Τα 39 € της κυβέρνησης δεν φτάνουν ούτε για ένα… γέμισμα!

Ψίχουλα η τρίμηνη επιδότηση στη βενζίνη. «Ευνοημένα» (τον Απρίλιο) τα οχήματα diesel. Ποιοι ιδιοκτήτες χάνουν την ενίσχυση

Με 13 ευρώ τον… μήνα προσπαθεί η κυβέρνηση να καλύψει τις τεράστιες αυξήσεις στη βενζίνη, που έχει ξεπεράσει τα 2,10 ευρώ το λίτρο, ενώ η πολυδιαφημισμένη «επιταγή ακρίβειας» όχι μόνο δεν καλύπτει όλο το φάσμα των ευάλωτων οικονομικά ομάδων, αλλά εξαιρεί ένα μεγάλο μέρος τους, όπως είναι οι άνεργοι.

Το πακέτο των μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός και εξειδίκευσαν τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου αγγίζει το 1,1 δισ. ευρώ, ένα ποσό, όμως, το οποίο δεν εκταμιεύεται πλήρως από τον Προϋπολογισμό, αλλά από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης για την επιδότηση στο ρεύμα, ενώ τα χρήματα για την επιδότηση των καυσίμων προέρχονται από τα επιπλέον έσοδα που εισπράχθηκαν από τον ΕΦΚ και τον ΦΠΑ στα καύσιμα.

Με τον πληθωρισμό να «καλπάζει» μήνα με τον μήνα (σ.σ.: τον Φεβρουάριο ανέβηκε στο 7,2%) και στα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, τους λογαριασμούς ρεύματος και τις τιμές των καυσίμων να έχουν «εκτοξευτεί», το πακέτο μέτρων είναι μάλλον «ψίχουλα» μπροστά στο τεράστιο κύμα των ανατιμήσεων.

Γι’ αυτόν τον λόγο και προκαλεί αίσθηση η προσπάθεια του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα να αναδείξει ότι το πακέτο των μέτρων είναι μάλλον «γενναιόδωρο», αποτελώντας ίσως τον μόνο άνθρωπο στην Ελλάδα που πανηγυρίζει για το ύψος των παρεμβάσεων.

Ούτε ένα… γέμισμα δεν αρκεί να καλύψει η επιδότηση που ανακοίνωσε η κυβέρνηση στη βενζίνη, καθώς ο κάθε ιδιοκτήτης οχήματος θα λάβει το ποσό των 13 ευρώ τον μήνα ως επιδότηση για τα καύσιμά του. Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση εκτιμά ότι ένα μέσο ελληνικό νοικοκυριό θα «σωθεί» με μία ημερήσια επιδότηση της τάξης του 0,43 ευρώ. Μάλιστα, η συγκεκριμένη επιδότηση δεν αφορά όλο το φάσμα της κοινωνίας, καθώς έχουν επιβληθεί συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια. Το μέτρο για την επιδότηση κίνησης αγγίζει τα 130.000.000 ευρώ και αφορά το τρίμηνο Απρίλιος – Ιούνιος 2022 για τα φυσικά πρόσωπα και τους ελεύθερους επαγγελματίες, με το οικονομικό επιτελείο να βάζει ως κόφτη στο οικογενειακό εισόδημα έως το ποσό των 30.000 ευρώ.

Σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο, η επιδότηση αφορά όλα τα καύσιμα στα πρατήρια των καυσίμων, δηλαδή πέραν της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης αφορά ακόμα και το υγραέριο.

Οι οδηγοί των οχημάτων θα πρέπει να εισέρχονται στην πλατφόρμα gov.gr, προκειμένου να δηλώσουν το όχημα το οποίο θα επιδοτηθεί. Στη συνέχεια, θα εκδίδεται μια ηλεκτρονική κάρτα καυσίμων, κατά το πρότυπο του freedom pass. Οσοι δεν έχουν smartphone, όπου θα εμφανίζεται η κάρτα, θα δηλώνουν τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους. Για να δοθεί η ενίσχυση το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει στο gov.gr ένα μόνο όχημα (όχι σε ακινησία και να είναι ασφαλισμένο), επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακρoχρόνιας μίσθωσης. Αυτό σημαίνει πως σε περίπτωση που υπάρχουν δύο αυτοκίνητα σε μια οικογένεια η επιδότηση μπορεί να διεκδικηθεί από τους δύο συζύγους εφόσον οι άδειες κυκλοφορίας είναι στο όνομά τους και το εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 30.000 ευρώ.

Θα πρέπει να επισημανθεί πως σε περίπτωση που ο γονέας (π.χ. ο πατέρας) έχει παραχωρήσει το όχημά του στο παιδί, ενώ ο ίδιος διαθέτει και δεύτερο όχημα, δεν δικαιούται επιδότηση και για τα δύο αυτοκίνητα, καθώς κανένα εκ των δυο Ι.Χ. δεν ανήκει στο παιδί του, ενώ, με βάση το σχέδιο, δικαιούται να αιτηθεί για τη λήψη της επιδότησης μόνο για ένα όχημα.

Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων ελεύθερων επαγγελματιών) φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.

Η επιδότηση για αυτοκίνητο αφορά 60 λίτρα καυσίμου μηνιαίως και ισούται με 22 λεπτά το λίτρο. Συνεπώς, η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 40 ευρώ.

Ειδικά για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 50 ευρώ (επιδότηση 28 λεπτά το λίτρο).

Για ιδιοκτήτες μοτοσικλετών η επιδότηση ανέρχεται σε 30 ευρώ σε ηπειρωτική και 35 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Επιδοτείται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό η τιμή πώλησης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel) για τον Απρίλιο που καταναλώνεται στην εσωτερική αγορά. Η επιδότηση αφορά 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή (συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ) να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται η τελική τιμή πώλησης diesel να μειωθεί, με βάση τις σημερινές τιμές, από 2 σε 1,85 ευρώ το λίτρο.

Σύμφωνα με νέες διευκρινίσεις από το οικονομικό επιτελείο, μόνο για τον Απρίλιο οι ιδιοκτήτες οχημάτων diesel θα λάβουν την επιδότηση του 0,22 ευρώ ανά λίτρο (με κριτήριο το οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ), αλλά και την επιδότηση του 0,15 ευρώ ανά λίτρο χωρίς κανένα κριτήριο. Δηλαδή, μόνο για τον Απρίλιο οι ιδιοκτήτες οχημάτων diesel θα έχουν επιδότηση 0,37 ευρώ το λίτρο για έως 60 λίτρα. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 23.000.000 ευρώ για τον Απρίλιο.

{{-PCOUNT-}}16{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα