Απονεύρωση ή Μποφίλιου; Σφράγισμα ή Μητροπάνος; Ενεση ξυλοκαΐνης και τρόχισμα για γέφυρα ή Χάρις Αλεξίου; Μεγάλα τα προεόρτια διλήμματα του Δεκεμβρίου
«Κακά στην Ελλάδα υπάρχουν μυριάδες· από των αθλητών τη φάρα κανένα χειρότερο». Ετσι ξεκινά ο «Αυτόλυκος», ένα από τα σατυρικά δράματα που έγραψε ο Ευριπίδης. Λίγοι στίχοι σώζονται από το έργο του μεγάλου Αθηναίου τραγωδού (και κατ’ εξακολούθησιν ατυχήσαντος συζύγου), αλλά αρκούν για να πάρουμε μια γεύση από την άποψη που είχε για τους αθλητές.
- Του Παναγιώτη Λιάκου
Αν, διαψεύδοντας όλες τις στατιστικές για το προσδόκιμο επιβίωσης, ο Ευριπίδης κατόρθωνε να ζήσει μέχρι τις ημέρες μας, θα περιελάμβανε κι άλλες φάρες σ’ αυτό που θεωρούσε «χειρότερο». Μία απ’ αυτές είναι οι μουσικοί που ειδικεύονται στο «έντεχνο» (γλυκερές θρηνωδίες πασπαλισμένες με κουλτουροφάνεια), ξαμολιούνται ειδικά στις εορταστικές περιόδους και απλώνουν τις θήκες των οργάνων τους για να ρίξουν κέρματα εντός τους οι περαστικοί.
Περνάς από δίπλα τους. Σε λούζουν με φαλτσαδούρες. Σε ραίνουν με στίχους που υποθέτεις ότι σε περιμένουν στην Κόλαση για να σε τιμωρήσουν για τα πολλά και ασυγχώρητα κρίματά σου. Σε βομβαρδίζουν με τραγουδιστικά «κοκοράκια», που προκαλούν μικροφωνισμούς και ανατριχίλες (με την κακή έννοια) σ’ όλους όσοι αισθάνονται στοιχειωδώς φιλόμουσοι.
Τα ακορντεόν, οι μελόντικες, οι κιθάρες, τα μπουζούκια, τα βιολιά, τα μικρόφωνα και οι φορητοί ενισχυτές φαντάζουν (τουλάχιστον σε μερικούς) πιο απειλητικά κι από οδοντιατρικά εργαλεία. Απονεύρωση ή άσμα της Μποφίλιου έξω από φουρνάρικο; Σφράγισμα ή Μητροπάνος; Ενεση ξυλοκαΐνης και τρόχισμα για γέφυρα ή Χάρις Αλεξίου; Μεγάλα τα προεόρτια διλήμματα του Δεκεμβρίου. Περιμένεις τη Γέννηση του Κυρίου και οι πλανόδιοι δολοφονούν τα νεύρα σου και τη μουσική, γρατσουνώντας χορδές και κοπανώντας ανηλεώς πλήκτρα, που εκδικούνται την ασχετοσύνη σκληρίζοντας κακόφωνες επωδούς στην κατώτερη θεότητα, που εκδηλώνεται με πανδαιμόνιο και ηχητικό πένθος.
Η στήλη προτείνει σκληρή φορολόγηση των πλανόδιων μουσικών (σε ποσοστό τουλάχιστον 85% επί των εισπράξεων). Αυτές οι εισπράξεις θα υπολογίζονται με τον κρατικό, ψηφιακό κουμπαρά που θα χορηγεί η ΑΑΔΕ σε κάθε μουσικάντη του δρόμου, ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος σε πραγματικό χρόνο με όλους τους φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς και τις σχετικές δημόσιες υπηρεσίες. Αυτή η μάστιγα πρέπει, επιτέλους, να αντιμετωπιστεί απ’ ό,τι έχει απομείνει από το χλεμπονιάρικο το κράτος μας.
Από τη στήλη «Περι πωλητικης» της «δημοκρατίας»