Μία από τις κάποτε εμβληματικές κατασκευαστικές, η ΑΤΤΙΚΑΤ ΑΤΕ, αποτελεί και επισήμως παρελθόν, έπειτα από απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (υπ’ αριθ. 312/2025).
Το δικαστήριο όρισε ως ημερομηνία παύσης πληρωμών τη 13η Οκτωβρίου 2023. Η εταιρία, που κατέθεσε τον περασμένο Νοέμβριο αίτηση πτώχευσης, ιδρύθηκε το 1980 από τον Παναγιώτη Πανούση και μέσα σε λίγα χρόνια εξελίχθηκε σε μία από τις μεγάλες δυνάμεις του κλάδου. Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, η ΑΤΤΙΚΑΤ εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών (1994).
Κατά τη «χρυσή εποχή» των δημόσιων έργων, η εταιρία προχώρησε σε σειρά εξαγορών εισηγμένων, μεταξύ αυτών οι Σ. Σιγάλας, ΑΤΕΜΚΕ, Ευκλείδης, Τεχνοδομή – Αφοί Τραυλού και Παρνασσός, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό της και να διευρύνει το αποτύπωμά της στην αγορά. Υπήρχαν μάλιστα μέρες που τα πρωτοσέλιδα του οικονομικού και χρηματιστηριακού Tύπου την ήθελαν να εξαγοράζει ακόμα και τον ΟΤΕ!
Οι δημοσιογράφοι μαζεύονταν στο ζαχαροπλαστείο Αθηναϊκόν, στο ύψος της Αγίας Βαρβάρας στην Κηφισίας, στο Nέο Ψυχικό, όπου σύχναζε ο επιχειρηματίας, ο οποίος χωρίς φειδώ μοιραζόταν ιστορίες, σχέδια και σκέψεις. Και η μετοχή φούσκωνε… Ωστόσο, οι περισσότερες από τις εταιρίες που πραγματικά αγόρασε αντιμετώπιζαν ήδη σοβαρά οικονομικά προβλήματα, επιβαρύνοντας σταδιακά τη χρηματοοικονομική θέση του ομίλου.
Την περίοδο 2005-2006, η ΑΤΤΙΚΑΤ είχε αναλάβει τρεις σημαντικές εργολαβίες στην Εγνατία Οδό, καθώς και έργα στο Πέταλο του Μαλιακού, ωστόσο η επόμενη δεκαετία, με την υπερχρέωση και την πτώση της αγοράς έργων, έφερε την προαναγγελθείσα κατάρρευση.


