Ο Κυρανάκης, επιβεβαιώνοντας το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη», έδωσε το «παρών» στην πρώτη δοκιμαστική διαδρομή. Ποιο θα είναι το δρομολόγιό του
Στις ράγες για τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη στη Σίνδο μπαίνει ο δυτικός προαστιακός της πρωτεύουσας της Μακεδονίας, δικαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη», η οποία το παρουσίασε αποκλειστικά στην έκδοση του περασμένου Σαββάτου.
- Από τον Νίκο Πετρουλάκη
Η εβδομαδιαία εφημερίδα της πόλης αποκάλυψε ότι η γραμμή, την οποία εδώ και χρόνια αιτούνται οι δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης, θα ενισχυθεί αρχικά με επιπλέον βαγόνια για τη γραμμή της Σίνδου, με τα δρομολόγια να εκκινούν το αργότερο έως το τέλος του χρόνου.
Μάλιστα, αναφερόταν στο ρεπορτάζ πως οι δοκιμαστικές διαδρομές θα αρχίσουν σύντομα, κάτι που επιβεβαίωσε πλήρως ο αναπληρωτής υπουργός κ. Κυρανάκης, ο οποίος βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη και ανακοίνωσε την άμεση έναρξη των δοκιμαστικών, που ξεκίνησαν χθες -μάλιστα στην πρώτη διαδρομή ήταν και ο ίδιος επιβάτης-, ενώ προανήγγειλε: «Τέλη Νοεμβρίου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης και μέσα σε διάστημα 12 λεπτών θα εκτελείται η διαδρομή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Σίνδο, με το εισιτήριο του προαστιακού να κοστίζει 1 ευρώ το κανονικό και μειωμένο για τους φοιτητές».
Επιπλέον, ο υπουργός υπογράμμισε πως μόλις αρχίσουν τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου προς τη Σίνδο θα τροποποιηθεί η γραμμή «52» του ΟΑΣΘ, η οποία θα εκτελεί μια εναλλακτική διαδρομή πιο ασφαλή και όχι μέσω της εθνικής οδού.
Στον σταθμό της Σίνδου θα υπάρχουν λεωφορεία που θα μεταφέρουν δωρεάν τους χιλιάδες φοιτητές στο πανεπιστημιακό campus, ενώ σχεδιάζονται και δύο σταθμοί ηλεκτρικών ποδηλάτων για όσους επιθυμούν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης.
Ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος θα ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα συνεχίζει προς Μενεμένη, οδό Επτανήσου και Κορδελιό, και στη συνέχεια θα αναπτύσσεται σε δύο κλάδους. Ο πρώτος θα καταλήγει στη Σίνδο, σε κοντινή απόσταση από το ΔΙΠΑΕ και τη νότια είσοδο της Βιομηχανικής Περιοχής, ενώ ο δεύτερος κλάδος θα κατευθύνεται προς Διαβατά, Αγχίαλο, βόρεια είσοδο της ΒΙΠΕ, ενώ θα επεκτείνεται έως Αγιο Αθανάσιο και Γέφυρα. Ο κλάδος αυτός θα δημοπρατηθεί μέχρι το τέλος του 2025 και ο ανάδοχος θα προκύψει το 2026, συνδέοντας την πόλη με τον Δήμο Χαλκηδόνας.
Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσε, μεταξύ άλλων, ο μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβας, που πίεσε σημαντικά για να προχωρήσει γρήγορα το έργο.
Στη Θεσσαλονίκη ήταν χθες και ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος, ο οποίος ανακοίνωσε πως θα κλείσει το μετρό Θεσσαλονίκης και δεύτερη φορά, μετά την αναστολή λειτουργίας του από τις 10 Νοεμβρίου και για έναν μήνα, λόγω των απαραίτητων δοκιμών, εν όψει της επέκτασης του δικτύου προς την Καλαμαριά. Σύμφωνα με όσα ανέφερε, η δεύτερη φορά που θα σταματήσει προσωρινά η κεντρική γραμμή, για τον ίδιο λόγο, θα είναι τον Φεβρουάριο, και πάλι, όπως εκτιμάται, για έναν μήνα.