Παύλος Πανταζόπουλος: «Η Naftemporiki TV φιλοδοξεί να προσφέρει βάθος, κύρος και αξιοπιστία»

Ο παρουσιαστής του κεντρικού δελτίου ειδήσεων μιλά για το μεγάλο στοίχημα του καναλιού, που είναι να γίνει ο φάρος της ψύχραιμης και αναλυτικής ενημέρωσης στο τηλεοπτικό τοπίο.

H τηλεόραση της Ναυτεμπορικής βγήκε στον αέρα στις 29 Σεπτεμβρίου 2025, και μαζί με έμπειρους δημοσιογράφους που έχουν διαγράψει τη δική τους πορεία στη μικρή οθόνη, με σκοπό τη μάχιμη ενημέρωση και την αντικειμενική πληροφόρηση των πολιτών έχει γίνει μια τηλεόραση που αξίζει να τη δεις.

  • Από τη Μαρία Ανδρέου

Το «ENJOY» της «κυριακάτικης δημοκρατίας» έφτασε στα κτίρια της Naftemporiki TV και έκανε μια συνέντευξη ψυχής με τον Παύλο Πανταζόπουλο, έναν νέο, μάχιμο δημοσιογράφο, με πολύ καλές σπουδές και έγκυρο ρεπορτάζ. Ο Παύλος Πανταζόπουλος έχει τα ηνία του κεντρικού δελτίου του καναλιού Naftemporiki ΤV που προβάλλεται κάθε μέρα 18.00-19.00 με μεγάλη αποδοχή από τη νέα γενιά. Επίσης παρουσιάζει τη νέα εκπομπή, η οποία έκανε πρεμιέρα στις 19 Οκτωβρίου, «One To One», όπου σε κάθε επεισόδιο ο δημοσιογράφος συναντά τον ηγέτη μιας μεγάλης επιχείρησης ή κορυφαία διοικητικά στελέχη.

Ο στόχος του δεν είναι απλώς να μιλήσει για νούμερα -αν και αγαπάνε τα νούμερα στη Ναυτεμπορική, όπως χαρακτηριστικά λέει-, αλλά να γνωρίσουν τους ανθρώπους πίσω από τους τίτλους: τον τρόπο σκέψης τους, τη στρατηγική διοίκησης, λήψης αποφάσεων και διαχείρισης ρίσκων. Η εκπομπή αυτή προβάλλεται κάθε Κυριακή στις 20.00, με νέο επεισόδιο κάθε δύο εβδομάδες.

Με τον Παύλο Πανταζόπουλο μιλάμε για τον σύγχρονο άνθρωπο που τρέχει για να βγάλει χρήμα αλλά δεν έχει πλέον χρόνο για να ζήσει, όπως αναφέρει ο ίδιος. «Busy is the new poor…» μου λέει με νόημα ο καλός συνάδελφος και βλέπεις μεμιάς το κοφτερό μυαλό της νέας γενιάς δημοσιογράφων που παίζουν την Τεχνητή Νοημοσύνη, τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και την ηλεκτρονική δημοσιογραφία στα δάχτυλα… αλλά πολύ πιο φιλοσοφημένα και ανθρωποκεντρικά από τις παλιότερες γενιές. Η αποκάλυψη ότι ασχολείται με την κλασική μουσική, την όπερα, μας έκανε να τον εκτιμήσουμε περισσότερο, καθώς η τέχνη είναι η υψηλότερη μορφή της ανθρώπινης δημιουργίας και ο Παύλος συμμετέχει σε αυτή…

Παύλο, ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα του νέου σταθμού της Ναυτεμπορικής; Από πότε άρχισε να εκπέμπει το κανάλι, με τι φιλοσοφία και με πόσες ώρες προγράμματος; Πώς μπορεί κάποιος να συνδεθεί με το κανάλι σας, από πού σας βλέπει;

