Μοντέλο «ξαφνικού θανάτου» στα ΕΛ.ΤΑ.: Με υπογραφή Χατζηδάκη το λουκέτο

-

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης μεθοδεύει την εκχώρηση των ταχυδρομείων στους ιδιώτες, όπως έκανε με την Ολυμπιακή

Eίναι ο πολιτικός που δεν έχει δουλέψει ποτέ στη ζωή του σε μια κανονική δουλειά, αλλά ηδονίζεται να βάζει λουκέτα στις δουλειές των άλλων. Είναι ο άνθρωπος που εμφανίζεται ως σκληρός ιδεολόγος υπέρ της «ελεύθερης αγοράς», όταν δεν έχει βγει μία φορά από το σπίτι του για να στείλει βιογραφικό στην «ελεύθερη αγορά», μήπως και τη γνωρίσει από κοντά να δει πώς είναι. Δεν έχει χρειαστεί να ταλαιπωρηθεί ποτέ…

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Από την ενηλικίωσή του, ως άξιο θρεφτάρι του «σωλήνα» ενός καταχρεωμένου κόμματος, τον ταΐζει το δημόσιο ταμείο. Κι όμως, έχει το θράσος να παριστάνει τον υπέρμαχο των αποκρατικοποιήσεων, τον πολέμιο συλλήβδην των δημόσιων υπαλλήλων και να κάνει κηρύγματα υπέρ ενός ανταγωνισμού για τον οποίο δεν έχει ιδέα. Δεν θα έπρεπε να αποτελεί καν είδηση ότι πίσω από το επικείμενο ξεπούλημα των ΕΛ.ΤΑ. είναι ο Κωστής Χατζηδάκης. Ποιος άλλος θα είχε το… ταλέντο να μειώνει με όσα λέει και κάνει την αξία των δημόσιων επιχειρήσεων, ώστε να τις αγοράζουν μετά κοψοχρονιά οι ιδιώτες επενδυτές;

Ο Χατζηδάκης μια δουλειά ξέρει καλά στην καριέρα του: Πώς να ξεπουλιούνται οι δημόσιες εταιρίες. Το έπραξε με την Ολυμπιακή, που είναι και το πιο τρανό παράδειγμα αποτυχίας. Βοήθησε και για τον ΟΣΕ και βλέπουμε πόσο πολύ… συνέβαλε στην αξιοπιστία των μεταφορών η αποκρατικοποίηση των σιδηροδρόμων. Τώρα, εντελώς ξαφνικά και με εν κρυπτώ μεθοδεύσεις, ανοίγει και θέμα ΕΛ.ΤΑ., αφού πρώτα απαξιώθηκαν συστηματικά τα τελευταία χρόνια. Ενα οδυνηρό λουκέτο σε 200 και πλέον καταστήματα, που ξεσηκώνει ειδικά την περιφέρεια, αλλά ακόμα και τους βουλευτές της Ν.Δ. μετά τις φωνές των ψηφοφόρων εναντίον τους.

Το μοτίβο της Ολυμπιακής είναι το «μοτίβο Χατζηδάκη», το οποίο εφαρμόζεται τώρα και στα ΕΛ.ΤΑ. Πρώτα επιχειρείται μια πώληση με κακούς όρους, ώστε έτσι κι αλλιώς να είναι ανεπιτυχής. Οταν δεν αγοράζει κανείς, αρχίζει ο μαραθώνιος απαξίωσης. Και στη συνέχεια ξεπουλιέται η δημόσια επιχείρηση για ψίχουλα στον επόμενο προνομιακό ιδιώτη αγοραστή. Χρυσοφόρες επιχειρήσεις που είχαν κάθε προοπτική να φέρνουν έσοδα στο δημόσιο ταμείο καταλήγουν για πενταροδεκάρες σε ιδιώτες επειδή πρώτα τα κόμματα εξουσίας φόρτωσαν, για ψηφοθηρικούς λόγους, με χιλιάδες «βυσματούχους» υπαλλήλους τις επιχειρήσεις. Κι αφού τις χρεοκόπησαν, μετά τις χαρίζουν σε ιδιώτες. Με συνέπεια ο φορολογούμενος όχι μόνο να πληρώνει τα σπασμένα, αλλά να ταλαιπωρείται από τις ιδιωτικοποιήσεις τύπου μπανανίας και, κυρίως, να δαπανά περισσότερα για τις ίδιες υπηρεσίες.

