Γιορτές… με το ζόρι για τους Έλληνες: Οι 6 στους 10 θα αγοράσουν μόνο τρόφιμα και ποτά

Πόσο θα ξοδέψουν οι Έλληνες φέτος; Τα νέα στοιχεία σοκάρουν!

Με το πορτοφόλι να εξακολουθεί να «στενάζει» από τον επίμονο πληθωρισμό και τις συνεχείς ανατιμήσεις, οι Έλληνες μπαίνουν ξανά σε μια εορταστική περίοδο που θυμίζει περισσότερο… άσκηση επιβίωσης παρά ανέμελες γιορτές.

Η νέα μεγάλη έρευνα της EY Ελλάδος αποκαλύπτει πως, παρά μια μικρή ανάκαμψη στη διάθεση για αγορές, η πραγματικότητα παραμένει σκληρή, αφού οι περισσότεροι καταναλωτές μετρούν προσεκτικά κάθε ευρώ, περιορίζονται στα βασικά και επιλέγουν να γιορτάσουν στο σπίτι, αναζητώντας τρόπους να κρατήσουν το κόστος χαμηλά. Τα ευρήματα δείχνουν με καθαρό τρόπο πόσο διαφορετικές –και πιο δύσκολες– έχουν γίνει πλέον οι γιορτές για τα ελληνικά νοικοκυριά.

(ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΣΟΜΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ/EUROKINISSI)

Πού κινούνται οι δαπάνες

Αν και το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα αυξήσεις εντυπωσιακά –από μόλις 4% πέρσι σε 13% φέτος– η μεγάλη εικόνα παραμένει συγκρατημένη. Οι νέοι 18-29 ετών φαίνεται να δείχνουν μεγαλύτερη διάθεση, με 26% να δηλώνει ότι θα αυξήσει τις δαπάνες του.

Ωστόσο, έξι στους δέκα (59%) καταναλωτές θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια χρήματα με πέρσι, ενώ μόλις 24% δηλώνουν ότι θα μειώσουν τις αγορές τους, έναντι 36% την προηγούμενη χρονιά. Σε χαμηλά επίπεδα παραμένει και το ποσοστό όσων δε θα κάνουν καμία αγορά (3%, από 6%).

Αν και αυτά τα στοιχεία δείχνουν μια σχετική σταθεροποίηση, η πραγματικότητα είναι ότι οι Έλληνες εξακολουθούν να κάνουν «μαθηματικά» για να βγάλουν τις γιορτές.

Τι θα αγοράσουν

Οι προτεραιότητες εστιάζουν ξεκάθαρα στα βασικά είδη:

  • Τρόφιμα και ποτά δηλώνει ότι θα αγοράσει το 61%, ιδιαίτερα οι μεγαλύτερες ηλικίες.
  • Ρούχα και αξεσουάρ προτιμά το 58%, κυρίως οι νεότεροι καταναλωτές.
  • Πολύ πιο χαμηλά βρίσκονται οι εμπειρίες όπως έξοδα για διασκέδαση ή συναυλίες (35%) και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας (32%).

Στα είδη τεχνολογίας, που παραδοσιακά «χτυπούν» υψηλές επιδόσεις την περίοδο των γιορτών, οι καταναλωτές εμφανίζονται διστακτικοί: μόλις 28% σκοπεύουν να αγοράσουν τεχνολογία ή ηλεκτρονικές συσκευές. Αντίθετα, στην Black Friday και Cyber Monday το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 68%, υποδηλώνοντας ότι οι Έλληνες κυνηγούν την ευκαιρία και όχι την εποχή.

Η τιμή στο επίκεντρο – και πάλι

Σε μια χρονιά που ο πληθωρισμός συνεχίζει να πιέζει τα πορτοφόλια, δεν προκαλεί έκπληξη ότι η τιμή παραμένει το κυρίαρχο κριτήριο αγορών:

  • 90% των καταναλωτών την αναφέρουν ως βασικό παράγοντα, έστω και ελαφρώς μειωμένο από το 95% του 2024.
  • Η ποιότητα ακολουθεί, με 64% να τη θεωρεί καθοριστική.

Αντιθέτως, μειώνεται η διάθεση για αναζήτηση προσφορών: μόλις 44% θα κυνηγήσουν εκπτώσεις, από 55% πέρσι – με τις γυναίκες και τις μεγαλύτερες ηλικίες να παραμένουν οι πιο «κυνηγοί ευκαιριών».

Παρόλα αυτά, το brand φαίνεται να ανακάμπτει: 25% θεωρούν πλέον σημαντική τη μάρκα, έναντι 17% την περασμένη χρονιά, κάτι που δείχνει μια επιστροφή σε πιο «συναισθηματικές» επιλογές παρά αποκλειστικά στις οικονομικότερες.

