είναι μόνο απάνθρωπη, αλλά και παράνομη, όπως ξεκαθαρίζει η δικηγόρος Μαρία Χατζηκωνσταντίνου, αυτόπτης μάρτυρας του νέου περιστατικού. «Είναι παράνομο, δεν επιτρέπεται να παραμένουν οι επιβάτες στο γκαράζ, για λόγους ασφάλειας, καθώς μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε. Ωστόσο τα ΑμεΑ αναγκάζονται να μένουν εκεί, είτε μέσα στα αυτοκίνητά τους είτε, στη χειρότερη περίπτωση, αν κάποιος δεν έχει όχημα, να μείνει με το αναπηρικό αμαξίδιο εκτεθειμένος στις εκάστοτε καιρικές συνθήκες, καύσωνα ή βροχή» επεσήμανε χαρακτηριστικά.
Η εικόνα ενός ανθρώπου που δίνει καθημερινά μάχη με τα κινητικά του προβλήματα να βρίσκεται εγκλωβισμένος ανάμεσα σε εξατμίσεις και βουητά μηχανών είναι ντροπή για μια χώρα που θέλει να λέγεται ευρωπαϊκή. Κι όμως, το πρόβλημα δεν είναι μεμονωμένο. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Παραπληγικών Μακεδονίας-Θράκης Γιώργος Αυγουστίδης κρούει ακόμα μία φορά τον κώδωνα του κινδύνου. Οπως επισημαίνει, υπάρχει νομοθεσία για τις προσβάσιμες μεταφορές, που προβλέπει ότι τα πλοία πρέπει να διαθέτουν όλες τις αναγκαίες προσβάσεις.
«Δυστυχώς, στην πράξη δεν εφαρμόζεται αυτό από τους πλοιοκτήτες» εξήγησε, ενώ ανέφερε πως σε αρκετά πλοία, όπως της γραμμής Θάσος – Καβάλα ή Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα, η πρόσβαση για τα άτομα με αναπηρικά αμαξίδια είναι εξαιρετικά δύσκολη, αν όχι αδύνατη: «Τα ΑμεΑ μένουν ανάμεσα στις θέσεις των αυτοκινήτων, γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες για ασανσέρ. Είναι ένας γολγοθάς».

Ο ίδιος κάλεσε την Πολιτεία να σταματήσει να αδιαφορεί για τη μερίδα αυτή των πολιτών και να έρθει σε συνεννόηση με τους πλοιοκτήτες, ώστε να υπάρξει καθολική εφαρμογή της νομοθεσίας σε όλα τα πλοία. «Να υπάρξουν και πρόστιμα σε όσους δεν τηρούν τις προβλέψεις, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα πλοία θα είναι προσβάσιμα σε όλους» υπογράμμισε, ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στα μικρά φέρι, αλλά αγγίζει και τα μεγαλύτερα πλοία, όπου συχνά «υπάρχουν μόνο κυλιόμενες σκάλες ή σκάλες χωρίς ασανσέρ».


