Mια ανάσα πριν από το τέλος βρίσκεται η κύρια ανάκριση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για την πολύπαθη σύμβαση 717, που είχε υπογραφεί το 2014 με ορίζοντα υλοποίησης το 2016 και έλαβε επτά παρατάσεις. Για το σκέλος αυτό της υπόθεσης διώκονται 23 πρόσωπα, τα οποία είναι κατηγορούμενα και στη δικογραφία για το δυστύχημα των Τεμπών.
Πρόκειται για 14 υπαλλήλους της ΕΡΓΟΣΕ, που κατηγορούνται κατά περίπτωση για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον. Επίσης, πρόκειται για τέσσερις υπαλλήλους της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), που κατηγορούνται για απιστία κονδυλίων, καθώς και για πέντε μόνιμους εκπροσώπους και υπαλλήλους της αναδόχου κοινοπραξίας, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.
Με την ολοκλήρωση της ανάκρισης, η δικογραφία θα επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, προκειμένου, αν υπάρξει σύμφωνη γνώμη του προέδρου Εφετών, να οδηγηθεί η υπόθεση στο ακροατήριο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων της Αθήνας.
Παράλληλα, ολοκληρώνεται η ανάκριση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας σε βάρος 16 προσώπων, που τον περασμένο Απρίλιο είχαν κληθεί για εξηγήσεις, για το σκέλος μη υλοποίησης της σύμβασης 717 στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Πρόκειται για στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας που είχε αναλάβει την εκτέλεση της σύμβασης 717 για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση. Οι νέες κατηγορίες αφορούν τη χορήγηση αποζημίωσης περίπου 3 εκατ. ευρώ προς την κοινοπραξία που είχε αναλάβει το έργο.
Η σχετική δικογραφία είχε διαβιβαστεί στη Βουλή, το καλοκαίρι του 2023, για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή και αφορούσε το αδίκημα της απιστίας για την έγκριση της επίμαχης αποζημίωσης, όμως δεν προχώρησαν οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες στη σύσταση προανακριτικής επιτροπής τότε. Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν κατά περίπτωση τα 16 πρόσωπα αφορούν τα αδικήματα της ηθικής αυτουργίας και της συνέργειας σε απιστία με φερόμενο ως φυσικό αυτουργό της αξιόποινης πράξης τον τότε υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή. Η υπόθεση αυτή ενδέχεται είτε να συσχετιστεί με την αρχική δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας είτε να αποτελέσει αντικείμενο ξεχωριστής δικογραφίας.
Από τη στήλη ο αδέκαστος της δημοκρατίας