Αυτό το μοντέλο-τερατούργημα που εφάρμοσε ο Χατζηδάκης με την Ολυμπιακή άφησε την Ελλάδα χωρίς εθνικό αερομεταφορέα. Τώρα θα μείνουμε και χωρίς εθνικά ταχυδρομεία. Τα ΕΛ.ΤΑ. αποδυναμώθηκαν τόσο, που ακόμα και για να μοιράζονται τα ψηφοδέλτια των εκλογών, έφτασαν τη δουλειά να την παίρνουν οι ιδιωτικές εταιρίες κούριερ. Το σλόγκαν το 2008-2009 ήταν «ότι η Ο.Α. είναι μια κρατικοδίαιτη εταιρία που πληρώνει ο ελληνικός λαός» και πως «όταν θα έκλεινε θα κάναμε 30 νοσοκομεία και 200 σχολεία». Αποδείχθηκε ότι όλα αυτά ήταν ψέματα.

Στις 29 Αυγούστου του 2008, λίγο προτού σκάσει η παγκόσμια οικονομική κρίση με την κατάρρευση της Lehman Brothers, ο τότε υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης δήλωνε: «Ενα εκατομμύριο ευρώ ημερησίως κοστίζει στους πολίτες η Ολυμπιακή». Ακόμα έλεγε ότι θα διασφαλιστεί το σήμα και το όνομα της εταιρίας, ενώ θα υπάρξουν μέτρα διασφάλισης και των εργαζομένων. Στα ρεπορτάζ διαβάζουμε πως «για τον ΟΣΕ ο υπουργός ανέφερε ότι συζητήθηκε το σχέδιο ανασυγκρότησής του, το οποίο έχει ορίζοντα έως το 2010, και το οποίο αφορά την ασφάλεια, τη διαφάνεια και την εξυγίανση των οικονομικών του οργανισμού».

Και για την Ολυμπιακή και για τον ΟΣΕ γνωρίζουμε τι συνέβη. Τώρα έρχεται η σειρά των ΕΛ.ΤΑ. Τα οποία αφού πρώτα απονευρώθηκαν και καταχρεώθηκαν, τώρα εξαϋλώνονται. Η αξία τους θα υποβαθμιστεί σε τέτοιον βαθμό πως για μερικά ευρώ θα θεωρηθεί επιτυχία η παράδοσή τους σε ιδιωτικά συμφέροντα. Τα οποία ιδιωτικά συμφέροντα ήδη κερδίζουν ως ανταγωνιστές από την αδυναμία των Ελληνικών Ταχυδρομείων να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της νέας εποχής. Με τη διαδικασία απαξίωσης και υπονόμευσης της Ολυμπιακής δόθηκε με ελάχιστα οφέλη. Θα μπορούσε να είχε πουληθεί πιο πολύ πιο πριν ή να ανασυνταχθεί και να πουληθεί για υψηλότερο τίμημα. Τελικά το κράτος πρέπει να εισέπραξε το πολύ περί τα 100 εκατ. ευρώ συνολικά.

Μάλιστα, μετά τις συνεχείς αναδιαρθρώσεις η ζημία της Ολυμπιακής είχε πέσει το 2012 στα 8,6 εκατ. ευρώ, σχεδόν τίποτα δηλαδή. Μετά την απορρόφηση το αφήγημα είναι ότι το κράτος πλέον εισπράττει φόρους από τα κέρδη της συγχωνευμένης εταιρίας, περίπου το 29%. Φυσικά δεν ενδιαφέρει αν θα μπορούσε να λαμβάνει το 100% σαν μέτοχος της κοινής εταιρίας. Ή να την έχει πουλήσει ακριβότερα, όπως επισημαίνουν αναλυτές. Οσο για τα περί ανοίγματος της αγοράς και ανταγωνισμού, με την απώλεια της Ολυμπιακής και τη συγχώνευση καταλήξαμε σε ένα νέο μονοπώλιο στην Ελλάδα και υψηλές τιμές συγκριτικά εισιτηρίων.

