Ένοχοι για την παράνομη είσπραξη ευρωπαϊκών κονδυλίων μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ κρίθηκαν 57 παραγωγοί από την Κρήτη. Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών υιοθέτησε το κατηγορητήριο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, σύμφωνα με το οποίο οι εμπλεκόμενοι εισέπρατταν συστηματικά ενισχύσεις χιλιάδων ευρώ για ανύπαρκτες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, εμφάνιζαν εικονικές εκτάσεις στην Καστοριά, δηλώνοντάς τες ψευδώς ως βοσκοτόπους ή ως καλλιέργειες ελαιόδεντρων και αμυγδαλιών.
Στον αντίποδα, το δικαστήριο απάλλαξε κατά πλειοψηφία μία αγρότισσα. Η κατηγορούμενη πέτυχε την εξάλειψη του αξιοποίνου, καθώς επέστρεψε στο δημόσιο τα χρήματα που είχε λάβει —περίπου 30.000 ευρώ— μαζί με τους αναλογούντες τόκους. Αξίζει να σημειωθεί ότι για ένα μέρος των καταδικασθέντων οι δικαστές προχώρησαν σε τροποποίηση των κατηγοριών, μειώνοντας τα τελικά ποσά της απάτης σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις.
Οι καταδικασθέντες επέλεξαν να μην εμφανιστούν στο δικαστήριο και εκπροσωπήθηκαν από τους δικηγόρους τους, οι οποίοι υπέβαλαν αιτήματα για την αναγνώριση ελαφρυντικών περιστάσεων. Η διαδικασία διακόπηκε για την Τετάρτη 1η Ιουλίου 2026, οπότε και η έδρα θα ανακοινώσει την απόφασή της επί των ελαφρυντικών και των τελικών ποινών.
