Το φθινόπωρο του 2010 ο Αραβας Ισκαντάρ Σάφα με την εταιρία του Abu Dhabi Mar εξαγόραζε το 75,1% των Ναυπηγείων από τη γερμανική Thyssen Krupp Marine κι έδινε τέλος σε έναν κύκλο εκβιασμών που ήταν σε εξέλιξη, με αιτήματα προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας για προμήθειες προκειμένου να κρατηθούν ανοιχτά τα Ναυπηγεία με τους 1.200 εργαζομένους.
Με την είσοδο του Αραβα δίνεται η υπόσχεση ότι θα φτιαχτούν άλλα δύο επιπλέον υποβρύχια.
Πριν από λίγες ημέρες ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων ενημέρωσε τους εργαζομένους ότι αρχής γενομένης από την 18η Απριλίου θα εργάζονται εκ περιτροπής και μία ημέρα την εβδομάδα.
Χθες οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία έκαναν στάση εργασίας και πορεία διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας όπου συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Εθνικής Αμυνας Κώστα Σπηλιόπουλο.
Στην ουσία άνοιξε ένας νέος κύκλος εκβιασμών, μέσω του οποίου η ιδιοκτήτρια εταιρία ζητάει από την ελληνική κυβέρνηση να ικανοποιήσει οικονομικές απαιτήσεις που ανέρχονται σε 140.000.000 ευρώ και έχουν σχέση με την κατασκευή στα Ναυπηγεία δύο νέων υποβρυχίων.
Η εταιρία του Ισκαντάρ Σάφα, που ελέγχει τα Ναυπηγεία, έχει επανειλημμένα διαμηνύσει προς την κυβέρνηση ότι με τα σημερινά δεδομένα δεν θα μπορέσει να συντηρεί για πολύ καιρό ακόμη τον αριθμό των 1.200 εργαζομένων.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υποκείμενα για μια 15ετία σε ποινή της Ευρωπαϊκής Ενωσης για νόθευση του ανταγωνισμού, δεν μπορούν σήμερα να πάρουν δουλειές από ξένες χώρες.
Μπορούν να λειτουργήσουν μόνο σαν «στρατιωτικά» Ναυπηγεία της χώρας, παίρνοντας ελληνικές παραγγελίες. Το οικονομικό πρόβλημα καθιστά αυτό αδύνατο, καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί να κάνει αφενός νέες παραγγελίες και αφετέρου δυσκολεύεται να πληρώσει ακόμα και για εργασία που έχει γίνει.
Στο μεταξύ η κατάσταση στα Ναυπηγεία επιβαρύνθηκε μετά την αποχώρηση των Γερμανών (που συνεργάζονταν μέχρι πρόσφατα με τον Σάφα), με αποτέλεσμα να κολλήσει η κατασκευή των δύο νέων υποβρυχίων. Υπάρχουν φόβοι ότι μη έχοντας πλέον τα Ναυπηγεία την απαραίτητη τεχνογνωσία θα δημιουργηθεί αλαλούμ, κάτι το οποίο αρχίζει ήδη να διαφαίνεται.