Ομως, για τον «μεταρρυθμιστή» Χατζηδάκη, που δεν ενοχλήθηκε όταν η πρωθυπουργική ΕΥΠ υπέκλεπτε τις συνομιλίες του, αυτά είναι ψιλά γράμματα. Τι κι αν οι ιδιώτες που αγόρασαν την Ολυμπιακή διασώθηκαν μετά κι αυτοί από το δημόσιο χρήμα στην πανδημία, όπως διασώθηκαν από τους φορολογουμένους και οι ιδιωτικές τράπεζες στην οικονομική κρίση. Είναι που ξέρει από ελεύθερη αγορά ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης…


ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Επικρατείας

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε το 1965 στο Ρέθυμνο. Φοίτησε στη Νομική Αθηνών κι έκανε μεταπτυχιακό στην Πολιτική Επικοινωνία στο Κεντ της Αγγλίας. Εντάχθηκε από νεαρή ηλικία στη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και το 1987 έγινε γεν. γραμματέας της. Το 1992 αναδείχθηκε πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ και από το 1994 εξελέγη τρεις φορές ευρωβουλευτής. Στο ελληνικό Κοινοβούλιο είναι από το 2007. Εχει διατελέσει υπουργός Ανάπτυξης δύο φορές (το 2009 και το 2012), υπουργός Περιβάλλοντος το 2019, υπουργός Μεταφορών το 2007 και υπουργός Εργασίας από το 2021 έως το 2023. Από τον Ιούνιο του 2023 διορίστηκε υπουργός Οικονομικών, ενώ με τον ανασχηματισμό τον Μάρτιο του 2025 ανέλαβε αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και υπουργός Επικρατείας.


Τα 204 καταστήματα των ΕΛ.ΤΑ. που βάζουν λουκέτο

Ενα από τα φτηνά επικοινωνιακά τρικ της διοίκησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων ήταν και το γεγονός ότι προσπάθησε να αποκρύψει το μέγεθος της «καταστροφής» που θα επιφέρει στην καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών το κλείσιμο των 204 καταστημάτων. Αυτά στην αρχή δεν έγιναν γνωστά, ενώ χθες διέρρευσε μία λίστα με… αλφαβητική σειρά, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δώσει την εικόνα εγκατάλειψης που θα βιώσουν περιοχές της περιφέρειας.

Πέραν όλων των άλλων, ξεχωρίζει και το γεγονός ότι τα ΕΛ.ΤΑ., με πρόσχημα την κακή οικονομική τους κατάσταση, για την οποία προφανώς ευθύνεται η ίδια η διοίκηση, δεν παραλείπουν να κλείσουν καταστήματα ακόμα και σε περιοχές με ειδικό βάρος και ενδιαφέρον.

Πώς αλλιώς μπορεί να σχολιάσει κανείς το ότι κλείνει ακόμα και το κατάστημα στην πρωτεύουσα του Αγίου Ορους, Δάφνη, και είναι να αναρωτιέται κανείς, επίσης, για το εάν είναι τόσο μεγάλο το κόστος για να διατηρηθούν τα υποκαταστήματα που βρίσκονται στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών και το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Και το ακόμα χειρότερο, εάν είναι σώφρον να κλείνουν καταστήματα σε ακριτικές και ευαίσθητες εθνικά περιοχές όπως ο Εβρος, για τον οποίο η κυβέρνηση υποτίθεται ότι εκπονεί ειδικό σχέδιο για την αναζωογόνησή του. Αλλού, βλέπει κανείς ότι είτε οι πολίτες είτε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στα ΕΛ.ΤΑ. θα πρέπει στο εξής να διανύσουν δεκάδες χιλιόμετρα (εάν λέει αλήθεια η διοίκηση της εταιρίας ότι οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται μέσω διανομέων).

