Τέμπη: Χημικά (και) για στρατιωτική χρήση στο δεύτερο τρένο

Νέα ντοκουμέντα από τον τόπο της τραγωδίας για τα εγκαύματα των πυροσβεστών από ξυλόλιο – τουλουόλη

Εναν χρόνο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη αποδεικνύεται, λόγω της οργανωμένης συγκάλυψης από το Μαξίμου και της απροθυμίας των ανακριτικών Αρχών, ειδικά στην πρώτη φάση μετά την έκρηξη, ότι παραμένουν αφώτιστα βασικά αίτια και παράμετροι της τραγωδίας.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Η «δημοκρατία», συνεχίζοντας την έρευνά της για την υπόθεση, φέρνει σήμερα στο φως δύο νέες σημαντικές αποκαλύψεις με στοιχεία και ντοκουμέντα. Οι εκρηκτικές ουσίες που ανιχνεύτηκαν στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας χρησιμοποιούνται όχι μόνο για τη νόθευση καυσίμων ή ποτών, όπως αναφέρεται διαρκώς μέχρι σήμερα, αλλά και για στρατιωτική χρήση.

Ανθρωποι με γνώση της υπόθεσης και της δικογραφίας εκτιμούν ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο όχι μόνο δεν μπορεί να αποκλειστεί, αλλά είναι πιθανό να εξηγεί την «αναβαθμισμένη» επιχείρηση συγκάλυψης που έχει γίνει από την πρώτη στιγμή από την κυβέρνηση. Ο προορισμός του παράνομου φορτίου ξυλολίου και τουλουόλης παραμένει άγνωστος. Ποια διαδρομή, δηλαδή, θα ακολουθούσε, ενδεχομένως κι εκτός συνόρων, μετά την άφιξή του στην Αθήνα.

Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι έχουν βρεθεί υπολείμματα από ξυλόλιο, τολουόλιο κι άλλους διαλύτες. Επίσης δεν αμφισβητείται ότι υπήρξε τριπλή έκρηξη, με την τελευταία και πιο μεγάλη να θυμίζει εικόνες από πολεμικά πεδία και να δημιουργεί ένα χημικό μανιτάρι ύψους 80-120 μέτρων. Σήμερα φέρνουμε στο φως τις επίσημες αποδείξεις ότι αυτές οι ύλες βρέθηκαν μόνο στην εμπορική αμαξοστοιχία, που κυβέρνηση, Περιφέρεια και Αρχές έδωσαν ανεξήγητα εντολή να απομακρυνθεί από τα ξημερώματα της 2ας Μαρτίου κιόλας, λίγες μέρες μετά το δυστύχημα. Εκτοτε η τύχη των βαγονιών αναζητείται από τους συγγενείς.

Aναλύσεις

Σύμφωνα με τις αναλύσεις του Χημείου του Κράτους, που έγιναν με μεγάλη καθυστέρηση, αμέλεια των ανακριτικών Αρχών και καταστροφή των πειστηρίων, αφορούσαν συνολικά 12 ελέγχους σε βαγόνια της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Τα επτά εξ αυτών των δειγμάτων αφορούσαν την εμπορική αμαξοστοιχία. Οπως αναφέρει ο έλεγχος του Χημείου του Κράτους στις 28 Απριλίου 2023 σε δείγμα στην εξωτερική επιφάνεια της δεύτερης ηλεκτράμαξας της εμπορικής ανιχνεύτηκε ξυλόλιο. Στην ίδια ηλεκτράμαξα βρέθηκε, σύμφωνα με άλλη δειγματοληψία, και μεθυλοβενζόλιο, δηλαδή τουλουόλη.

Στην πρώτη ηλεκτράμαξα της εμπορικής εντοπίστηκαν τόσο το ξυλόλιο όσο και η τουλουόλη (που αναφέρεται επιστημονικά ως μεθυλοβενζόλιο). Και σε ακόμα ένα δείγμα της ίδιας ηλεκτράμαξας, πάλι η τουλουόλη. Αντίθετα, στα πέντε δείγματα που ανέλυσε το Χημείο του Κράτους από την επιβατική αμαξοστοιχία, στην οποία απανθρακώθηκαν από την έκρηξη-μανιτάρι τουλάχιστον 27 επιβάτες, σύμφωνα με όλα τα δεδομένα, δεν υπήρξαν πουθενά ούτε ξυλόλιο ούτε τολουόλιο. Εύρημα που δίνει αρκετές απαντήσεις σε ποια από τις δύο αμαξοστοιχίες έγινε η σύγκρουση.

