Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών: «Παραμύθια» οι μειώσεις στα σούπερ μάρκετ

Σκεπτικισμός για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης

Ο Νίκος Τσεμπερλίδης, πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), εκφράζει έντονες επιφυλάξεις για την ανακοινωθείσα μείωση τιμών σε 2.180 είδη που διατίθενται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Μιλώντας στο ethnos.gr, χαρακτηρίζει την όλη προσπάθεια ως ένα «αδιάφορο παραμύθι», τονίζοντας πως απουσιάζει η απαραίτητη διαφάνεια.

Το πρόβλημα της ασάφειας

Σύμφωνα με τον κ. Τσεμπερλίδη, δεν έχει ανακοινωθεί με σαφήνεια ποια ακριβώς προϊόντα περιλαμβάνονται στη λίστα των μειώσεων. Χωρίς αυτή την πληροφορία, οι καταναλωτές βρίσκονται στο απυρόβλητο, ανίκανοι να επαληθεύσουν εάν πράγματι υπήρξαν μειώσεις – και σε ποιο βαθμό.

Το ίδιο σενάριο, υπογραμμίζει, έχει επαναληφθεί και στο παρελθόν: προηγούμενες ανακοινώσεις για μειώσεις σε περίπου χίλια προϊόντα δεν απέδωσαν τελικά κανένα ουσιαστικό όφελος στην τσέπη των καταναλωτών.

Αποπροσανατολισμός αντί ουσιαστικών λύσεων

Ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ κάνει λόγο για στρατηγική αποπροσανατολισμού από την πλευρά της κυβέρνησης. Κατά την άποψή του, αντί να αντιμετωπιστεί το πραγματικό ζήτημα – η ακρίβεια που μαστίζει τα ελληνικά νοικοκυριά εδώ και τέσσερα χρόνια – παρατηρούνται μόνο κινήσεις επιφανείας.

«Κουραστήκαμε να ασχολούμαστε με τέχνασμα αποπροσανατολισμού χωρίς ουσιαστικά μέτρα κατά της ακρίβειας», δηλώνει χαρακτηριστικά.

Η φτωχοποίηση των νοικοκυριών

Τα ελληνικά νοικοκυριά, όπως επισημαίνει, οδηγούνται σταδιακά στη φτωχοποίηση: τα εισοδήματα παραμένουν χαμηλά ενώ οι τιμές στα ράφια συνεχίζουν να καλπάζουν. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει λεπτομερής κατάλογος των προϊόντων με μειωμένες τιμές, γίνεται αδύνατη η διασταύρωση των εξαγγελιών.

Όλα τα μέτρα απέτυχαν

«Δεν μπορώ πλέον να εμπιστευτώ αυτές τις ανακοινώσεις», τονίζει ο κ. Τσεμπερλίδης, υπογραμμίζοντας ότι όλα τα κυβερνητικά μέτρα των τελευταίων ετών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικά στην πράξη.

Ερωτηματικά για τις συμφωνίες

Ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ εκφράζει επιπλέον προβληματισμό για το περιεχόμενο των συζητήσεων μεταξύ κυβέρνησης και ιδιοκτητών σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, επικαλείται πρόσφατη δήλωση ιδιοκτήτη μεγάλης αλυσίδας, ο οποίος ανέφερε ότι τα πρόστιμα που επιβάλλονται στις επιχειρήσεις τελικά θα τα πληρώσουν οι ίδιοι οι καταναλωτές.

Η λύση: Πάταξη των ολιγοπωλίων

Κατά τον κ. Τσεμπερλίδη, η αληθινή αντιμετώπιση της ακρίβειας δεν έρχεται με μερικές εξαγγελίες για μειώσεις. Απαιτείται ριζική παρέμβαση στη δομή της αγοράς:

  • Χτύπημα στα ολιγοπώλια και τα καρτέλ
  • Αποτροπή των συνεχών εξαγορών μικρομεσαίων επιχειρήσεων από μεγάλες αλυσίδες
  • Αναρρύθμιση μιας απορρυθμισμένης αγοράς

«Δώστε μας συγκεκριμένη λίστα»

«Πώς μπορώ να ελέγξω στο ράφι εάν πραγματικά μειώθηκαν οι τιμές, όταν δεν γνωρίζω ποια είναι τα προϊόντα;» διερωτάται ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ.

Το αίτημά του είναι απλό αλλά σαφές: αναλυτική και συγκεκριμένη κατάσταση των προϊόντων που υπόκεινται σε μειώσεις τιμών, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να επαληθεύσουν τις υποσχέσεις και να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους.














spot_img

Ροή ειδήσεων

spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