Γιορτές… στο σπίτι

Το 53% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα περάσει τις γιορτές στο σπίτι με οικογένεια ή φίλους. Η επιλογή αυτή δείχνει τόσο την ανάγκη για δημιουργία ζεστής ατμόσφαιρας χωρίς μεγάλο κόστος, όσο και την αδυναμία πολλών νοικοκυριών να διαθέσουν χρήματα για έξω. Παράλληλα:

  • 41% θα αγοράσουν δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
  • 32% θα προσπαθήσουν να μη σπαταλήσουν φαγητό και να μαγειρέψουν μόνο ό,τι χρειάζεται, δείχνοντας ότι η οικονομική πίεση επηρεάζει μέχρι και τον τρόπο που στρώνεται το χριστουγεννιάτικο τραπέζι.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΗΠΑ: Οικόσιτο ελάφι σκότωσε 64χρονη που το φρόντιζε

Η Τζόντι Πρόγκερ, αφοσιωμένη στη φροντίδα των ζώων έχασε τη ζωή της με τραγικό τρόπο, όταν ένα από τα ελάφια που φιλοξενούσε στη φάρμα...

Έρχεται τσουνάμι αλλαγών στον ΕΝΦΙΑ: Ποιοι θα πληρώσουν διπλά και ποιοι… τίποτα –...

Δείτε αν είστε στους κερδισμένους ή στους χαμένους - Μεταβιβάσεις, εισοδήματα και ασφάλειες αλλάζουν τα ποσάΠάνω από 2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων αναμένεται να δουν...

Απάντηση–χαστούκι από τον Ούγγρο Επίτροπο στον Τσιάρα μετά από ερώτηση ευρωβουλευτή: Εξόντωσε χωρίς...

Η υπόθεση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων και οι καταστροφικές συνέπειες για τους κτηνοτρόφους παίρνουν νέα τροπή μετά τη δημοσιοποίηση της επίσημης απάντησης του Ευρωπαίου...

Αποκλειστικό: 1.500 CD της Κοβέσι «καίνε» τον Κυριάκο – Βραδυφλεγής βόμβα για το...

Αν και πλησιάζουμε προς τα Χριστούγεννα, οπότε παραδοσιακά οι ρυθμοί στον δημόσιο βίο χαλαρώνουν, ο Κ. Μητσοτάκης θα περάσει ολόκληρη την περίοδο των εορτών...

Θησαυροί του Β. Αιγαίου: Η πορεία πιστοποίησης 5 εμβληματικών προϊόντων

Ολα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας, της παράδοσης και της γαστρονομικής ταυτότητας του τόπου Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, αναγνωρίζοντας τη μοναδικότητα και τη βαθιά πολιτισμική...

Μεγάλοι όγκοι πνεύμονα: Νεότερα δεδομένα στη ριζική αντιμετώπιση

Ο καρκίνος του πνεύμονα εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη αιτία κακοήθειας στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της νόσου, διακρίνεται μια ιδιαίτερη κατηγορία, οι λεγόμενοι «μεγάλοι...

∆εν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου

Πώς η πολιτική σκηνή ανακυκλώνει πρόσωπα και μύθους, στήνοντας μια νέα... Οδύσσεια, γεμάτη rebranding, εσωκομματικές τορπίλες και κωμικοτραγικές φιγούρες που διεκδικούν ρόλο σωτήρα, σε...

Η Ευρώπη σε πολεμική παράνοια: Γιατί οι ηγέτες επενδύουν στην κλιμάκωση του πολέμου...

Οι ηγέτες της Ε.Ε. χτίζουν το αφήγημα της αναπόφευκτης σύγκρουσης με τον Πούτιν και σπρώχνουν τη γηραιά ήπειρο σε εξοπλιστική φρενίτιδα και περιπέτειες Της...

Καινούργιου – Κουτσουμπής: Σύζυγοι και με τη βούλα!

Υπέγραψαν σύμφωνο συμβίωσης και περιμένουν τον «πελαργό» Κατερίνα Καινούργιου και Παναγιώτης Κουτσουμπής επισημοποίησαν τη σχέση τους, λίγο προτού υποδεχτούν στον κόσμο το πρώτο τους παιδί!...

«Εσβησε» ξαφνικά ο Μιχάλης Γουνελάς

Οσα είπε στην «κυριακάτικη δημοκρατία» για τη νύχτα του Πολυτεχνείου γκρέμισαν πολλούς «μύθους» της ΜεταπολίτευσηςΑπό τονΠαναγιώτη ΛιάκοΟ Μιχάλης Γουνελάς πέθανε την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου το...
Advertisement 1


















spot_img

Ροή ειδήσεων



spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