Ομως, σήμερα φέρνουμε στη δημοσιότητα κι ακόμα μία σημαντική παράμετρο. Αν και η Hellenic Train διαβεβαίωνε, διά της υπογραφής Καποτόρτο, ο οποίος παραπέμπεται τώρα για ψευδορκία, ότι υπήρχαν συνολικά 15 βαγόνια στην εμπορική αμαξοστοιχία, σε όλες τις αεροφωτογραφίες διακρίνονται 14. Αρχικά δύο ήταν οι μηχανές, τρία βαγόνια μετέφεραν σίδερα, έξι τρόφιμα κ.ά., δυο σύρματα, ενώ δύο ήταν κενά.

Το ένα βαγόνι-κοντέινερ που λείπει, ως εξαϋλωμένο πιθανότατα από έκρηξη, αφού δεν ήρθε σε μετωπική σύγκρουση, είναι πίσω από τις μηχανές. Διακρίνεται μόνο η πλατφόρμα, ενώ το κοντέινερ δεν υπάρχει. Ουδέποτε δόθηκε ο χρόνος να ληφθούν δείγματα από το πλήρως κατεστραμμένο βαγόνι, αφού αμέσως μετακινήθηκε λόγω συγκάλυψης, όπως κι όλη η εμπορική αμαξοστοιχία. Εκεί στρέφεται τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, η διερεύνηση της πλευράς των συγγενών. Να σημειωθεί ότι πρόσφατα εμπειρογνώμονας έκανε λόγο για τρία βαγόνια της εμπορικής τα οποία δεν έχουν ανευρεθεί σε κάποιο σημείο για να γίνουν έλεγχοι έστω και τώρα.


Ακατάλληλες οι ειδικότητες πραγματογνωμόνων στο επίσημο πόρισμα!

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά. Οι συλλήψεις για λαθρεμπόριο ξυλολίου με σκοπό τη νόθευση καυσίμων είναι συχνές κι αφορούν κυρίως πλαστές διευθύνσεις αποστολέων ή παραληπτών. Εδώ, όμως, υπάρχουν ενδείξεις ότι πρόκειται για κάτι πιο σοβαρό. Η εισαγωγή ξυλολίου από το εξωτερικό θεωρείται νόμιμη, συνεπώς ένα παράνομο και κρυφό φορτίο σημαίνει και περισσότερα, ανώφελα ρίσκα για τους λαθρεμπόρους.

Οι ανακριτές ζητούν, σωστά, χημικούς μηχανικούς για την έκρηξη, αλλά άγνωστο γιατί επιβάλλονται άλλες ειδικότητες

Οι ανακριτές ζητούν, σωστά, χημικούς μηχανικούς για την έκρηξη, αλλά άγνωστο γιατί επιβάλλονται άλλες ειδικότητες

Εντύπωση προκαλεί ότι από την πρώτη στιγμή οι Αρχές έδιναν στα ΜΜΕ μόνο αυτή την εξήγηση. Για ποιον λόγο, όμως, να συντονιστεί μια τέτοια γιγάντια επιχείρηση συγκάλυψης, όταν πολύ συχνά οι Αρχές συλλαμβάνουν παρτίδες ξυλολίου για τυπική νόθευση καυσίμων; Δεύτερον, όταν οι ανακριτικές Αρχές ζήτησαν πρόσφατα από το τελωνείο στα σύνορα με τη Βουλγαρία να ελέγξουν την ποιότητα του ξυλολίου που ανιχνεύθηκε στα Τέμπη, η απάντηση ήταν σχεδόν σοκαριστική: Η καθαρότητα του ξυλολίου ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα, στο 95%!

Τρίτον, για ποιον λόγο οι ανακριτικές Αρχές αμέλησαν το πρώτο διάστημα να ζητήσουν το βιντεοληπτικό υλικό από τη φόρτωση και τη διαδρομή των τρένων, κάτι που έγινε έπειτα από μήνες, όταν μια ιδιωτική εταιρία σεκιούριτι ισχυρίστηκε ότι η καταγραφή έχει καταστραφεί.

Τέταρτον, η επίσημη δικαστική πραγματογνωμοσύνη που ζήτησαν οι ανακριτικές Αρχές έγινε από έναν ηλεκτρολόγο μηχανικό (Μπατζόπουλος) κι έναν μηχανολόγο μηχανικό (Βασιλάκος), κι όχι από χημικό μηχανικό με γνώση για το πώς δρουν αυτές οι δυνάμει εκρηκτικές ουσίες, κάτι που συνιστά σκάνδαλο κι ελλιπέστατο πόρισμα.

