Μάριος Ηλιόπουλος: Ο εφοπλιστής με τον μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων

Με συνεχείς επενδύσεις και ενίσχυση της SeaJets, έχει μετατρέψει την εταιρία σε παγκόσμια δύναμη

Ο Μάριος Ηλιόπουλος δημιούργησε σταδιακά τα τελευταία χρόνια τη μεγαλύτερη με ταχύπλοα σκάφη ακτοπλοϊκή εταιρία του κόσμου. Η ιστορία της ναυτιλιακής εταιρίας Seajets συνδέεται άμεσα με την επιχειρηματική οξυδέρκεια και το πάθος για τη θάλασσα του Μάριου Ηλιόπουλου και του αείμνηστου πατέρα του, Τάκη (Παναγιώτη) Ηλιόπουλου. Η εταιρία έχει εξελιχθεί από μια απλή ναυτιλιακή δραστηριότητα σε έναν κολοσσό της ακτοπλοΐας, ειδικά στον τομέα των ταχυπλόων.

Συνολικά, η ιστορία της Seajets είναι μια ιστορία ταχείας ανάπτυξης, στρατηγικών κινήσεων και μετατροπής της σε ηγέτιδα δύναμη στις θαλάσσιες συγκοινωνίες του Αιγαίου. Ο Μάριος Ηλιόπουλος είναι ένας από τους πλέον δυναμικούς και επιδραστικούς εφοπλιστές της Ελλάδας, με έντονη παρουσία τόσο στην ακτοπλοΐα, μέσω της Seajets, όσο και στον διεθνή χώρο της ποντοπόρου ναυτιλίας, αλλά και σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Προέρχεται από παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια και έμαθε τη δουλειά από τον πατέρα του, Παναγιώτη Ηλιόπουλο. Οι πρώτες τους ναυτιλιακές δραστηριότητες ήταν στον χώρο των δεξαμενόπλοιων (tankers) και αργότερα στα ξηρά φορτηγά (bulk carriers), πριν από την επικέντρωση στα ταχύπλοα. Συνολικά, ο Μάριος Ηλιόπουλος θεωρείται ένας αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας, με πάθος για τη θάλασσα και την ταχύτητα, ο οποίος κατάφερε να μετατρέψει μια οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση σε έναν όμιλο με παγκόσμια απήχηση στον τομέα της ακτοπλοΐας.

Το έτος 1989 η Seajets ιδρύεται από τον Μάριο Ηλιόπουλο. Η εταιρία άρχισε τη δραστηριότητά της με στόχο την ανάπτυξη και την εκμετάλλευση πλοίων. Αρχικά απέκτησε τρία υδροπτέρυγα, τα οποία δρομολόγησε στις Κυκλάδες. Το 2018 η Seajets βραβεύτηκε ως «Επιβατηγός Εταιρία της Χρονιάς» από τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards, αναγνωρίζοντας την ποιότητα και την εμβέλεια των υπηρεσιών της. Το έτος 2002 η εταιρία εισήλθε επίσημα στον χώρο της ελληνικής επιβατηγού ακτοπλοΐας, εστιάζοντας στην υψηλή ταχύτητα και την άμεση σύνδεση των νησιών. Αυτή η στροφή άλλαξε τον «χάρτη» της ακτοπλοΐας στο Αιγαίο. Ο Μάριος Ηλιόπουλος υιοθέτησε τη στρατηγική των ταχύπλοων (High-Speed Crafts – HSC), προσφέροντας στους επιβάτες σημαντικά μικρότερους χρόνους ταξιδιού προς τους δημοφιλείς προορισμούς των Κυκλάδων.

Αρχισε μια συνεχή και επιθετική επέκταση του στόλου, αγοράζοντας ταχύπλοα και καταμαράν. Η Seajets σταδιακά απέκτησε τον μεγαλύτερο στόλο ταχύπλοων παγκοσμίως. Επενδύει σε μεγάλα, γρήγορα πλοία, όπως το «Tera Jet», ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του είδους του στον κόσμο. Η Seajets καταφέρνει να συνδέσει περισσότερα από 50 νησιά του Αιγαίου και της Κρήτης, καλύπτοντας πάνω από 400 θαλάσσιες συνδέσεις, με αφετηρία κυρίως τον Πειραιά και τη Ραφήνα. Ο Μάριος Ηλιόπουλος και η Seajets, αξίζει να επισημανθεί, έχουν επιδείξει σημαντική κοινωνική ευθύνη, όπως η άμεση ανταπόκριση και βοήθεια με το πλοίο «Tera Jet» στην καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι το 2018.

Η ναυτιλιακή ακτοπλοϊκή εταιρία Seajets του Μάριου Π. Ηλιόπουλου αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρία με στόλο 29 πλοία (24 ταχύπλοα και 5 συμβατικά). Η Seajets αξιοποιεί με ευελιξία τα περισσότερα ταχύπλοα πλοία και συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα με σχεδόν όλα τα κατοικημένα νησιά της χώρας και παράλληλα δημιουργεί νέες γραμμές. Φέτος, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, αγόρασε τρία πλοία, ενώ η εταιρία το προηγούμενο έτος 2024 προχώρησε σε σημαντικές αγορές πλοίων:

Τα αδελφά πλοία «Osman Gazi 1» και «Orhan Gazi 1» που ναυπηγήθηκαν στην Austal (Henderson) της Αυστραλίας το 2007 για λογαριασμό της Τουρκικής Istanbul Deniz Otobusleri (IDO) τα οποία μετονομάστηκαν «Jumbo Jet 1» και «Jumbo Jet 2»

■ Τα ταχύπλοα «Superrunner Jet 2» (1999) και «Champion Jet 3» (1997).

Το «Eurochampion Jet» (ex HSC Natchan Rera), που κατασκευάστηκε το 2007 στην Αυστραλία από την Incat.

Το συμβατικό πλοία «Super Star II» (1986).

Το «Tera Jet 2» μεταφορικής ικανότητας 1.350 επιβατών και 400 οχημάτων.

Το συμβατικό πλοίο «Express Skiathos» (1996), από τον Ομιλο Attica, το οποίο δραστηριοποιείται στις Σποράδες αντί 9 εκατ. ευρώ.

Η εταιρία προχώρησε στην 5ετή ναύλωση του «Santorini Palace» από τις Μινωικές Γραμμές. Το «High-Speed» catamaran πλοίο, που μετονομάστηκε «Olympic Champion Jet», έχει ναυπηγηθεί το 2005 και θα αγοραστεί από τη Seajets μετά το πέρας της περιόδου ναύλωσης. Ναύλωσε το πλοίο της «Caldera Vista» στην εταιρία Africa Morocco, το οποίο θα δρομολογηθεί στη γραμμή Ταγγέρη – Αλχεθίρα.

Τα κρουαζιερόπλοια

Εκτός από τη Seajets, ο Μάριος Ηλιόπουλος έχει δημιουργήσει την εταιρία κρουαζιέρας Neonyx Cruises, ενώ έχει επίσης αγοράσει στο παρελθόν τα κρουαζιερόπλοια: «Aegean Majesty» (ex Veendam), «Queen of Oceans» (ex P&O Oceana) και «Majesty of Oceans» (ex Majesty of the Seas), ενώ δραστηριοποιείται και στην ποντοπόρο ναυτιλία.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προς το τέλος του 2020, ο Μάριος Ηλιόπουλος προχώρησε σε σημαντικές αγορές κρουαζιερόπλοιων, ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν δέκα κρουαζιερόπλοια, σε χαμηλές τιμές, εκμεταλλευόμενος την κρίση του κλάδου, διαφοροποιώντας έτσι τις δραστηριότητές του. Ορισμένα από αυτά μεταπωλήθηκαν με σημαντικό κέρδος, ενώ άλλα εντάχθηκαν στον στόλο μέσω της θυγατρικής Neonyx Cruise. Ο επιβατηγός στόλος της Seajets σήμερα αποτελείται από 32πλοία, 26 ταχύπλοα, 6 συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και 4 κρουαζιερόπλοια.

Η λατρεία του για την ΑΕΚ και τα γρήγορα αυτοκίνητα

Ο Μάριος Ηλιόπουλος τον Ιούνιο του 2024 απέκτησε την πλειοψηφία της ΠΑΕ ΑΕΚ, σηματοδοτώντας μια ευρύτερη επέκταση των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων πέρα από τη ναυτιλία. Η δέσμευσή του στην ΑΕΚ είναι να συνεχίσει το έργο της ισχυροποίησης του συλλόγου, εφαρμόζοντας τις αρχές της αποτελεσματικής διαχείρισης και της ταχύτητας των αποφάσεων που χρησιμοποιεί και στη ναυτιλία.

