Ανησυχίες για παραβίαση του Digital Markets Act – Κίνδυνος νέου πολυδισεκατομμυρίων προστίμου
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε επίσημη έρευνα σε βάρος της Google, εξετάζοντας εάν ο αμερικανικός κολοσσός υποβαθμίζει άδικα ειδησεογραφικό περιεχόμενο στα αποτελέσματα αναζήτησης, μέσω μιας πολιτικής που – σύμφωνα με την εταιρεία – στοχεύει στην καταπολέμηση της παραπλάνησης και των spam πρακτικών.
Η κίνηση της Κομισιόν έρχεται παρά το ενδεχόμενο να προκαλέσει νέα σύγκρουση με τον Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει επιτεθεί επανειλημμένα στη ρυθμιστική πολιτική της ΕΕ και έχει απειλήσει με αντίποινα εάν τιμωρηθούν αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας.
Η ΕΕ ανησυχεί ότι η Google δεν αντιμετωπίζει τα μέσα ενημέρωσης «με δίκαιο και μη διακριτικό τρόπο», όπως απαιτεί ο Digital Markets Act (DMA).
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Τερέσα Ριβέρα, δήλωσε:
«Θα διερευνήσουμε ώστε οι εκδότες ειδήσεων να μην χάνουν κρίσιμα έσοδα σε μια τόσο δύσκολη περίοδο για τον κλάδο».
Σύμφωνα με τις αρχές, η πολιτική site reputation abuse ενδέχεται να «ρίχνει» στις τελευταίες θέσεις αποτελεσμάτων άρθρα που είναι νόμιμα, απλώς επειδή φιλοξενούν και πληρωμένο περιεχόμενο.
Η απάντηση της Google: «Η έρευνα είναι λάθος»
Η Google επιμένει ότι η πολιτική της:
• προστατεύει τους χρήστες από χαμηλής ποιότητας ή παραπλανητικό περιεχόμενο
• μπλοκάρει spammers που αγοράζουν χώρο σε ιστοσελίδες για να ανεβάσουν ψεύτικα άρθρα στα αποτελέσματα
• διασφαλίζει ότι η αναζήτηση δείχνει αξιοπρεπές και ασφαλές περιεχόμενο
Ο επικεφαλής επιστήμονας του Google Search, Pandu Nayak, ανέφερε:
«Η έρευνα είναι εντελώς άστοχη και μπορεί να βλάψει εκατομμύρια Ευρωπαίους χρήστες».
Κατά τον ίδιο, αν η Google χαλαρώσει τους κανόνες, «κακόβουλοι παίκτες» θα καταφέρνουν να ανεβαίνουν ψηλά εις βάρος των σοβαρών εκδοτών.
Η έρευνα πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε 12 μήνες.
Εάν αποδειχθεί παραβίαση του DMA, η ΕΕ μπορεί να επιβάλει στην Alphabet:
• πρόστιμο έως 10% του παγκόσμιου τζίρου,
• ακόμη και μέτρα διάσπασης της εταιρείας σε επιμέρους κομμάτια – το σκληρότερο όπλο του DMA.
Η υπόθεση θεωρείται συνέχεια της σύγκρουσης ΕΕ – Big Tech, μετά το πρόστιμο των 2,95 δισ. ευρώ τον Σεπτέμβριο για ευνοϊκή μεταχείριση των υπηρεσιών διαφήμισής της.