Σύμφωνα με την επίσημη αλληλογραφία, ο πύραρχος Κίτσιος απαντά, για λογαριασμό της Πολιτικής Προστασίας, στον εφέτη ανακριτή Μπακαΐμη στις 23 Μαρτίου 2023 για τον ορισμό πραγματογνωμόνων ότι «δεν υπάρχουν στην υπηρεσία μας ειδικοί επιστήμονες με την ειδικότητα του χημικού μηχανικού ή ανάλογης ειδικότητας, με τις κατάλληλες ειδικές γνώσεις, προκειμένου να ληφθούν και εξετασθούν δείγματα εδάφους – υπεδάφους, επιφανειών – υπολειμμάτων από τον χώρο σύγκρουσης αλλά και των καμένων μερών των αμαξοστοιχιών».

Ετσι, στις 20 Ιουνίου 2023 ο Κίτσιος στέλνει στο Εφετείο μια δικαστική πραγματογνωμοσύνη από μηχανολόγο μηχανικό και ηλεκτρολόγο μηχανικό. Κι ενώ ο ανακριτής ζητά χημικό μηχανικό, παραλαμβάνει εν τέλει ένα πόρισμα δίχως αξία σχετικά με το τι προκάλεσε την έκρηξη. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει η παραδοχή για ύπαρξη ξυλολίου και τολουολίου από τις επίσημες έρευνες των κρατικών υπηρεσιών, η έκρηξη αποδίδεται από την Πυροσβεστική στα έλαια σιλικόνης των μηχανών, κάτι που δεν έχει συμβεί ξανά στα παγκόσμια χρονικά όσον αφορά τους σιδηροδρόμους. Αλλωστε, ούτε καν οι μηχανές δεν καταστράφηκαν από τα έλαια, όπως θα ήταν το πλέον αναμενόμενο.

Τον Δεκέμβριο η εταιρία Siemens, κατασκευάστρια των ηλεκτραμαξών, σε έγγραφη απάντησή της στις δικαστικές Αρχές για τη φονική έκρηξη στα Τέμπη αναφέρθηκε σε «εξαιρετικά χαμηλό βαθμό ανάφλεξης» των ελαίων σιλικόνης, καταρρίπτοντας το πόρισμα της Πυροσβεστικής. Η έκρηξη αποδίδεται σε απελευθέρωση άλλου καύσιμου υλικού «από δοχείο αποθήκευσης, συνεπεία βίαιης θραύσης».


Η χρήση ξυλολίου και τουλουόλης στους πολέμους Ιράκ, Αφγανιστάν

Το ξυλόλιο και η τουλουόλη είναι δυο ουσίες που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά κόρον από τον αμερικανικό στρατό στους πολέμους του Ιράκ και του Αφγανιστάν. Το ξυλόλιο στάλθηκε στον Πόλεμο του Κόλπου σε ποσότητες μεγαλύτερες από 1 χιλιόλιτρο. Εχουν ανιχνευθεί τόσο το 2007 όσο και το 2009 σε στρατιωτικές βάσεις στο Ιράκ που χρησιμοποιούσαν οι Αμερικανοί. Το ίδιο συνέβη και με το τολουόλιο.

Το ξυλόλιο είναι ένας οργανικός αρωματικός υδρογονάνθρακας που χρησιμοποιείται ευρέως στην παραγωγή αιθυλοβενζολίου, πολυεστέρα και πλαστικού, σύμφωνα με το επίσημο σάιτ National Institutes of Health (NIH) της αμερικανικής κυβέρνησης. Εκθεση σε υψηλά επίπεδα ξυλολίου μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, μειωμένο συντονισμό και ισορροπία, ζάλη και σύγχυση. Προκαλεί δυσκολία στην αναπνοή και ερεθισμό στα μάτια, στη μύτη και στον λαιμό. Μπορεί να επιβραδύνει τον χρόνο αντίδρασης, να δυσκολέψει τη μνήμη, να προκαλέσει εμετό και να βλάψει το συκώτι ή τα νεφρά. Η δε έκθεση σε πολύ υψηλά επίπεδα μπορεί να προκαλέσει λιποθυμία ή θάνατο.

