«Καθαρά χρηματοπιστωτικό» είναι το πρόβλημα με τα έργα στους τέσσερις οδικούς άξονες που έχουν σταματήσει από τον Νοέμβριο του 2010, υποστήριξε χθες ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης. Ο κ. Βορίδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο περιθώριο του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Ερευνας των Μεταφορών που πραγματοποιείται στην Αθήνα, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι σύντομα τα έργα θα ξαναρχίσουν. Το πρόβλημα με τους άξονες Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος, Ιόνια Οδός, Μαλιακός – Κλειδί και Ε65 «βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής» και όχι μόνο της ελληνικής κυβέρνησης, είπε ο υπουργός Υποδομών. Τόνισε ότι εκκρεμεί η απεμπλοκή των κοινοτικών κονδυλίων για τα έργα και πρόσθεσε ότι η χρηματοδότησή τους από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου γίνεται κανονικά και εντός των προβλεπόμενων ορίων από τις σχετικές συμφωνίες και συμβάσεις που έχουν υπογραφεί. Ωστόσο, δεν πρόκειται να ξεκινήσουν, αν δεν επιτευχθεί συμφωνία με τις τράπεζες, οι οποίες, λόγω της οικονομικής κρίσης, έχουν αναστείλει τη χρηματοδότηση των έργων.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, η προώθηση των μεγάλων έργων θα πρέπει να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα κάθε κυβέρνησης, γιατί συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη και την αντιμετώπιση της ύφεσης και της ανεργίας. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο κ. Βορίδης υποστήριξε ότι η ιδιωτικοποίηση της εταιρίας περιλαμβάνεται μεταξύ των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η Ελλάδα προς τους δανειστές της. Πρώτα, όμως, πρέπει να γίνει ο διαχωρισμός του κλάδου συντήρησης από το επιβατικό και το εμπορικό έργο. Κατά τον υπουργό, υπάρχουν ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι έχουν προσεγγίσει την ελληνική πλευρά. Για τις αστικές συγκοινωνίες ο Μ. Βορίδης δήλωσε ότι στο πρόγραμμα της Ν.Δ. δεν περιλαμβάνεται η ιδιωτικοποίηση, αλλά το «νοικοκύρεμα».
Φώτης Κόλλιας