Χρυσάφι από την αγορά των logistics

Οφελος αντίστοιχο του τουρισμού μπορεί να έχει η Ελλάδα από την ενίσχυση της παρουσίας της ως διαμετακομιστικό κέντρο από την Ασία προς την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη και αντίστροφα, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς logistics. Ταυτόχρονα, η οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για τις ελληνικές εξαγωγές (αφού τα ελληνικά προϊόντα θα φτάνουν φθηνότερα στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης), αλλά και για τον Ελληνα καταναλωτή. Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες η σημερινή χαοτική κατάσταση στη διανομή / αποθήκευση προϊόντων επιβαρύνει την τελική τιμή έως και 15%.

Τους καρπούς από την ουσιαστική ανάπτυξη της αγοράς logistics επιχειρεί να δρέψει η κυβέρνηση με το σχέδιο νόμου «Ρύθμιση Θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις», το οποίο παρουσίασαν χθες οι υπουργοί Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκης και Μ. Χρυσοχοΐδης. Το σχέδιο νόμου, που αποτελεί τμήμα της εθνικής στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα, προβλέπει επενδύσεις με ταχείες διαδικασίες αδειοδότησης για τη δημιουργία μεγάλων Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Αλυσίδας Εθνικής Εμβέλειας, απλούστευση του αδειοδοτικού πλαισίου για τις αποθήκες και τη λειτουργία των εταιριών του κλάδου και σειρά άλλων μέτρων.

Με το σχέδιο νόμου καταργείται σειρά στρεβλώσεων στην αγορά, π.χ. με την ελεύθερη άσκηση όλων των δραστηριοτήτων πέριξ των logistics, την εξίσωση των όρων λειτουργίας βιομηχανικών και εμπορικών αποθηκών κλπ. Εξαιτίας του σημερινού καθεστώτος οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές επιβαρύνονται με σημαντικό κόστος. Για παράδειγμα, ενώ στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης οι μεταφορές και η διαχείριση εμπορευμάτων γίνονται με ανάθεση σε εξειδικευμένες εταιρίες (Third Party Logistics – 3PL), στην Ελλάδα έχουμε 1.000.000 φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως που ανήκουν σε επιχειρήσεις και μόνο 33.000 φορτηγά δημοσίας χρήσεως (που κάνουν μεταφορές για τρίτους). Μόλις το 15% των υπηρεσιών logistics των ελληνικών εταιριών έχει ανατεθεί σε τρίτους στην Ελλάδα, ενώ στις ΗΠΑ το ποσοστό είναι 98% και στη Γερμανία 85%.

Με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί σύντομα θα αλλάξει και τρόπος με τον οποίο γίνεται η διανομή προϊόντων εντός των πόλεων, που προκαλεί το γνωστό κυκλοφοριακό χάος. Με το σχέδιο νόμου θα δίνονται κίνητρα για καλύτερη οργάνωση του τομέα και λειτουργίας ενιαίων αποθηκών εκτός των ορίων των πόλεων, αλλά θα επιβάλλονται και κανόνες για τον χρόνο διανομής.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα