Εντονο προβληματισμό στο εσωτερικό της Εκκλησίας της Ελλάδος έχει προκαλέσει η απόφαση για την αναπροσαρμογή των αποδοχών των μητροπολιτών, με την παρέμβαση του μητροπολίτη Παροναξίας Καλλινίκου προς την Ιερά Σύνοδο να αναδεικνύει τις διαφορετικές προσεγγίσεις που καταγράφονται στους κόλπους της Ιεραρχίας.
Ο σεβασμιότατος Καλλίνικος απέστειλε επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο εκφράζοντας τη διαφωνία και τον προβληματισμό του για τη δημοσιοποίηση των αυξήσεων στους μισθούς των ιεραρχών. Στην επιστολή του υπογραμμίζει ότι η Εκκλησία οφείλει να λειτουργεί με πνεύμα διάκρισης και κοινωνικής ευαισθησίας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κατά την οποία πολλά νοικοκυριά εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οικονομικές πιέσεις. Ο ίδιος φέρεται ότι επισημαίνει πως η συζήτηση για οικονομικές απολαβές κινδυνεύει να επισκιάσει το ποιμαντικό και κοινωνικό έργο της Εκκλησίας, δημιουργώντας λανθασμένες εντυπώσεις στους πιστούς.
Ο ιεράρχης δεν περιορίζεται μόνο στην οικονομική διάσταση του ζητήματος, αλλά αναφέρεται και στη θεσμική εικόνα της Εκκλησίας. Παράλληλα, θεωρεί ότι τέτοιες αποφάσεις θα πρέπει να αξιολογούνται υπό το πρίσμα της αποστολής της Εκκλησίας και της σχέσης της με την κοινωνία, ώστε να αποφεύγονται ενέργειες που μπορεί να προκαλέσουν αντιδράσεις ή να τροφοδοτήσουν επικριτικά σχόλια.
Η παρέμβασή του έρχεται σε συνέχεια των δημόσιων τοποθετήσεων και άλλων ιεραρχών, οι οποίοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί απέναντι στις αυξήσεις. Ορισμένοι εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση δημιουργεί λανθασμένα μηνύματα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, ενώ άλλοι θεωρούν ότι πρόκειται για μια αναγκαία αποκατάσταση μισθολογικών αδικιών που υφίστανται εδώ και χρόνια. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι οι αποδοχές των μητροπολιτών παρέμεναν δυσανάλογες σε σχέση με τις διοικητικές και ποιμαντικές ευθύνες που αναλαμβάνουν.
Από την πλευρά της η Ιερά Σύνοδος έχει επισημάνει ότι η νέα μισθολογική ρύθμιση δεν αποτελεί προνομιακή μεταχείριση, αλλά εναρμόνιση με το ισχύον καθεστώς αποδοχών ανώτατων κρατικών λειτουργών. Ωστόσο, η επιστολή του μητροπολίτη Καλλινίκου ανέδειξε ότι στο εσωτερικό της Ιεραρχίας υπάρχουν διαφορετικές φωνές και προβληματισμοί, γεγονός που μετατρέπει το θέμα των αυξήσεων σε ένα ευρύτερο ζήτημα που αγγίζει τον δημόσιο ρόλο, την αξιοπιστία και τη μαρτυρία της Εκκλησίας στη σύγχρονη κοινωνία.
