Γιόρτασαν το Πάσχα -οι περισσότεροι στους τόπους καταγωγής τους- και την επομένη κίνησαν για τον δικό τους γολγοθά, αυτόν της επιστροφής, μέσω της εθνικής οδού Πατρών – Κορίνθου…
Οχι ότι ο πηγαιμός στη Δυτική Ελλάδα, στην Ηπειρο και στα Βόρεια Ιόνια ήταν… περίπατος για τους δεκάδες χιλιάδες κατοίκους της Αθήνας. Οπως και να ’χει, όμως, ψυχολογικά αλλιώς αντιμετωπίζονται τα δύσκολα με τις ολιγοήμερες διακοπές μπροστά και διαφορετικά όταν αυτές έχουν εκπνεύσει και γυρίζεις στην καθημερινότητα. Πάντως, οι συγκεκριμένοι εκδρομείς του Πάσχα -ήταν αισθητά λιγότεροι σε σύγκριση με άλλα χρόνια- στο πήγαινε είχαν κατανοήσει απόλυτα τι τους περιμένει στο έλα. Κι αυτό, τουλάχιστον, για τις απογευματινές, βραδινές ώρες της Δευτέρας του Πάσχα ήταν πολύωρη ταλαιπωρία, με ατέλειωτες ουρές και σταμάτα – ξεκίνα σε έναν αυτοκινητόδρομο-άγος. Ενδεχομένως, μάλιστα, η κάλυψη 125 χιλιομέτρων… εθνικού δρόμου σε δυόμισι ώρες το λιγότερο να αποτελεί το αρνητικό ρεκόρ για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης! Ο κατ’ ευφημισμόν οδικός άξονας, με τα περισσότερα τροχαία στην Ελλάδα, σήμερα έχει μετατραπεί σε… δρομάκι, καθώς λόγω των έργων ανακατασκευής του το διαθέσιμο προς κυκλοφορία πλάτος του οδοστρώματος έχει περιοριστεί στο μισό, σχεδόν καθ’ όλο το μήκος του! Και το πρόβλημα είναι ότι τα έργα αυτά έχουν βαλτώσει εδώ και μήνες, με το μέλλον τους να θεωρείται άδηλον… Δηλαδή, μάλλον τα ίδια θα ισχύουν σε αρκετές ακόμη πασχαλινές και άλλες εξόδους…
Πάτρα – Κόρινθος σε δυόμισι ώρες -στην ευνοϊκή εκδοχή- και αν προστεθεί ο όποιος χρόνος μέχρι την Πάτρα (ας πούμε ότι από τα Ιωάννινα χρειάζονταν τρεις ώρες κατ’ ελάχιστον) και πάνω κάτω άλλο ένα δίωρο από Κόρινθο έως την Αθήνα, εξαιτίας της αυξημένης κίνησης, γίνεται αντιληπτό το μέγεθος της προχθεσινής δοκιμασίας για οδηγούς και επιβάτες.
Μόνο η παραχωρησιούχος Ολυμπία Οδός δεν… άκουσε τίποτα και παρότι δεν προχωρεί τα έργα, συνέχισε να εισπράττει κανονικά τα 3,10 ευρώ των διοδίων της Πατρών – Κορίνθου, χωρίς ούτε έστω «ένα συγγνώμη» για τις απαράδεκτες καθυστερήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρία έχει υλοποιήσει μόλις το 35% του φυσικού αντικειμένου, ενώ από τον αρχικό σχεδιασμό του εθνικού οδικού δικτύου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα έχει ήδη αφαιρεθεί το τελευταίο κομμάτι και ο αυτοκινητόδρομος θα σταματήσει στον Πύργο. Υπολογίζεται δε ότι, προκειμένου να ολοκληρωθεί το εναπομείναν τμήμα, θα χρειαστεί 1.000.000.000 ευρώ, γεγονός που προκαλεί φόβους για νέες αυξήσεις των διοδίων! Και μη χειρότερα…
Δημήτρης Κυριακόπουλος