Το τολουόλιο έχει εμβρυοτοξικές επιδράσεις. Είναι μια χημική ουσία που χρησιμοποιείται σε αραιωτικά χρωμάτων, βαφές, και είναι συστατικό της βενζίνης καθώς και των καυσίμων της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως τα καύσιμα αεριωθουμένων JP. Τα JP είναι καύσιμα με βάση την κηροζίνη, που χρησιμοποιούνται σε στρατιωτικά αεροσκάφη. Το τολουόλιο είναι πάντα παρόν σε στρατιωτικές βάσεις και η EPA, δηλαδή η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Πολιτειών, έχει βρει πολλές στρατιωτικές βάσεις με μόλυνση των υπόγειων υδάτων από τολουόλιο. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στο γεγονός ότι το τολουόλιο είναι διαλυτό στο νερό, όπως το βενζόλιο και το ξυλόλιο, τα οποία είναι επίσης τοξικά συστατικά του καυσίμου αεριωθουμένων.

Η έκθεση σε επικίνδυνα επίπεδα τολουολίου καθώς και η χρόνια έκθεση στο τολουόλιο μπορεί να έχουν σοβαρές παρενέργειες. Ακόμα και η ακούσια έκθεση, μέσω εισπνοής ή κατανάλωσης μολυσμένου νερού, μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες. Αν και διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ξυλόλιο και τολουόλιο στα Τέμπη και ενώ πυροσβέστες πάθαιναν εγκαύματα, ουδείς φρόντισε να ενημερώσει έπειτα από την έκρηξη-μανιτάρι για τον χημικό κίνδυνο που διέτρεχαν οι εκατοντάδες παριστάμενοι στο «σημείο μηδέν» του δυστυχήματος. Επιβάτες του τρένου έχουν καταγγείλει πως ένιωθαν να εισπνέουν και να καίγονται τα πνευμόνια τους.

Μεγάλες δόσεις τολουολίου μπορεί να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία της καρδιάς, προκαλώντας αύξηση του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής πίεσης, ενώ η έκθεση σ’ αυτές τις επικίνδυνες ουσίες μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε βλάβη στα νεφρά – ειδικότερα σε νεφρική σωληναριακή οξέωση. Οπως το ξυλόλιο, έτσι και το τολουόλιο ανήκει στους διαλύτες που έχουν ποικίλες χρήσεις στους στρατούς. Μάλιστα, μεταφέρθηκε σε μεγάλες ποσότητες στον Περσικό Κόλπο. Μερικές από τις γνωστές χρήσεις γι’ αυτούς τους διαλύτες στον στρατό περιλαμβάνουν τη συντήρηση οχημάτων και εξοπλισμού, τον καθαρισμό και την απολίπανση, όπως ως προϊόν καύσης καυσίμου.

Το τολουόλιο εντοπίστηκε, επίσης, στην παροχή μολυσμένου νερού στο Camp Lejeune της Βόρειας Καρολίνας. Είναι ένα μεγάλο στρατόπεδο βάσης του Σώματος Πεζοναυτών των Ηνωμένων Πολιτειών στο Τζάκσονβιλ. Πολλοί πρώην κάτοικοι στο Camp Lejeune και βετεράνοι του Σώματος Πεζοναυτών, καθώς και μέλη των οικογενειών τους, έχουν υποστεί τραγικές, δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία τους, όπως καρκίνους, λόγω της μακροχρόνιας έκθεσης στο μολυσμένο νερό. Πολλά χρόνια αργότερα, το 2022, το Κογκρέσο ψήφισε ειδικό νόμο για το Camp Lejeune, ώστε να καλύψει τις απώλειες που υπέστησαν άτομα που εκτέθηκαν στο μολυσμένο πόσιμο νερό στο στρατόπεδο.


Χάθηκε (!) βαγόνι μετά τη σύγκρουση

Το ένα βαγόνι τις εμπορικής, όπως αποκαλύπτουμε σήμερα, φαίνεται ότι πιθανόν έχει εξαϋλωθεί, γι’ αυτό και υπάρχουν μόνο 12 βαγόνια και όχι 13 (συν οι δύο μηχανές, άρα σύνολο 15), όπως αναφέρει επίσημα η Hellenic Train.

