Ποικίλα σχόλια και σφοδρές επικρίσεις προκάλεσε η πρωτοβουλία που πήρε εκπαιδευτικός σε γυμνάσιο του Γαλατσίου να μοιράσει στους μαθητές του σχολείου όπου διδάσκει ερωτήσεις σχετικές με τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, θέλοντας να διαπιστώσει τις απόψεις τους γύρω από το ζήτημα της ομοφυλοφιλίας!
Η κίνηση αυτή ξεσήκωσε έντονες αντιδράσεις όχι μόνο στην τοπική κοινωνία, αλλά και ευρύτερα. Αγανακτισμένος πολίτης επικοινώνησε με την ιστοσελίδα theleader.gr, στην οποία έστειλε τις ερωτήσεις που μοίρασε ο καθηγητής στα παιδιά στο πλαίσιο έρευνας, εντείνοντας τη συζήτηση γύρω από το κατά πόσο τέτοια ζητήματα είναι κατάλληλα για μαθητές της γ’ γυμνασίου.
Ανάμεσα στα ερωτήματα που έθεσε ο καθηγητής στα παιδιά είναι αν είναι επαρκώς ενημερωμένα για τις επιδιώξεις των ατόμων της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ ή αν έχουν αναπτύξει ποτέ φιλικές σχέσεις με κάποιο άτομο που εντάσσεται σε μία από τις κατηγορίες που περιγράφει το ακρωνύμιο, οι οποίες αφορούν τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Ζητά μέχρι να του απαντήσουν αν θεωρούν την ομοφυλοφιλία μια μη φυσιολογική σεξουαλική προτίμηση, αν μπορούν δύο άτομα της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ να παντρευτούν με πολιτικό γάμο, βάσει του νόμου, ακόμη και την άποψή τους για το αν θα έπρεπε το κράτος να παραχωρήσει περισσότερα δικαιώματα στην κοινότητα!
Ερωτήματα
Μετά τα παραπάνω, γεννώνται εύλογα τα εξής ερωτήματα: με δεδομένη την αδιαμφισβήτητη παραδοχή ότι οι μαθητές πρέπει να διδάσκονται αξίες αποδοχής και σεβασμού στη διαφορετικότητα, είναι σωστό να τίθενται τέτοιου είδους ζητήματα σε παιδιά αυτής της ηλικίας, τα οποία είναι ιδιαίτερα εύπλαστα και δεκτικά σε νέες ιδέες και, την ίδια ώρα, στερούνται γνωστική ικανότητα; Η βάση της δημοκρατίας είναι ο διάλογος και η ανταλλαγή επιχειρημάτων, ωστόσο η συζήτηση μπορεί εύκολα να εκτραπεί από τον αρχικό στόχο της, όταν απουσιάζει η γνωστική ωριμότητα σε αυτό το αναπτυξιακό στάδιο.
Και, επίσης, η εργασία αυτή έγινε με τις «ευλογίες» του υπουργείου Παιδείας, ήταν επιθυμία του σχολείου ή αποτέλεσε καθαρά προσωπική πρωτοβουλία του καθηγητή; Το υπουργείο Παιδείας οφείλει να απαντήσει στο τελευταίο ερώτημα, ώστε να κατανοηθεί καλύτερα ο σκοπός της συγκεκριμένης δράσης, ιδίως καθώς πραγματοποιήθηκε εκτός εκπαιδευτικών πλαισίων και εκτός της διδακτικής ύλης.


