Διευκρινίσεις έσπευσε να δώσει ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας μετά τον σάλο που ξέσπασε για το «χαράτσι» που θα πληρώνουν οι ασφαλισμένοι οι οποίοι επιθυμούν να κλείσουν τηλεφωνικά ραντεβού στους νέους αριθμούς κλήσεων του φορέα, θέμα που ανέδειξε στο χθεσινό της φύλλο η «δημοκρατία». Οπως κατήγγειλε ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών Γιώργος Πατούλης, το κόστος κλήσης είναι έως και 40 φορές υψηλότερο. Διότι, όπως σημείωσε, κάθε κλήση από 0,03 λεπτά πλέον θα στοιχίζει από σταθερό τηλέφωνο 0,99 ευρώ με ΦΠΑ στο 14884 και 1,08 ευρώ στο 14900, ενώ από κινητό θα είναι 1,18 ευρώ ανά λεπτό.
Από την πλευρά του ο ΕΟΠΥΥ, προσπαθώντας «να τα μαζέψει», ανακοίνωσε ότι το κόστος της λειτουργίας της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης 184 ανέρχεται σε 9.000.000 ετησίως (τα τελευταία 10 χρόνια) που καταλογίζονταν σε μια ανάδοχο εταιρία, από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η χρέωση της κλήσης γίνεται με χρονοχρέωση (μία αστική μονάδα για κάθε δύο λεπτά).
Πλέον από τη Δευτέρα 6 Αυγούστου «η υπηρεσία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης -ύστερα από ανοικτό διαγωνισμό- παρέχεται από τέσσερις ανάδοχες εταιρίες (e-value, Newsphone, Callcenter, BPO-Vodafone). Οι ασφαλισμένοι θα καλούν στους νέους αριθμούς 14784, 14884 και 14900. Το κόστος κλήσεως ανεξαρτήτως διάρκειας θα είναι έως και 0.90 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και θα επιβαρύνει μόνο τον χρήστη, αναφέρει ο ΕΟΠΥΥ και σημειώνει ότι «παραμένει η δυνατότητα του δωρεάν επιτόπιου κλεισίματος ραντεβού στις Μονάδες Υγείας του ΕΟΠΥΥ.
Εκείνο που δεν υπολογίζει όμως ο οργανισμός που καλύπτει τη συντριπτική πλειονότητα των ασφαλισμένων είναι ότι οι περισσότεροι χρήστες της τηλεφωνικής υπηρεσίας είναι χαμηλοσυνταξιούχοι γέροντες ή άτομα με σοβαρά προβλήματα υγείας, που δεν έχουν την δυνατότητα να πηγαινοέρχονται στα γραφεία του Ταμείου ώστε να γλιτώσουν το νέο «χαράτσι».
Ρίτα Μελά