Αγίον Ορος
ΔΑΦΝΗΣ Αγίου Ορους

Αιτωλοακαρνανία
ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ Αιτωλοακαρνανίας
ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ Αιτωλοακαρνανίας
ΒΟΝΙΤΣΑΣ Αιτωλοακαρνανίας
ΓΑΒΑΛΟΥΣ Αιτωλοακαρνανίας
ΘΕΡΜΟΥ Αιτωλοακαρνανίας
ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ Αιτωλοακαρνανίας
ΜΥΤΙΚΑ Αιτωλοακαρνανίας
ΦΥΤΕΙΩΝ Αιτωλοακαρνανίας
ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ Αιτωλοακαρνανίας

Αργολίδα
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΥΚΗΝΩΝ Αργολίδας
ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ Αργολίδας
ΛΥΓΟΥΡΙΟΥ Αργολίδας
ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ Αργολίδας

Αρκαδία
ΑΣΤΡΟΥΣ Αρκαδίας
ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ Αρκαδίας
ΛΕΒΙΔΙΟΥ Αρκαδίας

Αρτα
ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ Αρτας
ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ Αρτας

Aττικη
ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ Περιστέρι
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΑΣ
ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
ΑΛΙΜΟΥ
ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (CARREFOUR)
ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
ΒΟΥΛΑΣ
ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ
ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
ΓΕΡΑΚΑ
ΔΑΦΝΗΣ
ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
ΘΗΣΕΙΟΥ
ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
Κ.Ε.Μ.Π. ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ
ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ Πειραιά
ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ Αθήνα
ΚΥΨΕΛΗΣ Αθήνα
ΛΕΝΟΡΜΑΝ Αθήνα
ΜΑΝΔΡΑΣ
ΜΑΡΑΘΩΝΑ
ΜΕΘΑΝΩΝ Τροιζηνίας
ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ Αθήνα
ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ
ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
ΝΙΚΑΙΑΣ
ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
ΧΟΛΑΡΓΟΥ

Αχαΐα
ΑΚΡΑΤΑΣ – ΑΙΓΕΙΡΑΣ Αχαΐας
ΒΡΑΧΝΑΙΙΚΩΝ Αχαΐας
ΔΑΦΝΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ Αχαΐας
ΠΑΤΡΑΣ (3) Αχαΐας
ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ Αχαΐας

Βοιωτία
ΔΕΛΦΩΝ Βοιωτίας
ΔΙΣΤΟΜΟΥ Βοιωτίας
ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ Βοιωτίας
ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ Βοιωτίας

Γρεβενα
ΔΕΣΚΑΤΗΣ Γρεβενών

Δράμα
ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ Δράμας
ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ Δράμας
ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ Δράμας

Ευβοία
ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ Ευβοίας
ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ Ευβοίας
ΕΡΕΤΡΙΑΣ Ευβοίας
ΛΙΜΝΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ Ευβοίας
ΨΑΧΝΩΝ Ευβοίας

Εβρος
ΜΕΤΑΞΑΔΩΝ Εβρου
ΣΟΥΦΛΙΟΥ Εβρου
ΤΥΧΕΡΟΥ Εβρου

Ζακύνθος
ΚΑΤΑΣΤΑΡΙΟΥ Ζακύνθου
ΜΑΧΑΙΡΑΔΟΥ Ζακύνθου

Ηλεία
ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ Ηλείας
ΓΑΣΤΟΥΝΗΣ Ηλείας
ΕΦΥΡΑΣ Ηλείας
ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ Ηλείας
ΛΑΛΑ Ηλείας
ΛΕΧΑΙΝΩΝ Ηλείας

Ημαθία
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ Ημαθίας

Ηρακλείο
ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ Ηρακλείου
ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ Ηρακλείου
ΑΡΧΑΝΩΝ Ηρακλείου
ΓΑΖΙΟΥ Ηρακλείου
ΕΛΟΥΝΤΑΣ Ηρακλείου
ΛΙΜΕΝΑ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ Ηρακλείου
ΜΑΛΙΩΝ Ηρακλείου
ΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ Ηρακλείου

Θεσσαλονίκη
ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ Θεσσαλονίκης
ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Χαλκηδόνας
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙΟΥ Θεσσαλονίκης
ΒΙ.ΠΕ. Θεσσαλονίκας
ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ Θεσσαλονίκης
ΙΩΝΙΑΣ Θεσσαλονίκης
ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ Θεσσαλονίκης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗΣ Θεσσαλονίκης
ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ Θεσσαλονίκης
ΠΥΛΑΙΑΣ Θεσσαλονίκης
ΣΥΚΙΩΝ Θεσσαλονίκης
ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ Θεσσαλονίκης

