Εν μέσω εμβόλιμης περιόδου φθινοπωρινών προσφορών, που ξεκίνησε σήμερα και θα διαρκέσει έως τις 10 Νοεμβρίου, αλλάζει και πάλι το καθεστώς των… εκπτώσεων. Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας, που εκπόνησε το υπουργείο Ανάπτυξης και ο οποίος επρόκειτο να παρουσιαστεί τη Δευτέρα από τον υφυπουργό Μάκη Γιακουμάτο, αλλά λόγω της αλλαγής του υπουργού αναβλήθηκε, φέρνει σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία της αγοράς.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νέο σχέδιο, το οποίο βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις προτάσεις της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, εισάγεται το ηλεκτρονικό μητρώο προσφορών και προωθητικών ενεργειών, οι οποίες θα δηλώνονται δημόσια και μπορεί να διαρκούν έως 15 ημέρες για το ένα τρίτο του συνόλου των ειδών, όμως θα πρέπει να ολοκληρώνονται τουλάχιστον 20 ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων. Επίσης, εισάγονται η «τιμή γνωριμίας», που δεν μπορεί να ξεπερνά τις δύο εβδομάδες, καθώς και το δικαίωμα κάθε επιχείρησης να έχει «γωνιά στοκ», η οποία θα αφορά το 10% του συνολικού αριθμού των προϊόντων.
Πάντως οι αλλαγές που προωθούνται δεν φαίνεται ότι ικανοποιούν το πάγιο αίτημα των μεγάλων λιανεμπόρων για άρση των περιορισμών όσον αφορά το πότε, πόσο και για ποια είδη θα διενεργούν εκπτώσεις.
Μάλιστα ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της ΕΣΕΕ, σημείωσε: «Αναφορικά με τη δημιουργία της εννεαμελούς ειδικής επιτροπής παρακολούθησης αθέμιτων πρακτικών, στην οποία θα συμμετέχει η ΕΣΕΕ για να παρακολουθεί την εφαρμογή του Κώδικα, που και θα καταγράφει τα προβλήματα και θα υποβάλλει προτάσεις στον υπουργό, η ΕΣΕΕ ζήτησε κατηγορηματικά την αντικατάσταση του μη θεσμοθετημένου ΣΕΛΠΕ με εκπρόσωπο της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος».