Μια ελληνική καινοτομία, που θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα στην κατασκευή ηλεκτρικών / υβριδικών αυτοκινήτων και να χαρίσει στη χώρα μας μια αχτίδα ανάπτυξης που τόσο πολύ χρειάζεται εν μέσω οικονομικής κρίσης, προκαλεί εδώ και λίγους μήνες το ενδιαφέρον των πολυεθνικών εταιριών σχεδιασμού και κατασκευής οχημάτων.
Το φτηνό, αλλά εξαιρετικά ευέλικτο και ποιοτικό σασί που δημιούργησαν ο μηχανολόγος – μηχανικός δρ Δημήτρης Χατζηκακίδης και οι συνεργάτες του δεν αποτελεί απλώς μια νέα τεχνολογία, αλλά και μια νέα πρόταση παραγωγής προϊόντων.
«Η συγκεκριμένη καινοτομία επιτρέπει τον κατακερματισμό του σχεδιασμού και του βιομηχανικού έργου της συναρμολόγησης, με στόχο την επάλληλη ανάπτυξη της πλατφόρμας κατά τόπο και συμμετέχοντες. Σκοπός μας είναι η διατήρηση της πνευματικής βιομηχανικής ιδιοκτησίας σε όλους τους χώρους όπου εφαρμόζεται αυτή η τεχνολογία παγκοσμίως και η συνεργασία με κατά τόπους κατασκευαστές» αναφέρει ο κ. Χατζηκακίδης.
Η ιδέα πάνω στην οποία βασίστηκαν το ελληνικό παραμετρικό σασί και το νέο στοιχείο αναρτήσεως γεννήθηκε τη δεκαετία του ’90. «Η δραστηριοποίησή μου στη δυναμική οχημάτων και στον σχεδιασμό από τη δεκαετία του ’80 είχε καταδείξει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των παραδοσιακών διατάξεων. Ο στόχος λοιπόν ήταν η δημιουργία ενός πλαισίου ελάχιστου κόστους» λέει ο ίδιος.
Στο νέο πλαίσιο χρησιμοποιείται το ίδιο στοιχείο αναρτήσεως τέσσερις φορές, γεγονός που εξασφαλίζει στο όχημα τα πλεονεκτήματα και τα χαρακτηριστικά ενός πολύ ακριβότερου αυτοκινήτου, ενώ μειώνει κάθετα το κόστος κατασκευής. «Καταλαβαίνει κανείς τα πρωτογενή και δευτερογενή πλεονεκτήματα στην οικονομία κλίματος στην παραγωγή. Επιπλέον, τα στοιχεία αναρτήσεως που χαρακτηρίζονται από μεγάλη συγκέντρωση υποσυστημάτων επιτρέπουν την πολύ αποδοτική μεταφορά τους στην τελική γραμμή συναρμολόγησης, καθώς εκατοντάδες στοιχεία αναρτήσεως μπορούν να μεταφερθούν μέσα σε ένα κοντέινερ. Το πλαίσιο που προκύπτει είναι απολύτως παραμετρικό και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες διαφορετικών, συγγενικών οχημάτων».
Το νέο σασί μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή ηλεκτρικών / υβριδικών αυτοκινήτων, συμβατικών Ι.Χ. χαμηλού κόστους, στρατιωτικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Τον περασμένο Μάρτιο ο κ. Χατζηκακίδης και οι συνεργάτες του παρουσίασαν την καινοτομία τους στη Γενεύη, ενώπιον αρκετών οίκων σχεδιασμού και παροχής εξαρτημάτων αυτοκινήτων, ενώ ήδη δύο οίκοι έχουν αξιολογήσει θετικά τη νέα τεχνολογία σε σύγκριση με τις υπόλοιπες σχετικές τεχνολογίες.
«Πιστεύω ότι η δημιουργικότητα και η φιλοτιμία που χαρακτηρίζουν ορισμένους χώρους μπορούν να επεκταθούν και στον χώρο της σχεδιαστικής εφαρμογής και, υπό προϋποθέσεις, στο πεδίο της βιομηχανικής εφαρμογής. Η τελική βιομηχανική υλοποίηση μπορεί να είναι αποδοτικότερη σε χώρες με τεχνολογικό βάθος και δυνατότητες συνέργειας, αλλά αυτή η τεχνολογία θα έδινε στην Ελλάδα τη δυνατότητα συμμετοχής σε ένα ανοιχτό πρόγραμμα εξέλιξης και δημιουργίας ειδικών κατηγοριών οχημάτων. Στο εξωτερικό υπάρχουν σχεδιαστές που είναι έτοιμοι να συμμετάσχουν σε αυτόν τον καινοτόμο τρόπο ανάπτυξης και παραγωγής νέων προϊόντων και εκτιμώ ότι πολλοί δημιουργικοί Ελληνες θα μπορούσαν να πράξουν το ίδιο» τονίζει ο κ. Χατζηκακίδης.
Γεράσιμος Κόντος