Θεσπρωτία
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ Θεσπρωτίας
ΦΙΛΙΑΤΩΝ Θεσπρωτίας

Ικαρία
ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ Ικαρίας
ΡΑΧΩΝ Ικαρίας

Ιωαννίνα
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (2)
ΖΙΤΣΑΣ Ιωαννίνων
ΜΕΤΣΟΒΟΥ Ιωαννίνων
ΤΣΕΠΕΛΟΒΟΥ Ιωαννίνων

Καβάλα
ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ Καβάλας
ΚΡΗΝΙΔΩΝ Καβάλας
ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ Θάσου Καβάλας

Καρδίτσα
ΑΓΝΑΝΤΕΡΟΥ Καρδίτσας
ΣΟΦΑΔΩΝ Καρδίτσας

Καστοριά
ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ Καστοριάς
ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ (ΚΑΣΤΕΛΛΑΝΩΝ)

Κέρκυρα
ΤΖΑΒΡΟΥ (ΣΚΡΙΠΕΡΟΥ) Κέρκυρας

Κεφαλλονιά
ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ Κεφαλλονιάς
ΦΙΣΚΑΡΔΟΥ Κεφαλλονιάς

Κοζάνη
ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ Κοζάνης
ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΣΕΡΒΙΩΝ Κοζάνης
ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ Κοζάνης

Κορινθία
ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ Κορινθίας
ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ Κορινθίας
ΓΚΟΥΡΑΣ Κορινθίας
ΚΙΑΤΟΥ Κορινθίας
ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ Κορινθίας
ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ Κορινθίας
ΣΟΦΙΚΟΥ Κορινθίας

Κυκλάδες
ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ Κυκλάδων
ΓΑΥΡΙΟΥ Ανδρου Κυκλάδων
ΝΑΟΥΣΑΣ Πάρου Κυκλάδων
ΟΙΑΣ Σαντορίνη Κυκλάδων
ΦΙΛΟΤΙΟΥ (ΧΑΛΚΕΙΟΥ) Νάξου Κυκλάδων

Λακωνία
ΑΡΕΟΠΟΛΗΣ Λακωνίας
ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ Λακωνίας
ΣΚΑΛΑΣ Λακωνίας
ΑΓΙΑΣ Λάρισας

Λάρισα
ΣΥΚΟΥΡΙΟΥ Λάρισας
ΤΥΡΝΑΒΟΥ Λάρισας

Λασιθί
ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ Λασιθίου
ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ Λασιθίου
ΝΕΑΠΟΛΗΣ Λασιθίου

Λέσβος
ΑΓΙΑΣΟΥ Λέσβου
ΕΡΕΣΟΥ Λέσβου
ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ Λέσβου
ΜΗΘΥΜΝΑΣ Λέσβου
ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ Λέσβου

Λευκάδα
ΝΥΔΡΙΟΥ Λευκάδας

Λήμνος
ΜΟΥΔΡΟΥ Λήμνου

Μαγνησία
ΑΡΓΑΛΑΣΤΗΣ Μαγνησίας
ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ Μαγνησίας
ΖΑΓΟΡΑΣ Μαγνησίας

Μεσσηνία
ΘΟΥΡΙΑΣ Μεσσηνίας
ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ Μεσσηνίας
ΜΕΛΙΓΑΛΑ Μεσσηνίας
ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ Μεσσηνίας

Ξάνθη
ΕΥΛΑΛΟΥ Ξάνθης
ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΞΑΝΘΗΣ

Πέλλα
ΑΡΙΔΑΙΑΣ Πέλλας
ΣΚΥΔΡΑΣ Πέλλας

Πιερία
ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ Πιερίας
ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ Πιερίας

Πρέβεζα
ΚΑΝΑΛΛΑΚΙΟΥ Πρέβεζας
ΛΟΥΡΟΥ Πρέβεζας
ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ Πρέβεζας

Ρεθύμνο
ΑΜΑΡΙΟΥ Ρεθύμνου
ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ Ρεθύμνου

Ροδόπη
ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ Ροδόπης

Ρόδος
ΑΦΑΝΤΟΥ Ρόδου
ΙΑΛΥΣΟΥ Ρόδου
ΡΟΔΟΥ (2)

Σάμος
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ Σάμου

Σερρες
ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ Σερρών
ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ Σερρών

