Δύο φορές έχει εκλεγεί πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όμως το δύσκολο δεν είναι να φτάσεις ψηλά, αλλά να παραμείνεις. Και βρίσκεται στη θέση του κυβερνήτη της χώρας για έβδομο χρόνο πια. Καταφέρνει να πείθει δηλαδή ότι παράγει έργο, έχοντας στο πλευρό του έναν θηριώδη επικοινωνιακό μηχανισμό, με την πλειονότητα χορτάτων ΜΜΕ και στρατιές διαδικτυακών τρολ, αλλά και μια ανύπαρκτη αντιπολίτευση.
Εκεί που αποδεικνύεται μετρ ο Μητσοτάκης είναι τελικά στη μοιρασιά του δημόσιου χρήματος προς λίγους και στο εμπόριο ελπίδας προς τους πολλούς. Από τη μία έχει αναγάγει το κοινό ταμείο σε αποθεματικό ευνοημένων επιχειρηματιών με φωτογραφικούς διαγωνισμούς και απευθείας αναθέσεις.
Κι από την άλλη πουλάει ελπίδα με επιδόματα όσο ένα κουλούρι την ημέρα και πολυδιαφημισμένα προγράμματα, όπως το «Εξοικονομώ» και το «Σπίτι μου», που ανακοινώνονται με φανφάρες και αποδεικνύονται μια τρύπα στο νερό.
Αυτή είναι η μέθοδος διακυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Και, κακά τα ψέματα, τα έχει καταφέρει να επιβιώσει, παρά τα πολιτικά «εγκλήματά» του.
Οπως αναδεικνύουμε σήμερα, τα δήθεν «φιλολαϊκά» προγράμματα είναι φούσκες. Και δεν κοροϊδεύουν μόνο τον κόσμο, αλλά πάνω σε κάποια εξ αυτών χτίζονται οι «ντοπαρισμένες» τιμές του real estate.
Το «κραχ» των «Εξοικονομώ» της συμφοράς με τις «μαϊμού» δεσμεύσεις, το χάος και τον κόσμο που πετιέται εκτός προγραμμάτων άρχισε το 2021 και συνεχίζεται έως τώρα, αν και έχουν ανοίξει συνολικά τρία «Εξοικονομώ» στο διάστημα αυτό. Ακόμα και ο φιλοκυβερνητικός Τύπος επικρίνει την κυβέρνηση για τους άστοχους χειρισμούς της.
Τα προγράμματα για το «Σπίτι μου» έχουν εξελιχθεί σε γολγοθά για τους ενδιαφερομένους, με την κυβέρνηση να βάζει παντού εμπόδια. Η γραφειοκρατία (από την υποβολή της αίτησης έως την έναρξη εργασιών μεσολαβούν επτά στάδια) κρατά κλειστά 500.000 σπίτια για τους ενοικιαστές και τις τιμές στον ουρανό.
Στον αέρα βρίσκονται συνολικά 13 «ανοιχτά» προγράμματα εξοικονόμησης που απευθύνονται σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισ. ευρώ. Τα «Πράσινα ταξί» απέτυχαν και είναι απλήρωτοι οι τέσσερις στους πέντε οδηγούς. Μόλις 212 οχήματα έλαβαν έγκριση από τα 14.000 ταξί που υπάρχουν μόνο στην Αττική.
Η συμμετοχή είναι πολύ μικρή για τον ΕΝΦΙΑ, το «Ανακυκλώνω», τις ρυθμίσεις του ΕΦΚΑ, των πολλών δόσεων, των αυθαιρέτων, ενώ επικρατεί χάος με το «Πρόγραμμα Απόλλων» για τις ενεργειακές κοινότητες, που απεντάχθηκε τελικά από το Ταμείο Ανάκαμψης κι έμεινε στα… μισά του δρόμου.
Τα μέτρα διαφημίζονται ως ενισχυτικά για τους μικρομεσαίους εργαζομένους και επιχειρήσεις, αλλά ουσιαστικά αποτελούν το καλύτερο άλλοθι για να συνεχίζει η κυβέρνηση τη λειτουργία μιας οικονομίας υπερτιμημένης και αναντίστοιχης με το εισόδημα των πολιτών στη χώρα.
Στην πραγματικότητα ο Μητσοτάκης είναι ένας εξαιρετικός διαχειριστής στο εμπόριο ελπίδας. Τάζει μέτρα φουσκωμένα που ενθουσιάζουν, τα ΜΜΕ του προμοτάρουν και μόλις περάσουν λίγοι μήνες κι αρχίσει να κακοφορμίζει το ψέμα, τότε ρίχνεται από τον ίδιο μηχανισμό ένα άλλο καρότο. Κάποιο «Σπίτι 3», «Εξοικονομώ 4», «Ανακυκλώνω 2». Ετσι πέρασαν έξι χρόνια και οδεύουμε προς τον έβδομο…
Από τη στήλη «Η θέση μας» της «Δημοκρατίας»