Το κοντέινερ της ισραηλινής ΖΙΜ

Σχεδόν όλα τα διασωθέντα βαγόνια δεν έχουν διακριτικά εταιριών. Το μοναδικό που είναι σε όλα τα πλάνα από το σημείο της καταστροφής και φέρει όνομα εταιρίας είναι αυτό της ZIM. Από φωτογραφίες φαίνεται ότι υπάρχει και δεύτερο βαγόνι της στα διασωθέντα.
Πρόκειται για την ισραηλινών συμφερόντων Zim Integrated Shipping Services Ltd, μια μεγάλη διεθνή ναυτιλιακή εταιρία εμπορευμάτων στο top 20 των παγκόσμιων μεταφορέων. Τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας βρίσκονται στη Χάιφα του Ισραήλ. Ιδρύθηκε το 1945. Κατά τη διάρκεια του παλαιστινιακού πολέμου 1947-1949 η εταιρία ήταν η μοναδική με θαλάσσια σύνδεση με το κράτος του Ισραήλ, παρέχοντας τρόφιμα, φορτία και στρατιωτικό εξοπλισμό.

H πορεια της

Η ΖΙΜ εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από το 2021 και το 2018 είχε ετήσιο κύκλο εργασιών 3,2 δισ. δολάρια. Το 2004 η Israel Corporation (η οποία ελέγχεται από τον όμιλο Ofer Brothers) αγόρασε το 49% των μετοχών της ZIM που κατείχε η ισραηλινή κυβέρνηση και έγινε ο μοναδικός ιδιοκτήτης της εταιρίας. Το νέο επίσημο όνομα μετά την ιδιωτικοποίηση έγινε ZIM Integrated Shipping Services.

Η ΖΙΜ προσφέρει υπηρεσίες πάσης φύσεως μεταφορών στα περισσότερα μέρη του κόσμου, έχοντας παράρτημα ακόμα και στην εμπόλεμη Ουκρανία. Στο σάιτ της εταιρίας αναφέρονται και υπηρεσίες μεταφοράς στρατιωτικού φορτίου, επικίνδυνων φορτίων, εύφλεκτων φορτίων, τοξικού φορτίου κ.λπ.: «Επικίνδυνο φορτίο: Είτε προορίζονται για στρατιωτικούς, ιατρικούς ή κατασκευαστικούς σκοπούς, ο πιο σημαντικός παράγοντας στην αποστολή επικίνδυνου φορτίου είναι η απόλυτη ηρεμία σας. Η ZIM είναι ο Νο 1 προορισμός για πελάτες που στέλνουν επικίνδυνα υλικά κάθε είδους, ακριβώς επειδή προσφέρουμε την ασυναγώνιστη προσωπική υποστήριξη και τις επαγγελματικές υπηρεσίες που χρειάζεστε, αφαιρώντας το βάρος από τους ώμους σας». Και συμπληρώνει: «Η εκτεταμένη εμπειρία και η τεχνογνωσία της ZIM είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεστε για να σας καθοδηγήσει στη σύνθετη διαδικασία αποστολής των πάντων, από εκρηκτικά έως βιολογικά επικίνδυνα υλικά».

Η «Jerusalem Post» έγραφε στις 10/10/23 ότι «η ZIM θα αφιερώσει πλοία για τις εθνικές ανάγκες του Ισραήλ. Η ZIM Integrated Shipping Services ανακοίνωσε ότι έχει προσφέρει στο Ισραήλ όλα της τα πλοία και τις υποδομές, δεσμευόμενη να εξυπηρετεί τις ανάγκες του Ισραήλ». Ο Ελι Γκλίκμαν, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ZIM, προέτρεψε τους υπαλλήλους της εταιρίας να υποστηρίξουν τους κατοίκους του Νότου και τις Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις (IDF), ακολουθώντας τις οδηγίες της Διοίκησης Εσωτερικού Μετώπου για την ασφάλειά τους». Στις 17 Ιανουαρίου 2024 έγινε έκρηξη μηχανισμού που αποτελούνταν από γκαζάκια στην είσοδο κτιρίου όπου στεγάζονται τα γραφεία της ΖΙΜ στον Πειραιά, μια είδηση που δεν πήρε ιδιαίτερη έκταση. Εκτός από τη ZΙΜ Integrated Shipping, στο κτίριο γραφείων στεγάζεται και ελληνικό υποκατάστημα άλλης εταιρίας (Diaplous Group).

Aντιδρασεις

Οι άγνωστοι πέταξαν τρικάκια στα γραφεία σχετικά με τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας, αναφέροντας: «Λευτεριά στην Παλαιστίνη». Είχε προηγηθεί στις 20 Δεκεμβρίου συνέλευση αλληλεγγύης στην Παλαιστινιακή Αντίσταση με κάλεσμα αποκλεισμού της ZIM στον Πειραιά και σύνθημα «Μπλοκάρετε τα logistics του πολέμου». Στο μήνυμα του καλέσματος αναφερόταν: «Η ZIM έχει διαδραματίσει αναπόσπαστο και συνεχή ρόλο στην ανάπτυξη της φασιστικής κατοχής της Παλαιστίνης και της επακόλουθης ισραηλινής πολεμικής μηχανής. Μερικές από τις πρώτες αποστολές της ZIM συνεπάγονταν τη διευκόλυνση της παράνομης μεταφοράς εκατοντάδων χιλιάδων εποίκων στο νεοϊδρυθέν αποικιακό κράτος».

Η αναφορά μας στη ΖΙΜ σήμερα γίνεται επειδή τα βαγόνια της αποτελούν και τα μόνα με διακριτικά εταιρίας στην εμπορική αμαξοστοιχία, όπως κι επειδή είναι μια μεγάλη εταιρία παγκοσμίως. Ασφαλώς και δεν υπάρχει κάποια υπόνοια για την αξιοπιστία της εταιρίας, όπως και για τα κοντέινέρ της στο δυστύχημα των Τεμπών. Αλλωστε, το ζήτημα της συνολικής διερεύνησης αποτελεί αποκλειστική αποστολή των ανακριτικών Αρχών.


Τα χημικά εγκαύματα των πυροσβεστών και η παρουσία της… Αεροπορίας

Απόδειξη της χημικής έκρηξης, που ασφαλώς δεν μπορεί να οφείλεται στα έλαια σιλικόνης, όπως επιχειρεί να πείσει το πόρισμα της Πυροσβεστικής, είναι τα νέα συγκλονιστικά ντοκουμέντα που αποκαλύπτουμε σήμερα. Στις ιατρικές γνωματεύσεις που παραδόθηκαν από την Πυροσβεστική στους ανακριτές και από τις οποίες αυτονόητα αφαιρούμε τα ονόματα, υπάρχουν βαριά εγκαύματα πυροσβεστών κάτω από τις στολές τους, οι οποίες παρέμειναν άθικτες (!) κι ενώ βρίσκονταν μακριά από τις εστίες φωτιάς.

Σοκαριστικές οι ιατρικές γνωματεύσεις για τα χημικά εγκαύματα πυροσβεστών τη μοιραία βραδιά

Σοκαριστικές οι ιατρικές γνωματεύσεις για τα χημικά εγκαύματα πυροσβεστών τη μοιραία βραδιά

Σοκαριστικές οι ιατρικές γνωματεύσεις για τα χημικά εγκαύματα πυροσβεστών τη μοιραία βραδιά

Σε ιατρική γνωμάτευση από το Θριάσιο αναφέρεται ότι κάτι τέτοιο μπορεί να προκληθεί μόνο από χημικές ουσίες, πολυκυκλικούς υδρογονάνθρακες, ενώσεις όπως το υδροχλώριο, το υδροκυάνιο κ.ά. Συμπεραίνει ότι πρόκειται για χημικές ουσίες. Ακόμα ένα στοιχείο που προκαλεί ερωτήματα περιλαμβάνεται στο εξώδικο Αγοραστού. Εκεί αναφέρεται ότι στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας έδιναν παρουσία όχι μόνο ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς, αλλά και ο αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας. Η επίκληση του πρωτοκόλλου διερεύνησης σιδηροδρομικών και αεροπορικών δυστυχημάτων θα μπορούσε να ευσταθεί για να δικαιολογήσει αυτές τις παρουσίες, αλλά μόνο αν είχε ακολουθηθεί όλη η προβλεπόμενη διαδικασία, κάτι που δεν συνέβη για κανένα απ’ όσα προβλέπονται, με συνέπεια την καταστροφή στοιχείων από την κυβέρνηση και την Περιφέρεια.

Για τον Στρατό, εξάλλου, υπήρξαν καταγγελίες ότι δεν μπόρεσε να παράσχει καμία ουσιαστική βοήθεια πέρα από το στήσιμο μερικών σκηνών και ένα βαρύ όχημα (αφού δεν είχε γερανούς), ενώ η παρουσία υψηλόβαθμου της Αεροπορίας είναι δύσκολο να εξηγηθεί.

{{-PCOUNT-}}35{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα