Αγριο «μαχαίρι» στο κόστος λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και τελικά ιδιωτικοποίησή τους θεωρείται βέβαιο ότι θα προκαλέσει η μεταφορά τους στο Κατοχικό Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και οι εταιρίες Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), όπου υπάγονται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, και Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), όπου ανήκουν ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το μετρό, είναι οι πρώτες επιχειρήσεις του Δημοσίου που φιγουράρουν στη λίστα των προς μεταβίβαση στην Ελληνική Εταιρία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΠ). Αυτό σημαίνει ότι παύουν να ανήκουν στον δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και πλέον θα πρέπει να λειτουργήσουν με βάση τις επιταγές του Κατοχικού Ταμείου, στο οποίο οι δανειστές μας θα κινούν τα νήματα μέσω του Εποπτικού Συμβουλίου.
Η παραπάνω αλλαγή συνεπάγεται ότι θα πρέπει να μειωθούν οι ζημιές των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας και εν συνεχεία να αυξηθεί η υπεραξία τους, προφανώς μέσω του περιορισμού του λειτουργικού κόστους, συμπεριλαμβανομένων των μισθών των εργαζομένων, και μέσω της εισόδου ιδιωτικών κεφαλαίων. Σημειωτέον ότι φέτος το έλλειμμα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας αναμένεται να φθάσει τα 100.000.000 ευρώ, ενώ από τα 2.000 λεωφορεία της ΟΣΥ κυκλοφορούν λιγότερα από 1.000, ελλείψει χρημάτων για ανταλλακτικά.