Ο Ελληνας «μάγος της φωτογραφίας» που φωτίζει τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης… φωτίστηκαν από τα μαγικά χέρια του, ενώ παρ’ ολίγον να δώσει τα… φώτα του και σε ένα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά χιτ της εποχής μας, το σίριαλ «Game of Thrones».

Ο «μάγος» της φωτογραφίας, ο Πάνος Γκόλφης, ο οποίος μετρά στο πλούσιο βιογραφικό του μια σειρά πετυχημένων φιλμ, μιλάει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» για την ταινία «Πρόμαχο», η οποία ασχολείται με τον επαναπατρισμό των Μαρμάρων του Παρθενώνα και θα προβληθεί στις 5 Νοεμβρίου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τη σχέση του με τον Ρόμπερτ ντε Νίρο, αλλά και τα επόμενα κινηματογραφικά σχέδιά του.

«Ηταν μια εξαιρετική δουλειά και μια σπουδαία εμπειρία» δηλώνει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο διευθυντής φωτογραφίας Πάνος Γκόλφης για τη συμμετοχή του στο φιλμ «Πρόμαχος», που υπογράφουν οι αδελφοί Τζον και Κέρτε Βόρχις. «Πρόκειται για μια σπουδαία ταινία με ένα ιδιαίτερο θέμα, που έχει βαθιά συναισθηματική αξία για τη χώρα μας» επισημαίνει. Με γυρίσματα στην Αθήνα -τόσο στον Ιερό Βράχο όσο και στο Μουσείο της Ακρόπολης-, στην Καβάλα, στο Λονδίνο, στην Αίγινα αλλά και στη Νέα Υόρκη, το φιλμ είναι μια ιστορία αγάπης μεταξύ δύο Ελλήνων δικηγόρων που μηνύουν το βρετανικό μουσείο για να κερδίσουν την επιστροφή των μαρμάρινων Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα. Ο Ανδρέας (Παντελής Κοντογιάννης) αναγκάστηκε να αφήσει την πατρίδα του, την Ελλάδα, όταν ήταν παιδί, αλλά τώρα επιστρέφει με την πρόσκληση του διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης (Τζιανκάρλο Τζιανίνι), για να προχωρήσει την υπόθεση κατά του Βρετανικού Μουσείου. Στο πλευρό του είναι και η δυναμική συνάδελφός του Ελένη (Κασσάνδρα Βογιατζή), η οποία τον βοηθά στον αγώνα του. Μαζί, λοιπόν, καλούνται να συγκεντρώσουν τα αποδεικτικά στοιχεία για να αποδείξουν ότι πλαστογραφήθηκαν τα έγγραφα που επέτρεψαν την πώληση των ελγίνειων μαρμάρων στο βρετανικό Κοινοβούλιο το 1816. «Τα γυρίσματα έγιναν μέσα σε ενάμιση μήνα» σχολιάζει ο κ. Γκόλφης. «Ηταν πραγματικά ένας μικρός άθλος, αν σκεφτεί κανείς ότι τέτοιου είδους ταινίες χρειάζονται παραπάνω από δύο μήνες για να γυριστούν. Δουλεύαμε από το πρωί έως και το βράδυ.

Ξεκινάγαμε αξημέρωτα και επιστρέφαμε αργά το βράδυ σπίτια μας. Αντιμετωπίσαμε κρύο, χιόνια, καταιγίδες, αφού το φιλμ ξεκίνησε να γυρίζεται πέρυσι τέτοια εποχή. Μάλιστα, στις λήψεις που κάναμε στον Σαρωνικό η κακοκαιρία ήταν τόσο έντονη που κινδυνέψαμε να πνιγούμε. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα, διότι υπήρχε ομαδική δουλειά. Τα δώσαμε όλα σε αυτή την παραγωγή. Αν και ήταν μια ταινία με χαμηλό προϋπολογισμό, μόλις 1.000.000 ευρώ, τελικά το φιλμ έχει άρωμα πολύ μεγαλύτερης παραγωγής».

Μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των συντελεστών της ταινίας ήταν η πραγματοποίηση γυρισμάτων μέσα στο Μουσείο της Ακρόπολης. Και αυτό αφού μέχρι σήμερα κανένα συνεργείο δεν έχει αποσπάσει την πολυπόθητη άδεια. «Ηταν πραγματικό κατόρθωμα» σχολιάζει ο κ. Γκόλφης, συνεχίζοντας: «Δεν νομίζω ότι θα αφήσουν ξανά να γίνει κάτι αντίστοιχο στους χώρους του πολιτιστικού ιδρύματος. Και αυτό διότι υπήρχε μεγάλο άγχος, μη τυχόν συμβεί τίποτα. Ημασταν τόσα άτομα και οι πιθανοί κίνδυνοι ήταν πολλοί. Τα γυρίσματα εκεί κράτησαν δύο μέρες. Μάλιστα, από το μουσείο έχουμε και μια εξαιρετική σκηνή με τον Ανδρέα Κοντογιάννη, που θυμίζει λίγο από ταινία του Τζέιμς Μποντ. Είναι η στιγμή που εκείνος μπαίνει στο μουσείο με αποφασιστικότητα για να μιλήσει με τον διευθυντή του. Είναι πραγματικά ένα πολύ δυνατό στιγμιότυπο».

Μάλιστα, όπως λέει το φιλμ, στο οποίο, όπως ήταν φυσικό, το Βρετανικό Μουσείο δεν έδωσε την έγκρισή του για να γίνουν γυρίσματα, θα προκαλέσει μεγάλο ντόρο, ενώ και για τον ίδιο ήταν κομβικό σημείο στην καριέρα του. «Πριν από πολλά χρόνια, παράλληλα με την εργασία μου στον κινηματογράφο, δούλευα και ως βοηθός ξεναγού σε Ιάπωνες τουρίστες, διότι μιλούσα ιαπωνικά. Με ενοχλούσε πολύ αυτή η απογοήτευση των τουριστών όταν ανέβαιναν στην Ακρόπολη και συνειδητοποιούσαν ότι τα αριστουργήματα αυτά έχουν κλαπεί».

Οι δουλειές που ετοιμάζει στις ΗΠΑ και το βραβείο για το «Μυστικό του Θησέα»

Και μπορεί ο «Πρόμαχος» να έχει πάρει ήδη τον δρόμο για τις σκοτεινές αίθουσες, στις οποίες βγαίνει στις 27 Νοεμβρίου, οι δικές του όμως κινηματογραφικές δουλειές δεν τελειώνουν ποτέ. Ηδη ο καταξιωμένος διευθυντής φωτογραφίας ετοιμάζεται πυρετωδώς για τις δύο αμερικανικές ταινίες, τα γυρίσματα μίας εκ των οποίων ξεκινούν στη Νέα Υόρκη, παραμονή Πρωτοχρονιάς με πολύ γνωστό Αμερικανό σκηνοθέτη. «Δυστυχώς, δεν μπορώ να σας πω περισσότερα πράγματα, διότι οι Αμερικανοί είναι αρκετά αυστηροί με αυτά» εξηγεί ο ίδιος, ο οποίος παράλληλα με τα αμερικανικά project του έχει στα σκαριά και δύο ελληνικές ταινίες. Μάλιστα, στο πρόσφατο κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Λονδίνου ο καταξιωμένος διευθυντής φωτογραφίας έλαβε βραβείο για τις… σινεφίλ επιδόσεις του στο φιλμ του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάριου Ιορδάνου «Το μυστικό του Θησέα». «Εκτός από αυτό το φιλμ και η άλλη ταινία στην οποία μετείχα, η «Πανδημία», του Δημήτρη Πιατά, έφυγε με πολλές διακρίσεις από τη βρετανική πρωτεύουσα. Αισθάνομαι πραγματικά τυχερός».