Τρικάλα
ΠΥΛΗΣ Τρικάλων

Φωκίδα
ΙΤΕΑΣ Φωκίδας

Φθιώτιδα
ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ Φθιώτιδας
ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ Φθιώτιδας
ΣΤΥΛΙΔΑΣ Φθιώτιδας

Χαλκιδική
ΑΡΝΑΙΑΣ Χαλκιδικής
ΙΕΡΙΣΣΟΥ Χαλκιδικής
ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΙΑΣ Χαλκιδικής
ΝΕΑΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑΣ Χαλκιδικής
ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ Χαλκιδικής
ΝΙΚΗΤΗΣ Χαλκιδικής

Χανία
ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ Χανίων
ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ Χανίων
ΠΛΑΤΑΝΙΑ Χανίων
ΣΟΥΔΑΣ Χανίων
ΧΑΝΙΩΝ (Κ.Δ.)

Χίος
ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ Χίου

Επικοινωνιακή αναδίπλωση της διοίκησης, που προσπαθεί να πείσει για το αναπόφευκτο της απόφασης

Αφού πρώτα επιχείρησε να περάσει το λουκέτο σε 204 καταστήματα ανά την Ελλάδα στα… μουλωχτά, η διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. άλλαξε επικοινωνιακή ρότα και προσπαθεί να πείσει για το ορθό και αναπόφευκτο της απόφασης, η οποία θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στις κοινωνίες της περιφέρειας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Γρηγόρης Σκλήκας σε τηλεοπτική συνέντευξη υποστήριξε ότι «η αναδιοργάνωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων είναι αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού που εξελίσσεται τα τελευταία 2,5 χρόνια, ώστε ο οργανισμός να γίνει επιχείρηση μετά από 30 χρόνια αδράνειας». Σύμφωνα με τον ίδιο, το επιστολικό έργο έχει μειωθεί κατά 90% την τελευταία δεκαετία, γεγονός που καθιστά μη βιώσιμη τη διατήρηση τόσων φυσικών καταστημάτων.

Η εταιρία υποστηρίζει ότι θα συνεχίσει να προσφέρει ίδιου επιπέδου υπηρεσίες, μέσω του μοντέλου «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον», το οποίο θα αξιοποιεί το δίκτυο 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργατών ΕΛΤΑ και 400 διανομέων της ΕΛΤΑ Courier. Οι ταχυδρόμοι διαθέτουν πλήρη ψηφιακό εξοπλισμό (PDA, POS) και μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές, εισπράξεις, αποστολές και παραδόσεις αντικειμένων απευθείας στον χώρο του πολίτη. Ιδιαίτερη μέριμνα, κατά τα ΕΛΤΑ, δίνεται στους συνταξιούχους και τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου, όπως και σήμερα.

Σε κάθε περιοχή όπου αναστέλλεται η λειτουργία καταστήματος, οι πολίτες θα ενημερώνονται για τον αγροτικό ταχυδρόμο που θα τους εξυπηρετεί και θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας μαζί του για προγραμματισμό κατ’ οίκον εξυπηρέτησης. Παράλληλα, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 212 0000 700, μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες και να προγραμματίζουν ραντεβού με τον ταχυδρόμο της περιοχής τους. «Κανένα νησί δεν θα μείνει χωρίς κατάστημα και κανένας Ελληνας χωρίς ταχυδρόμο» ανέφερε ο κ. Σκλήκας, ωστόσο αυτό διαψεύδεται από τη λίστα με τις περιοχές στις οποίες θα κλείσουν τα 204 καταστήματα. Μένει να φανεί εάν οι συνεργαζόμενες τοπικές επιχειρήσεις θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στο έργο που θα έπρεπε να επιτελεί η εταιρία.

Αναβρασμός στη «γαλάζια» Κ.Ο. και στους υπουργούς, οι οποίοι δεν ήξεραν τίποτα

Σάλο έχει προκαλέσει ο ξαφνικός «θάνατος» συνολικώς 204 υποκαταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ. ανά την Ελλάδα, τα οποία βάζουν αιφνιδιαστικά «λουκέτο», προκαλώντας αναστάτωση στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και κύμα πολιτικών αντιδράσεων, οδηγώντας μάλιστα σε νέα εσωκομματική κρίση τη «γαλάζια» παράταξη. Οι βουλευτές τη Ν.Δ. δεν κρύβουν τη δυσφορία τους, καταθέτοντας βροχή ερωτήσεων και προχωρώντας σε δημόσιες παρεμβάσεις.

Τόσο η «γαλάζια» Κ.Ο. όσο και οι υπουργοί δεν είχαν την παραμικρή ιδέα, αιφνιδιαζόμενοι απολύτως από την απόφαση για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ, κατηγορώντας μάλιστα σε ιδιωτικές συζητήσεις τον Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος, καταπώς φαίνεται, ετοιμάζεται να εφαρμόσει το μοντέλο της Ολυμπιακής, αφήνοντας απολύτως εκτεθειμένη την κυβέρνηση. Ως προς την υπερασπιστική γραμμή που θα ακολουθήσει το Μέγαρο Μαξίμου προκειμένου να αποσείσει τις ευθύνες του, αναμένεται να ρίξει το… μπαλάκι αποκλειστικώς στη διοίκηση των ΕΛΤΑ. Αυτό φάνηκε ήδη από τις πρώτες ώρες, κατά τη σχετική συζήτηση στη Βουλή, με τον ΣΥΡΙΖΑ να ζητά την έκτακτη συνεδρίαση των συναρμόδιων επιτροπών, αίτημα με το οποίο συμφώνησε σύσσωμη η αντιπολίτευση και έγινε δεκτό από τη Ν.Δ.

«Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Τα ΕΛ.ΤΑ. έχουν πρόβλημα, υπάρχουν πολλά ζητήματα στην αναδιάρθρωσή τους που πρέπει να λυθούν» ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, απαντώντας στο «πυρ ομαδόν» για το επικείμενο κλείσιμο των 204 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ ανά την επικράτεια. Παραπέμποντας στη σχετική συζήτηση που προγραμματίστηκε τελικώς για την ερχόμενη Τρίτη, ανέφερε πως «η διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. θα έρθει και θα απαντήσει», αποκαλύπτοντας τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθεί εφεξής η «γαλάζια» παράταξη.

Πάντως, η Κ.Ο. της Ν.Δ. βιώνει μια ακόμη κρίση, καθώς ιδίως οι βουλευτές της επαρχίας είναι «στα κάγκελα», αποφασίζοντας να πάρουν το… όπλο τους και να αναλάβουν κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες. Ηδη, οι Νεοκλής Κρητικός, Κατερίνα Μονογιού, Μάρκος Καφούρος και Βασίλης Οικονόμου έχουν καταθέσει ερωτήσεις στους συναρμόδιους υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Εθνικής Οικονομίας Κυριάκο Πιερρακάκη, ενώ οι Θεοδώρα Αυγερινοπούλου και Γιάννης Γιώργος κατέθεσαν σχετικές αναφορές. Την ίδια στιγμή, ιδιαιτέρως αιχμηρός εμφανίστηκε και ο Στέλιος Πέτσας, καθώς μιλώντας στη Βουλή ξεκαθάρισε πως «δεν είναι μόνο ζήτημα τεχνοκρατικό, αλλά και ζήτημα εξυπηρέτησης των πολιτών. Υπάρχουν θέματα με τους ηλικιωμένους, με τις παραμεθόριες περιοχές, αλλά και με μεγάλες περιοχές. Και στην περιοχή μου κλείνει υποκατάστημα που εξυπηρετεί τόσο κόσμο. Ελπίζω πως δεν συνδέεται το θέμα με την καθολική υπηρεσία».

Εν τω μεταξύ, ο επίσης «γαλάζιος» Αθανάσιος Καββαδάς σχολίασε: «Εχετε και έχουμε όλοι δίκιο. Κι εγώ χθες το βράδυ δέχθηκα πάνω από 100 τηλεφωνήματα, επειδή κλείνει το ταχυδρομείο στο Νυδρί». Μένει να φανεί πώς θα αντιδράσει το Μέγαρο Μαξίμου, καθώς η δυσαρέσκεια είναι τόσο έντονη που δεν μπορεί να εκτονωθεί, εάν δεν υπάρξουν κινήσεις από τα κεντρικά.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