Το μεγάλο μας στοίχημα είναι να γίνουμε ο φάρος της ψύχραιμης και αναλυτικής ενημέρωσης στο τηλεοπτικό τοπίο. Σε μια εποχή καταιγισμού πληροφοριών και συχνά επιφανειακής προσέγγισης, η Ναυτεμπορική φιλοδοξεί να προσφέρει βάθος, κύρος και αξιοπιστία. Η Naftemporiki TV ξεκίνησε δυναμικά τον Σεπτέμβριο του 2022 στις συνδρομητικές πλατφόρμες COSMOTE TV και NOVA, προσφέροντας καθημερινά δωδεκάωρο συνεχές ενημερωτικό πρόγραμμα, με έμφαση στην οικονομία και στις επιχειρήσεις. Η επιτυχία αυτής της πορείας μάς οδήγησε στο επόμενο μεγάλο βήμα: την πρεμιέρα στην ελεύθερη τηλεόραση στις 29 Σεπτεμβρίου 2025. Πλέον οι τηλεθεατές μπορούν να μας παρακολουθήσουν ελεύθερα σε παναττική εμβέλεια και, φυσικά, όπως πάντα, μέσα από τις συνδρομητικές πλατφόρμες σε όλη την Ελλάδα. Είμαστε παντού, όπου υπάρχει η ανάγκη για τεκμηριωμένη γνώση, γιατί η αντικειμενική ενημέρωση, δυστυχώς, έχει γίνει ζητούμενο, ενώ θα έπρεπε να είναι δεδομένο.

Πώς μια ιστορική και έγκυρη εφημερίδα έκανε το επόμενο βήμα στην ηλεκτρονική δημοσιογραφία και ενημέρωση; Ποιος ο στόχος της;

Η «Ναυτεμπορική» είναι η αρχαιότερη οικονομική εφημερίδα της χώρας, ένας θεσμός που καταγράφει ανελλιπώς την ιστορία της ίδιας της Ελλάδας για έναν αιώνα. Υπό την ηγεσία του Δημήτρη και του Γιώργου Μελισσανίδη βρίσκεται στην πιο δυναμική και αναπτυξιακή της φάση. Το πέρασμα στην ηλεκτρονική δημοσιογραφία και την τηλεόραση δεν είναι απλώς μια επέκταση, είναι μια δέσμευση απέναντι στην ιστορική μας αποστολή: να παρέχουμε ποιοτική ενημέρωση στους πολίτες. Παρακολουθώντας τις εξελίξεις, επεκτείνουμε το ενημερωτικό μας αποτύπωμα σε όλες τις πλατφόρμες, παραδοσιακές και ψηφιακές, φέρνοντας το κύρος και τη βαρύτητα μιας πορείας 100 χρόνων στη σύγχρονη εποχή. Στόχος μας είναι να αποτελέσουμε την πρώτη πηγή για όποιον αναζητά όχι απλώς την είδηση, αλλά την εξήγηση, την ανάλυση και τη σύνδεση των γεγονότων. Θέλουμε να δώσουμε στον πολίτη τα εργαλεία να κατανοήσει τον κόσμο του.

Ποιοι είναι οι τηλεθεατές σας; Εχετε κάνει έρευνα αγοράς;

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που προσεγγίζουμε ένα πολυσυλλεκτικό κοινό. Μας παρακολουθούν, μεταξύ άλλων, φοιτητές που αναζητούν ουσιαστική γνώση, επαγγελματίες και επιχειρηματίες που λαμβάνουν καθημερινά αποφάσεις με ρίσκο, πολιτικοί που επιδιώκουν την ψύχραιμη ματιά στις εξελίξεις, και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που θέλουν να κατανοήσουν πώς διαμορφώνεται η πραγματικότητα γύρω τους. Το κοινό μας χαρακτηρίζεται από την αναζήτηση γνώσης και όχι απλώς της επιφανειακής πληροφόρησης. Η ανταπόκριση από το εξωτερικό είναι επίσης εντυπωσιακή: Ελληνες που ζουν στο εξωτερικό μάς λένε συχνά ότι έλειπε από την ελληνική τηλεόραση ένα πιο εξειδικευμένο, πιο τεχνικό περιεχόμενο για την οικονομία και τις αγορές. Αυτό επιβεβαιώνει την πεποίθησή μας ότι η ποιότητα και η εξειδίκευση βρίσκουν πάντα το κοινό τους.

Πώς σου έγινε η πρόταση για την ανάληψη του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του καναλιού της Ναυτεμπορικής; Ποιος είναι ο κεντρικός άξονας του δελτίου σας, ποια η οπτική και η προοπτική του; Τι μπορεί να πάρει ο τηλεθεατής του δελτίου σας, που δεν θα το εισπράξει από τα κεντρικά δελτία της ελεύθερης τηλεόρασης, ιδιωτικά, αλλά και της δημόσιας τηλεόρασης;

Τα πρώτα τρία χρόνια συνεργασίας με τον Ομιλο ήταν μια καταιγιστική πορεία δημοσιογραφικής ωρίμανσης, γεμάτη εμπειρίες και ευθύνες. Η ζύμωση δίπλα σε καταξιωμένους δημοσιογράφους, η ανάληψη εκπομπών σε όλο το φάσμα (οικονομία, πολιτική, διεθνή), οι αποστολές σε Βρυξέλλες και Στρασβούργο, όλα αυτά με εξοικείωσαν βαθιά με τις απαιτήσεις της ενημέρωσης και την ταυτότητα του μέσου. Η πρόταση για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων ήρθε ως έκφραση εμπιστοσύνης και απόδειξη ότι το κανάλι της Ναυτεμπορικής δίνει ευκαιρίες σε νέους δημοσιογράφους να εξελιχθούν και να υλοποιήσουν υψηλούς στόχους. Η ανάληψη του κεντρικού δελτίου αποτελεί για εμένα μεγάλη τιμή και πρόκληση που αντιμετωπίζω με επαγγελματισμό και σοβαρότητα αλλά και μεγάλη χαρά.

Ο κεντρικός άξονας του δελτίου μας είναι η ψύχραιμη και έγκυρη ενημέρωση με αναλυτικό βάθος. Η οικονομία και οι αγορές, βέβαια, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά δίνουμε μεγάλη έκταση και στην πολιτική και διεθνή επικαιρότητα, πάντα με στόχο να φωτίσουμε τις συνδέσεις και τις επιπτώσεις στην πραγματική ζωή. Δεν ασχολούμαστε ιδιαιτέρως με θέματα αστυνομικά ή lifestyle. Ο τηλεθεατής θα πάρει από εμάς αυτό που λείπει από τα άλλα δελτία: την αφοσίωση και τη δυνατότητα ανάπτυξης σε θέματα οικονομικού και χρηματιστηριακού χαρακτήρα, ακόμα και αρκετά τεχνικά, τα οποία εμείς αναλύουμε με κατανοητό τρόπο. Χαρακτηριστικό είναι το κλείσιμο του δελτίου μας με απευθείας σύνδεση με τη Wall Street μέσα από τα στούντιο του αμερικανικού δικτύου του CNBC -του οποίου η Ναυτεμπορική είναι αποκλειστικός τηλεοπτικός συνεργάτης- για τις τάσεις των διεθνών αγορών. Ο στόχος μας είναι να μετατρέψουμε τα δύσκολα και περίπλοκα θέματα σε κατανοητή γνώση. Το δελτίο μας προβάλλεται κάθε μέρα από τις 18.00-19.00.

Εμπιστεύονται πλέον οι τηλεθεατές την τηλεόραση ως μέσο ενημέρωσης ή ψυχαγωγίας; Γιατί βλέπουμε πλέον ότι λίγες εκπομπές στην τηλεόραση ξεπερνάνε το 10% σε τηλεθέαση. Οι περισσότερες κάνουν χαμηλές πτήσεις, με μονοψήφια νούμερα. Υπάρχει μια έντονη κρίση της δυναμικής της τηλεόρασης. Πού οφείλεται αυτό;

Αυτό που ζούμε δεν είναι τόσο κρίση, όσο μια τεκτονική μεταμόρφωση των ΜΜΕ. Το κοινό μετατοπίζεται στις πλατφόρμες streaming και αναζητά ένα πιο εξειδικευμένο (niche) περιεχόμενο, που να ανταποκρίνεται στις προσωπικές του ανάγκες και ενδιαφέροντα. Η παλιά μορφή της τηλεόρασης, η γραμμική και «όλα σε ένα» χάνει τη δυναμική της. Εδώ ακριβώς έχουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα. Μπορούμε να υποστηρίξουμε ένα συνεχές ενημερωτικό πρόγραμμα από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ με εξειδικευμένα περιεχόμενα που κανείς δεν μπορεί να βρει αλλού: βαθιές πολιτικές αναλύσεις, χρηματιστηριακά νέα, διεθνείς εξελίξεις, συνεντεύξεις-πορτρέτα, ακόμα και εβδομαδιαία ένθετα για εξειδικευμένα θέματα, όπως οι τάσεις του real estate. Το κοινό, πάντως, αναζητά τρόπους και εργαλεία να αποκωδικοποιήσει την καταιγιστική πραγματικότητα. Η τηλεόραση, με την ψηφιακή της μετάβαση και την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, μπορεί να γίνει κρίσιμος σύμμαχος στον αγώνα της κατανόησης και της αξιοποίησης της πληροφόρησης για τη λήψη ενημερωμένων αποφάσεων.

Παρουσιάζεις και μια ακόμα εκπομπή στο κανάλι της Ναυτεμπορικής. Εχει να κάνει με την οικονομία, την επιχειρηματικότητα, τους εκφραστές της.

Η νέα εκπομπή, η οποία έκανε πρεμιέρα στις 19 Οκτωβρίου, λέγεται «One To One» και σε κάθε επεισόδιο έχω τη χαρά να συναντώ τον ηγέτη μιας μεγάλης επιχείρησης ή κορυφαία διοικητικά στελέχη. Ο στόχος δεν είναι απλώς να μιλήσουμε για νούμερα -αν και αγαπάμε τα νούμερα στη Ναυτεμπορική-, αλλά να γνωρίσουμε τους ανθρώπους πίσω από τους τίτλους: τον τρόπο σκέψης τους, τη στρατηγική διοίκησης, λήψης αποφάσεων και διαχείρισης ρίσκων. Επιδίωξή μας είναι η ανάδειξη επιτυχημένων παραδειγμάτων ηγεσίας και επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Η εκπομπή αυτή προβάλλεται κάθε Κυριακή στις 20.00, με νέο επεισόδιο κάθε δύο εβδομάδες. Είναι πηγή έμπνευσης να γνωρίζεις διαφορετικά παραδείγματα ζωής. Πιστεύω ότι το καλύτερο «σχολείο» είναι να συζητάς και να κουβεντιάζεις με άλλους ανθρώπους. Κάθε ανθρώπινη ιστορία, μηδεμιάς εξαιρουμένης, ασχέτως κοινωνικού, οικονομικού, εκπαιδευτικού προφίλ, επιτυχίας ή αποτυχίας, έχει ενδιαφέρον.

Ποια είναι τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής κοινωνίας; Γιατί τα πάντα είναι τόσα ακριβά; Γιατί οι μισθοί είναι σε δραχμές και τα ενοίκια, οι υπηρεσίες και τα τρόφιμα σε ευρώ;

Στην ελληνική οικονομία υπάρχουν διαχρονικές στρεβλώσεις, οι οποίες οξύνθηκαν από τα χρόνια της βαθιάς κρίσης, δημιουργώντας χάσμα με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Μακροοικονομικά, η Ελλάδα εμφανίζει καλές επιδόσεις: καλοί ρυθμοί ανάπτυξης, μείωση χρέους, πλεονάσματα. Δυστυχώς, αυτή η επιτυχία δεν μεταφράζεται ακόμα σε επαρκές κοινωνικό μέρισμα. Ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός και οι ανατιμήσεις συσσωρεύονται, διαμορφώνοντας μια αποπνικτική ακρίβεια για τους πολίτες, με την αγοραστική δύναμη του Ελληνα να έχει συρρικνωθεί δραματικά. Πρέπει να στοχεύσουμε στην αύξηση της πραγματικής αγοραστικής δύναμης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με στρατηγικές επενδύσεις παραγωγικού χαρακτήρα που θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να δώσουν καλύτερους μισθούς και με πραγματικές τομές στη φορολόγηση, όπως η στοχευμένη μείωση των έμμεσων φόρων (π.χ. ΦΠΑ), που είναι παραδοσιακά οι πιο άδικοι.