Ο εφοπλιστής είναι επίσης γνωστός για την αγάπη του στους αγώνες ταχύτητας (rally), όπου έχει διακριθεί ως οδηγός. Το πάθος του για τους αγώνες ταχύτητας είναι μια σημαντική πτυχή της προσωπικότητάς του, που συχνά συγκρίνεται με τον τρόπο που διοικεί τις επιχειρήσεις του: με ταχύτητα, ακρίβεια και αποφασιστικότητα. Εχει μια μακρά και επιτυχημένη πορεία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό:

Αρχισε να ασχολείται με το ράλι σε νεαρή ηλικία, επιδεικνύοντας εξαρχής το ταλέντο και την αγάπη του για την ταχύτητα και την οδήγηση σε δύσκολες συνθήκες. Εχει συμμετάσχει σε πολλούς εθνικούς και διεθνείς αγώνες, με σημαντικές διακρίσεις στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι. Εχει αγωνιστεί και σε αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), όπως το ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (Acropolis Rally), όπου η συμμετοχή του Ελληνα εφοπλιστή-οδηγού προκαλούσε πάντα ενδιαφέρον.

Είναι γνωστός για την προτίμησή του σε ισχυρά αυτοκίνητα, ικανά να ανταποκριθούν στις σκληρές συνθήκες του ελληνικού ράλι. Συχνά αγωνίζεται με αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών από ομάδες όπως η Subaru ή η Mitsubishi (π.χ., Lancer Evolution), τα οποία είναι φτιαγμένα για σκληρούς αγώνες. Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι η εμπειρία του από τους αγώνες ράλι εφαρμόζεται και στη διαχείριση της ναυτιλιακής του εαιρείας Seajets.

Οι διακρίσεις στα ράλι

■ Πρωταθλητής circuit 1995, 1996.

■ Πρωταθλητής Αναβάσεων Group N 1995, 1997.

■ Πρωταθλητής Αναβάσεων Group A 2008.

■ Πρωταθλητής Αναβάσεων Group E 2009 και 2015.

■ Πρωταθλητής Αναβάσεων Formula Saloon 2016-17-18-19-20-21.

Η αγωνιστική νοοτροπία και το φιλανθρωπικό προφίλ

Οπως στους αγώνες, έτσι και στη ναυτιλία η ταχύτητα και η αποφασιστικότητα είναι «κλειδιά». Η επιλογή να επενδύσει στον στόλο των ταχύπλοων (High-Speed Crafts) αντικατοπτρίζει αυτή τη φιλοσοφία. Στο ράλι πρέπει να υπολογίζεις συνεχώς τον κίνδυνο και να παίρνεις αποφάσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου. Αυτή η ικανότητα τον βοήθησε στις γρήγορες και ριψοκίνδυνες επενδυτικές κινήσεις του στη ναυτιλία, όπως στην περίπτωση της αγοράς κρουαζιερόπλοιων. Η ιδιότητά του ως ραλίστα προσθέτει μια διάσταση δράσης και πάθους στην εικόνα του ως επιχειρηματία. Εχει και άλλες πτυχές και ενδιαφέροντα που ολοκληρώνουν το προφίλ του, με κοινωνική δράση και αλληλεγγύη.

Η πιο γνωστή πράξη του ήταν η άμεση και ουσιαστική προσφορά βοήθειας κατά τη διάρκεια της καταστροφικής πυρκαγιάς στο Μάτι. Διέθεσε άμεσα το πλοίο «Tera Jet» για την απομάκρυνση και την παροχή πρώτων βοηθειών στους πληγέντες από την παραλία, κερδίζοντας την εκτίμηση της κοινής γνώμης. Η Seajets προσφέρει συχνά δωρεάν μεταφορές σε κατοίκους και προϊόντα από και προς απομακρυσμένα νησιά κατά τη χειμερινή περίοδο ή σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.

Στην καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι η Seajets με το πλοίο του «Tera Jet» και τους ναυτικούς του έσπευσε στη θαλάσσια περιοχή και προσέφερε βοήθεια σε πάνω από 700 ανθρώπους, διασώζοντας και μεταφέροντάς τους σε μεγαλύτερα πλοία. Διοργανώθηκε εκδήλωση στο «Tera Jet», το οποίο φιλοξένησε 500 παιδιά πυρόπληκτων οικογενειών.

Προσέφερε το 10% του εισιτηρίου από και προς το λιμάνι της Ραφήνας με το «Tera Jet» από τις 26 Ιουλίου μέχρι το τέλος της σεζόν του 2018 για την ανοικοδόμηση των σπιτιών στο Μάτι. Από το 2016 προσφέρει δωρεάν μεταφορά ασθενών που δηλώνουν μόνιμη κατοικία στις Κυκλάδες, μαζί και τους συνοδούς τους, σε νοσοκομεία της Αττικής με ασθενοφόρο αυτοκίνητο. Στη Σαντορίνη συνέβαλε στην αποκομιδή σκουπιδιών στους δρόμους του νησιού, καλύπτοντας 55 χλμ. δρόμου από τις 31 Αυγούστου 2018.

Προσέφερε δωρεάν προσομοιωτή γέφυρας πλοίου τύπου Transas Navigational Simulator Classroom NTRO 5000 στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στον Ασπρόπυργο. Το ERC 2018 είχε ελληνικό χρώμα με χορηγό τη Seajets, το λογότυπο της οποίας κοσμούσε το αγωνιστικό αυτοκίνητο του πρωταθλητή Ευρώπης 2018 Alexey Lukyanuk. Είναι χορηγός στις ομάδες των Κυκλάδων Πανναξιακός, Φοίνικας Σύρου, της Κύμης στο μπάσκετ, καθώς και σε τοπικές δραστηριότητες όπως το Mykonos Run, Folegandros Sunset trail, Serifos Sunset race και Cyclades Regatta.

Τιμητική διάκριση

Ο Μάριος Ηλιόπουλος βραβεύτηκε σε ειδική εκδήλωση που έγινε τον Ιούλιο του 2019 στη Ραφήνα για την προσφορά του και της εταιρίας του Seajets στους πληγέντες της καταστροφικής πυρκαγιάς στο Μάτι στις 23 Ιουλίου 2018, στο πλαίσιο εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση ενός έτους από την ημέρα της εθνικής τραγωδίας. Στην ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά εκδήλωση, ο Ευάγγελος Μπουρνούς, τότε δήμαρχος του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου, απένειμε τιμητικό βραβείο στον Μάριο Ηλιόπουλο «για την συνολική προσφορά του στους πληγέντες συνανθρώπους μας, από την καταστροφική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018».

Ισχυρά οικογενειακά θεμέλια, παρακαταθήκη του Παναγιώτη Ηλιόπουλου

Ο πατέρας του Μάριου, Παναγιώτης Ηλιόπουλος, ήταν γιος του Αντώνη Ηλιόπουλου. Γεννήθηκε το 1932 στο Λογγά Μεσσηνίας και ασχολήθηκε με τη ναυτιλία για πρώτη φορά το 1958, επενδύοντας στα φορτηγά πλοία. Το 1998 αποφάσισε να ασχοληθεί με την επιβατηγό ναυτιλία και δημιούργησε τις Πειραϊκές Γραμμές και αργότερα την Κοινοπραξία Ilios Lines, η οποία δρομολόγησε τρία υδροπτέρυγα στο Αιγαίο, εξασφαλίζοντας προηγουμένως ένα δάνειο από την Εθνική Τράπεζα του Βερολίνου.

Το 2004 δημιούργησε την Dolphin Sea Lines, που μετεξελίχθηκε σε εταιρία δρομολόγησης ταχυπλόων επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων, ενώ μετονομάστηκε σε Seajet. Ο Παναγιώτης (Τάκης) Ηλιόπουλος ασχολήθηκε από νεαρά ηλικία μαζί με τον αδερφό του με τις επιχειρήσεις και την εμπορία χρυσού και αναδείχθηκε σε κορυφαίο παράγοντα του χώρου με τις περίφημες χρυσές αλυσίδες που κατασκεύαζαν. Η γυναίκα του, Δέσποινα Ηλιοπούλου, πέθανε τον Ιανουάριο του 2021. Πνίγηκε την ώρα που έτρωγε. Είχε αποκτήσει τρία αγόρια: Τον Γιάννη, που πέθανε το 2017, τον Αντώνη και τον Μάριο, που διευθύνει από την αρχή της ίδρυσής της τη ναυτιλιακή εταιρία Seajet.

Ο Αντώνης Ηλιόπουλος ακολούθησε διαφορετική ναυτιλιακή δραστηριότητα από την υπόλοιπη οικογένεια και ασχολήθηκε με την ποντοπόρο ναυτιλία και διαθέτει τρία ξενοδοχεία στη Σαντορίνη: Το «Vedema», το «Mystique» και το «Istoria». Ο εφοπλιστής Παναγιώτης Ηλιόπουλος πριν από κάποια χρόνια είχε κάνει έκκληση ενότητας στους πολιτικούς για το καλό της χώρας. «Πιστέψτε με εάν η Πολιτεία και όλα τα κόμματα και όλα τα πανεπιστήμια δεν συναινέσουν μεταξύ τους για να συμφωνήσουν για κάποια απλά πράγματα, τότε όσα χρόνια και να περάσουν θα είμαστε καταραμένοι. Ας καθίσουν όλοι και ας βρουν την άκρη. Δεν έχει σημασία ποιος είναι αρχηγός.

Η ζωή είναι ένας κύκλος, άλλωστε. Σήμερα είναι ο ένας, αύριο είναι ο άλλος. Να κοιτάξουν το μέλλον και όχι τα ο παρελθόν. Ο,τι έγινε, έγινε. Αν χυθεί το γάλα δεν μαζεύεται με τίποτα. Μαζευτείτε λοιπόν και αλλάξτε την πολιτική γι’ αυτή τη χώρα που το αξίζει, γι’ αυτόν τον λαό που το αξίζει. Κάντε το. Μόνο έτσι θα δώσετε την ώθηση στα νέα παιδιά, τον τρόπο σκέψης και τη δύναμη για να προχωρήσουν. Αξίζουμε ως λαός. Φτιάξτε αυτή τη χώρα» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.

Πηγή: Εφημερίδα Dealnews

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΗΠΑ: Οικόσιτο ελάφι σκότωσε 64χρονη που το φρόντιζε

Η Τζόντι Πρόγκερ, αφοσιωμένη στη φροντίδα των ζώων έχασε τη ζωή της με τραγικό τρόπο, όταν ένα από τα ελάφια που φιλοξενούσε στη φάρμα...

Έρχεται τσουνάμι αλλαγών στον ΕΝΦΙΑ: Ποιοι θα πληρώσουν διπλά και ποιοι… τίποτα –...

Δείτε αν είστε στους κερδισμένους ή στους χαμένους - Μεταβιβάσεις, εισοδήματα και ασφάλειες αλλάζουν τα ποσάΠάνω από 2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων αναμένεται να δουν...

Μεγάλοι όγκοι πνεύμονα: Νεότερα δεδομένα στη ριζική αντιμετώπιση

Ο καρκίνος του πνεύμονα εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη αιτία κακοήθειας στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της νόσου, διακρίνεται μια ιδιαίτερη κατηγορία, οι λεγόμενοι «μεγάλοι...

Αποκλειστικό: 1.500 CD της Κοβέσι «καίνε» τον Κυριάκο – Βραδυφλεγής βόμβα για το...

Αν και πλησιάζουμε προς τα Χριστούγεννα, οπότε παραδοσιακά οι ρυθμοί στον δημόσιο βίο χαλαρώνουν, ο Κ. Μητσοτάκης θα περάσει ολόκληρη την περίοδο των εορτών...

Κοροϊδία για 500.000 συνταξιούχους – Άλλο ένα επικοινωνιακό παραμύθι της κυβέρνησης

Ενώ προσδοκούσαν τη στήριξη, δεν την έλαβαν ποτέ λόγω των αυστηρών κριτηρίων Πήγαν, είδαν και απήλθαν… Το επίδομα των 250 ευρώ που παρουσιάστηκε ως μία...

Ο Μ. Κοττάκης «ακτινογραφεί» την Ιθάκη του Τσίπρα – «Διαψεύστηκα, υποτίμησα, έχω αίσθημα...

Το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα «Ιθάκη» έφτασε στα χέρια μου το Σάββατο το απόγευμα όταν είχε κλείσει η ύλη των εφημερίδων. Με την εξής...

Απάντηση–χαστούκι από τον Ούγγρο Επίτροπο στον Τσιάρα μετά από ερώτηση ευρωβουλευτή: Εξόντωσε χωρίς...

Η υπόθεση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων και οι καταστροφικές συνέπειες για τους κτηνοτρόφους παίρνουν νέα τροπή μετά τη δημοσιοποίηση της επίσημης απάντησης του Ευρωπαίου...

«Ξεπερασμένη» και η μονογαμία; Προετοιμάζουν το έδαφος…

Ενώ η Ελλάδα μετράει τις πληγές της από το Δημογραφικό και την υπονόμευση των αξιών και των παραδόσεων, το μήνυμα είναι ότι ο «πολυπολιτισμός»...

Σαλαμίνα: Αυτή είναι η 46χρονη που σκότωσε την πεθερά της – Ο εθισμός...

Σοκ και αποτροπιασμό προκαλούν οι τελευταίες αποκαλύψεις γύρω από την άγρια δολοφονία της 75χρονης γυναίκας στη Σαλαμίνα, η οποία βρέθηκε νεκρή το μεσημέρι της...

Σκάνδαλο με τη διαρροή e-mails: Στο εδώλιο η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου – Δεκάδες...

Βαριά πρόστιμα, οργή ομογενών και τέσσερις κατηγορούμενοιΜία υπόθεση που είχε προκαλέσει οργισμένες αντιδράσεις και σοβαρό πλήγμα στην εμπιστοσύνη των αποδήμων προς το ελληνικό κράτος...
Advertisement 1


















spot_img

Ροή ειδήσεων

spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