Δειλή επιστροφή του κοινού στα τρένα!

Η αρχή έγινε με τον προαστιακό, με τους επιβάτες να προτιμούν τα τελευταία βαγόνια των αμαξοστοιχιών. Επανεκκίνηση και για τα εμπορικά

Στις ράγες μπήκαν χθες τα τρένα, 22 ημέρες μετά την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, με το επιβατικό κοινό να επιστρέφει δειλά, επιβαίνοντας στα τελευταία βαγόνια των αμαξοστοιχιών. Η αρχή έγινε με τον προαστιακό στις γραμμές Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο και Πάτρας, ενώ έγινε επανεκκίνηση και στις εμπορικές αμαξοστοιχίες, με πρώτη αυτή που ταξίδεψε από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Ειδομένη.

Δεκάδες βαγόνια, με εμπορεύματα αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία παρέμεναν εγκλωβισμένα στο… έλεος της μαφίας του χαλκού, αναχώρησαν χθες προς τους προορισμούς τους στο εξωτερικό. Η πρώτη εμπορική αμαξοστοιχία ξεκίνησε λίγο πριν από τις 9 το πρωί, διερχόμενη από τη ζώνη του Κορδελιού. Αντίθετα, δεν αξιοποιήθηκε χθες η γραμμή του Προμαχώνα, αν και δεν αποκλείεται να επανέλθει τις επόμενες ημέρες.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις του υπουργείου Μεταφορών, κάθε σταθμός του ΟΣΕ στελεχώνεται με δύο σταθμάρχες και όλοι οι επιβατικοί συρμοί αποτελούνται από δύο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό.

Το όριο ταχύτητας έχει οριστεί στα 80 χλμ./ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ./ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες. Η ταχύτητα των τρένων είναι μειωμένη στα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όπου δεν υπάρχει σηματοδότηση. Ο προαστιακός επαναλειτούργησε από τις 4.45 τα ξημερώματα, με το πρώτο δρομολόγιο από την Αθήνα προς την Οινόη. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τα δρομολόγια είναι περιορισμένα, ενώ θα αυξάνονται σταδιακά ανά πέντε ημέρες, ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες μετακίνησης εν όψει Πάσχα.

Η Hellenic Train ανακοίνωσε ότι τα δρομολόγια εκτελούνται στις γραμμές Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο, Αεροδρόμιο – Αθήνα – Πειραιάς, Ανω Λιόσια – Αεροδρόμιο, Αεροδρόμιο – Ανω Λιόσια, Ανω Λιόσια – Κάντζα, Κάντζα – Ανω Λιόσια, Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα, προαστιακός Πάτρας, Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο και Διακοφτό – Καλάβρυτα. Μέχρι το μεσημέρι είχαν εκτελεστεί από τον Σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα συνολικά 35 δρομολόγια του προαστιακού.

Αντίθετα, δεν πραγματοποιήθηκαν τα τοπικά δρομολόγια της βόρειας Ελλάδας που είχαν προγραμματιστεί να εκτελεστούν, λόγω των αντιδράσεων των εργαζομένων στα τρένα, που έθεσαν συγκεκριμένα ζητήματα ασφαλείας. Τα υπεραστικά επιβατικά τρένα που θα εκτελούσαν δρομολόγια στα τμήματα Θεσσαλονίκη – Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα αναμένεται να ξεκινήσουν σε μία εβδομάδα.

Οι επιβάτες του προαστιακού προτιμούν τα τελευταία βαγόνια, αφήνοντας κενά τα δύο πρώτα των αμαξοστοιχιών, καθώς ακόμα είναι νωπές οι μνήμες από τη συντριβή των πρώτων βαγονιών στο δυστύχημα των Τεμπών. Εκατοντάδες επιβάτες αψήφησαν την ανησυχία τους, καθώς έπρεπε να μετακινηθούν με τον προαστιακό προς διάφορες κατευθύνσεις, αφού με τα άλλα μέσα μεταφοράς έκαναν πολλαπλάσιο χρόνο.

Πάντως, η πληρότητα των τρένων ήταν χαμηλή και έφτανε μόλις στο 35% σε σχέση με όσους μετακινούνταν με τον προαστιακό πριν από τη φονική σύγκρουση των τρένων. Από την πλευρά των εργαζομένων, ο σταθμάρχης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας Ιωάννης Κοκκινάκης επισήμανε ότι ήταν πολύ δύσκολη η επανεκκίνηση, καθώς ο κόσμος ήταν φοβισμένος και προσπαθούσαν να τους εμψυχώσουν για να ανέβουν στο τρένο.