Η ακρίβεια έχει γονατίσει τους πάντες. Πώς μπορεί να σταματήσει η μετανάστευση των Ελληνόπουλων στο εξωτερικό;

Για να σταματήσει -και ιδανικά να αντιστραφεί- η φυγή των νέων μας πρέπει να αλλάξει άρδην το επαγγελματικό περιβάλλον. Το μισθολογικό είναι η πρώτη προτεραιότητα. Με δεδομένη τη στεγαστική κρίση και συνολικά την ακρίβεια, ένας μέσος μισθός 1.500 ευρώ μεικτά -ο δεδηλωμένος στόχος της κυβέρνησης μέχρι το 2027- δεν είναι ελκυστικός για να μείνει ένας νέος και να κάνει όνειρα. Ωστόσο, εξίσου κρίσιμο είναι το ζήτημα των προοπτικών. Οι νέοι δεν νιώθουν ότι στην Ελλάδα μπορείς να ανελιχθείς με βάση την αξία, τη γνώση και τη σκληρή δουλειά. Χρειάζονται αξιοκρατία, σταθερότητα και ευκαιρίες σε τομείς αιχμής.

Τελικά τα πάντα είναι οικονομία; Χρήμα; Είναι το χρήμα ο θεός της εποχής μας;

Το χρήμα ορίζει τις περισσότερες πτυχές της καθημερινότητάς μας, όμως το μεγάλο διακύβευμα πλέον είναι ο χρόνος, όχι το χρήμα. Στις ανεπτυγμένες κοινωνίες πολλοί θα έχουν πρόσβαση σε κάποια χρήματα. Αυτό που λείπει τραγικά είναι ο ελεύθερος, ποιοτικός χρόνος. Ζούμε σε έναν φαύλο κύκλο: οι άνθρωποι εργάζονται, βγάζουν χρήματα που ποτέ δεν είναι αρκετά, οπότε εργάζονται ακόμα περισσότερο. Το αποτέλεσμα είναι η αποσάθρωση των ανθρώπινων σχέσεων -που απαιτούν κυρίως χρόνο και φροντίδα- και η απώλεια της σχέσης με τον ίδιο τον εαυτό και τη ζωή. Busy is the new poor… Εχουμε ανάγκη να επαναπροσδιορίσουμε την ευημερία όχι μόνο με οικονομικούς όρους, αλλά και με όρους ποιότητας ζωής και ανθρώπινης σύνδεσης.

Παύλο, είσαι ένας νέος δημοσιογράφος. Μπορεί να βιοποριστεί ένας νέος δημοσιογράφος στη χώρα μας σήμερα, να ζήσει μόνος του, να πληρώνει ενοίκιο 600 ευρώ και να βγάζει αξιοπρεπώς την καθημερινότητα του;

Οχι, με μία δουλειά ξεκάθαρα δεν μπορεί. Είναι μια σκληρή πραγματικότητα. Ωστόσο, στο δημοσιογραφικό επάγγελμα, όπως και σε πολλούς δημιουργικούς κλάδους, είναι σύνηθες να εργάζεται κάποιος σε πολλές διαφορετικές θέσεις -τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, websites, γραφεία Τύπου-, δημιουργώντας παράλληλες πηγές εισοδήματος. Αυτό, πέρα από το οικονομικό όφελος, αποτελεί και μια διασπορά κινδύνου σε έναν κλάδο που είναι συχνά ευάλωτος. Φυσικά, το τι σημαίνει «αξιοπρεπώς» είναι βαθιά προσωπική υπόθεση και επιλογή. Η αξιοπρέπεια δεν είναι ένα σταθερό νούμερο στον λογαριασμό. Απαιτεί θυσίες, στόχους και την ικανότητα να διαμορφώνεις τα deals που σου επιτρέπουν να ζεις τη ζωή που έχεις επιλέξει. Είναι ένας πολύ προσωπικός αγώνας…

Γιατί έγινες δημοσιογράφος; Ηταν κάποιος από την οικογένειά σου; Πόσα χρόνια είσαι στον χώρο; Είχες μεράκι με τη δημοσιογραφία, με το ρεπορτάζ, την εύρεση πληροφοριών, καλών ειδήσεων, ανθρώπινων ιστοριών επιτυχίας, την αναζήτηση της αλήθειας, τον έλεγχο της εξουσίας;

Κανείς από την οικογένειά μου δεν είναι δημοσιογράφος, αν και το σπίτι μας ήταν πάντα πεδίο εκρηκτικών πολιτικών συζητήσεων. Επέλεξα το τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ για την ευρύτητα του αντικειμένου – από Ψυχολογία και Φιλοσοφία μέχρι Νομική και Οικονομία. Στην πορεία συνειδητοποίησα ότι η ευρυμάθεια απαιτεί την πολυτέλεια του χρόνου και την αντιμετώπιση της γνώσης ως απόλαυσης και αυταξίας, όχι ως χρηστικού εργαλείου. Αυτή η κουλτούρα λείπει σήμερα. Ζούμε στους καιρούς της εξειδίκευσης. Αυτό που με κρατάει στη δημοσιογραφία, έπειτα από περισσότερα από δέκα χρόνια στον κλάδο, είναι η διαδικασία: το να συλλέγω πληροφορίες, να τις ελέγχω, να τις αναλύω, να τις κατανοώ, και μετά να προτείνω αφηγήματα για να τις κατανοήσει και το κοινό. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ασκείται ο έλεγχος στην εξουσία και βοηθάμε τους πολίτες να λαμβάνουν ενημερωμένες αποφάσεις, κάτι κρίσιμο στον κόσμο που ζούμε. Γενικά, έχω ανάγκη να γίνομαι κατανοητός, είναι κάτι που με αφορά προσωπικά, νομίζω είναι ένας από τους τρόπους μου να συνδέομαι. Οι σπουδές μου περιλαμβάνουν πτυχίο και μεταπτυχιακό στη δημοσιογραφία στην Αθήνα, αλλά και σπουδές όπερας και κλασικής μουσικής στο Μόναχο. Η πορεία μου ως επαγγελματίας τραγουδιστής όπερας, αν και διεκόπη απότομα εν μέσω της πανδημίας, μου χάρισε την ικανότητα να δημιουργώ κατανοητά και ενδιαφέροντα storytellings αλλά και τη σκηvική άνεση που χρειάζεται η παρουσίαση εκπομπών.

Πώς βλέπεις τους νέους σήμερα; Θυμωμένους, οργισμένους;

Τους βλέπω κυρίως εξαντλημένους και αποπροσανατολισμένους. Αναγκάζονται να εργάζονται όλο και περισσότερο, συχνά σε πολλές δουλειές, με μισθούς που δεν τους επιτρέπουν να καλύψουν τα βασικά (όπως η στέγαση) και χωρίς ουσιαστικές προοπτικές αναβάθμισης. Η δημιουργία οικογένειας και η αυτόνομη ζωή είναι πλέον πολυτέλεια, όχι δεδομένο. Επίσης, ζούμε σε μια εποχή αλλαγής παραδείγματος (paradigm shift), κυρίως λόγω της Τεχνητής Νοημοσύνης και της κλιματικής κρίσης. Σε αυτή την αλλαγή προκύπτουν χρυσές ευκαιρίες, αλλά πολλοί αντιμετωπίζουν τη σκληρή βιαιότητα του να τους αφήνει πίσω η ίδια η εποχή. Ο θυμός υπάρχει στους νέους, αλλά συχνά είναι ένας τυφλός θυμός, που μετατρέπεται σε απάθεια, συνολική απαξίωση ή φυγή (μετανάστευση).

Είδες και εσύ, όπως όλοι μας, το «πόθεν έσχες» των πολιτικών μας. Τριακόσιοι πλούσιοι με απίστευτο αριθμό ακινήτων και ο λαός στη φτωχοποίηση. Δεν είναι προκλητικό όλο αυτό;

Η διαφορά ανάμεσα στον πλούτο των πολιτικών και στην οικονομική δυσπραγία του μέσου πολίτη δημιουργεί ένα ηθικό και αισθητικό χάσμα που είναι επικίνδυνο για τη Δημοκρατία. Δεν πιστεύω, όμως, στην ισοπέδωση με οικονομικούς όρους ή στην εξίσωση των πάντων με πρόσχημα την εξάλειψη των ανισοτήτων. Πιστεύω στον ενδελεχή έλεγχο και στην απόλυτη διασφάλιση ότι κανείς δεν πλουτίζει αναξιοκρατικά, με παράνομα μέσα ή σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος. Αυτό ακριβώς είναι το μεγάλο πρόβλημα της πολιτικής ζωής: μια διάχυτη δυσπιστία και απαξίωση του ρόλου της πολιτικής ως διαμεσολαβητή ανάμεσα στην κοινωνία και την οικονομία. Η διαφάνεια και η λογοδοσία είναι η μόνη οδός για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη.