Παράλληλα, ο κ. Γκόλφης παραδίδει κινηματογραφικά σεμινάρια και στο New York Acting Studio του Νίκου Κατή, προσπαθώντας να μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις του στους νεαρούς λάτρεις του σινεμά. «Υπάρχουν πολλοί που θέλουν να ασχοληθούν με την έβδομη τέχνη» σχολιάζει, συνεχίζοντας: «Μάλιστα, ένα από τα μαθήματα που διδάσκω είναι το πώς να κάνουν οι νεαροί δημιουργοί ταινίες που να ξεχωρίζουν από τη μάζα. Με λίγα λόγια, πώς τα φιλμ τους, ακόμη και αν δεν διαθέτουν τα χρήματα, να μοιάζουν με μεγάλες παραγωγές».

Η συμμετοχή στην τηλεόραση λόγω Μαστοράκη

Αν και, όπως λέει, η τηλεόραση δεν του αρέσει πολύ, την περίοδο αυτή επιμελείται τους φωτισμούς στο σόου «Αργά», τη θρυλική εκπομπή του Νίκου Μαστοράκη, που προβάλλεται στο Action24, με παρουσιαστή τον Θοδωρή Αθερίδη. «Ο Νίκος είναι φίλος μου από τα παλιά και για αυτόν έκανα μια εξαίρεση. Οι ελληνικές σειρές και ο τρόπος που γίνονται στη χώρα μας δεν μου αρέσουν» λέει ο γνωστός επαγγελματίας, ο οποίος δηλώνει ότι δεν θα είχε κανέναν ενδοιασμό να πάρει μέρος σε ξένη σειρά και δη στο «Game of Τhrones».

Αρκεί, φυσικά, το τηλεοπτικό χιτ να γυριζόταν στα μέρη μας, όπως αρχικά ήθελαν οι παραγωγοί, προτού τους βάλει… τρικλοποδιά η γραφειοκρατία. «Ημουν πολύ κοντά στο να φωτίσω τα επεισόδια της περίφημης αυτής σειράς. Αλλά τελικά δεν δόθηκε η άδεια για να γίνουν γυρίσματα στην Ικαρία και έτσι ναυάγησε η συνεργασία μας. Ως γνωστόν, εκείνοι την περίοδο αυτή βρίσκονται στην Ισπανία για κινηματογράφηση. Πιθανότατα θα κάνω κάτι την επόμενη σεζόν του “Game of Τhrones”, διότι αυτά τα κανονίζουν από πολύ νωρίτερα».

Η γνωριμία του με τον φιλέλληνα Ρόμπερτ ντε Νίρο

Στις αρχές της εξάχρονης παραμονής του στη Νέα Υόρκη, ο διευθυντής φωτογραφίας είχε φοιτήσει στη σχολή που είχε ιδρύσει ο Ρόμπερτ ντε Νίρο και κράτησε μόλις για έναν χρόνο, αφού μετά ο διάσημος ηθοποιός την έδωσε. «Θα έλεγα ότι αυτό το τμήμα του 1992, στο οποίο ήμουν και εγώ, είναι συλλεκτικό, διότι ήμασταν οι μοναδικοί σπουδαστές του Ντε Νίρο. Η σχολή ήταν δική του, αλλά, όταν συνειδητοποίησε ότι λόγω φόρτου εργασίας δεν μπορούσε να την κρατήσει, την πούλησε. Είναι γνωστόν ότι με ό,τι καταπιάνεται το κάνει σοβαρά και δεν θέλει σαχλαμάρες και επιπολαιότητες. Είναι μια εξαιρετική περίπτωση ηθοποιού, ιδιαίτερα ευφυής και πάνω από όλα σεμνός. Είναι τόσο σεμνός, σε σημείο που νομίζεις ότι σε κοροϊδεύει. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ντε Νίρο είναι και ιδιαίτερα φιλέλληνας. Είναι και λάτρης του γυναικείου φύλου, καθώς διατηρούσε δεσμούς και με Ελληνίδες, όπως, για παράδειγμα, την ηθοποιό Μελίνα Κανακαρίδη. Από εκείνη έμαθε και τις ελληνικές λέξεις που γνωρίζει».

Γιώτα Βαζούρα

{{-PCOUNT-}}16{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img
spot_img
spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα

spot_img
spot_img