Σχολιάζοντας την επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων από τον Σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Παναγιώτης Τερεζάκης δήλωσε: «Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας.

Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας. Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μέσο, αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του. Θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας, γιατί για όλους μας η επόμενη ημέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί».

Μετά την επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων, ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε: «Υπάρχει αίσθημα ασφάλειας; Οχι, βέβαια. Πρέπει να πείσουμε τον κόσμο, να δημιουργήσουμε ένα αίσθημα ασφάλειας, να ταξιδεύουμε με τον προαστιακό, με το τρένο, να δουλέψουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες. Είπαμε ότι θα επανεκκινήσουμε τα τρένα με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια κάθε μέρα και μέχρι να οργανωθούν τα συστήματα αυτά, θα ολοκληρωθεί η απόλυτη ασφάλεια». Οπως είπε, για την απόλυτη ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, τα δρομολόγια γίνονται με τη μία γραμμή.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κατάντια: Ο Δήμος Κυθήρων αναγκάστηκε να δώσει επίδομα 200 ευρώ στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς...

Την απόφαση του δήμου Κυθήρων για την καθιέρωση επιδόματος 200 ευρώ σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο νησί έτρεξε να χαιρετίσει η υπουργός Παιδείας,...

Η Κοβέσι επιβεβαιώνει: Χειροπέδες και σε υπουργούς!

• Προτού συμπληρωθεί ένα εικοσιτετράωρο από την αποκάλυψη της «κυριακάτικης δημοκρατίας» ότι η Λάουρα Κοβέσι θέλει χειροπέδες και σε υπουργούς για το σκάνδαλο του...

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ 681.000 φορολογούμενοι: Ποιοι κινδυνεύουν άμεσα με κατασχέσεις

Φορολογικός συναγερμός: 112,5 δισ. ευρώ χρέη και νέο κύμα πλειστηριασμώνΗ φορολογική πίεση σφίγγει εκ νέου, καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενεργοποιεί έναν νέο...

Θράσος! Ο Σκέρτσος απειλεί τους αγρότες

Επιτέθηκε στην αντιπολίτευση, που τους στηρίζει, ενώ το αίτημα για μη υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ συνιστά «ιδιότυπο αγροτικό Grexit» Επειτα από πέντε ημέρες άγριας...

«Βρόμικος πόλεμος» Καιρίδη κατά Δένδια στη συζήτηση για τις Ένοπλες Δυνάμεις

Ο Δημήτρης Καιρίδης άνοιξε «βρόμικο πόλεμο» κατά του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, με αφορμή την απουσία του από τη συζήτηση για τη νέα...

Γκάλοπ – κόλαφος για Μαξίμου από Metron Analysis: Πτώση της ΝΔ και ξεκάθαρο...

Κλίμα μεγάλης δυσαρέσκειας απέναντι στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποτυπώνει και η δημοσκόπηση της Metron Analysis, η τέταρτη κατά σειρά (δείτε εδώ τις άλλες...

Σφοδρή σύγκρουση Πολωνίας – Ουγγαρίας για τον Ζελένσκι: «Δεν θα μας παρασύρετε όλους...

Σφοδρή διπλωματική σύγκρουση μαίνεται εδώ και ημέρες μεταξύ Ουγγαρίας και Πολωνίας.Η αρχή έγινε όταν ο Ούγγρος ΥΠΕΞ, Πέτερ Σιγιάρτο, απάντησε στην Πολωνία με αφορμή...

Νάρκες στον δρόμο του Πιερρακάκη

Οι διεργασίες μεταξύ των ισχυρών μελών της ευρωζώνης, οι εξωτερικές σχέσεις με ΔΝΤ, G7, ΗΠΑ, και τα «παγωμένα» κεφάλαια της Ρωσικής Ομοσπονδίας Η ανάδειξη του...

Σάλπισμα υποχώρησης από Μακρόν: «Πρέπει να ξαναρχίσουμε να μιλάμε με τον Πούτιν» –...

Άναυδους άφησε σήμερα τους δημοσιογράφους ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν  καθώς είπε πως πλέον "οι Ευρωπαίοι πρέπει να αρχίσουν ξανά διάλογο με τον Πούτιν"!Kαι...

Άνω κάτω το πάρτι του Νίκου Ψαρρά έπειτα από «θερμό επεισόδιο» ανάμεσα σε...

Τι συνέβη ανάμεσα στις δύο πρωταγωνίστριες της τηλεοπτικής «Μάγισσας» Μπορεί στη θρυλική «Μάγισσα» του ΑΝΤ1 να ένωσαν τις δυνάμεις τους ως πεθερά και νύφη, όμως...



















spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 4
spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