Πώς βλέπεις την ανθρωπότητα σήμερα; Ζούμε έναν Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο σε τεύχη; Ουκρανία, Γάζα και πάει λέγοντας…

Ζούμε μια μεταμόρφωση των όρων με τους οποίους νοηματοδοτούμε τη ζωή μας. Διανύουμε μια κρίση με διπλή έννοια: κρίση πολεμική, ενεργειακή, οικονομική, υγειονομική, αλλά και κρίση ως κριτική ικανότητα. Μέσα από την οδυνηρή διαδικασία των πολυεπίπεδων κρίσεων ευελπιστώ ότι αναπτύσσουμε μια νέα, αποκαλυπτική και ενδυναμωτική κριτική ικανότητα. Ακόμα και αν οι πόλεμοι τελείωναν αύριο, «η μητέρα των μαχών» είναι άλλη: είναι το πέρασμα από το παλιό στο καινούργιο. Η κλιματική αλλαγή, η Τεχνητή Νοημοσύνη, οι γεωπολιτικές αλλαγές… όλα αυτά μας οδηγούν σε ένα νέο παράδειγμα. Προσωπικά, νιώθω ένα μείγμα φόβου για τη μετάβαση προς κάτι άγνωστο, αλλά και ελπίδας για τη δυνατότητα του ανθρώπου να προσαρμοστεί και να δημιουργήσει καλύτερες δομές. Εκ προοιμίου, πάντως, τάσσομαι υπέρ της εξέλιξης και της πορείας προς τα μπροστά, ακόμα και αν αυτή εγκυμονεί κινδύνους.

Γιατί τα κεντρικά δελτία ειδήσεων, οι εκπομπές, τα εθνικά μας θέματα δεν τα έχουν πρώτα στην ατζέντα τους;

Υπάρχουν δελτία ειδήσεων που δίνουν έμφαση στα εθνικά θέματα, αλλά το κρίσιμο ερώτημα είναι πώς παρουσιάζονται. Συχνά, τα εθνικά θέματα γίνονται εργαλείο πολιτικής αντιπαράθεσης και όχι πεδίο ψύχραιμης και πολυδιάστατης ανάλυσης. Στη Ναυτεμπορική κάνουμε πολύ καλή δουλειά σε αυτό. Τα εθνικά θέματα τα προσεγγίζουμε σε βάθος και έκταση, με σοβαρότητα, τεκμηρίωση και αναλυτικό βάθος, φροντίζοντας να είναι ελεύθερα από πολιτικές ατζέντες και να φωτίζονται όλες οι πτυχές τους – διπλωματικές, οικονομικές, γεωπολιτικές. Η αντικειμενική ενημέρωση στα εθνικά θέματα είναι εθνική ευθύνη.

Από πού αντλείς τη δύναμη για να προχωρήσεις; Από την ελληνική φύση, την ιστορία, την οικογένειά σου, την πίστη σου στον Θεό;

Η δύναμή μου πηγάζει κυρίως από τις ανθρώπινες σχέσεις, το πλέγμα των διαπροσωπικών σχέσεων με τροφοδοτεί με νόημα και υποστήριξη. Μεγάλη πηγή έμπνευσης είναι, επίσης, η προσωπική πρόοδος και η εξέλιξη, η ανάγκη να θέτω στόχους, να τους κατακτώ και να πηγαίνω παρακάτω, να γίνομαι καλύτερος. Και, φυσικά, η τέχνη: ο κινηματογράφος και η όπερα. Οι εικόνες και οι ιστορίες που με συγκινούν, με προβληματίζουν και μου δείχνουν «πώς θέλω να είμαι» ως άνθρωπος και ως επαγγελματίας. Η τέχνη είναι η αρχετυπική δύναμη που μετατρέπει την εμπειρία σε νόημα, και αυτό είναι η κινητήριος δύναμη.












Advertisement 3
spot_img

Ροή ειδήσεων

spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