Σαράβαλα και ρυπογόνα λεωφορεία!

Κάθε όχημα της ΟΣΥ Α.Ε.είναι στα… πιτ 24 ημέρες  τον χρόνο, κάτι που οδηγεί σε οικονομικές απώλειες

Ρεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας

Με το σημερινό σχεδιασμό κάθε λεωφορείο της ΟΣΥ Α.Ε. χάνει 24 ημέρες τον χρόνο (εξαιτίας βλαβών), αριθμός που, αν πολλαπλασιαστεί επί τα 1.350 οχήματα, οδηγεί το ύψος των μηνιαίων απωλειών συγκοινωνιακού έργου σε αστρονομικά νούμερα, σύμφωνα με στελέχη της κρατικής εταιρίας. Ετσι, την ίδια στιγμή που λείπουν από την ημερήσια κίνηση περί τα 90 λεωφορεία, η καλύτερη διαχείριση του στόλου θα μπορούσε να εξασφαλίσει όχι μόνο τα συγκεκριμένα οχήματα, αλλά πολύ περισσότερα!

Οπως εξηγούν, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της ΟΣΥ είναι η μη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού της. Σε όλη την Ευρώπη τα αστικά λεωφορεία φτάνουν το 1.000.000 χιλιόμετρα στη δεκαετία, στην ΟΣΥ φτάνουν αυτά τα χιλιόμετρα σε 20 χρόνια! «Το 1.000.000 χιλιόμετρα δεν είναι ένα τυχαίο νούμερο, είναι ένας αριθμός που έχει να κάνει με την απόσβεση της αξίας του οχήματος, την παραγωγική αξιοποίησή του και τις τυχόν εργατοώρες επισκευών του» λένε τα στελέχη των αστικών συγκοινωνιών.

Οι ίδιοι παραδέχονται: «Στην ΟΣΥ είναι άγνωστα πράγματα αυτά. Ετσι, σε όλες τις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις κυκλοφορούν σύγχρονα οχήματα, ενώ, αντίθετα, στην Αθήνα έχουμε οχήματα εικοσαετίας, ενεργοβόρα, ρυπογόνα και ανακατασκευασμένα με τεράστιο κόστος. Με λίγα λόγια, τα οχήματα της ΟΣΥ δεν κάνουν απόσβεση της αγοράς τους ποτέ».

Τα ίδια στελέχη εξηγούν επίσης: «Το πρόβλημα εντείνεται καθημερινά και έχει να κάνει με τον τρόπο επάνδρωσης και δρομολόγησης των λεωφορείων, που μπορεί να γίνεται ηλεκτρονικά αλλά βασίζεται στη φιλοσοφία των ιδιοκτητών της δεκαετίας του ’70 που ήθελαν το λεωφορείο τους να κάνει όσο το δυνατόν λιγότερα χιλιόμετρα για να το κληροδοτήσουν στον γιο τους καινούργιο»!

Ερχεται το e-εισητήριο

Αντίτιμο ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει και όχι για το σύνολο της διαδρομής θα πληρώνει ο επιβάτης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας από τον Ιανουάριο του 2017. Με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που θα αντικαταστήσει το χάρτινο, θα μειωθούν οι τιμές για τις σύντομες διαδρομές και θα υπάρξουν αυξήσεις για τις πιο μακρινές. Οπως επισημαίνει ο ΟΑΣΑ, ουσιαστικά το επιβατικό κοινό θα χρησιμοποιεί μία «έξυπνη» κάρτα, η οποία θα είναι προσωποποιημένη και θα τροφοδοτείται με ένα ποσό (μέσω πιστωτικών καρτών, από το διαδίκτυο, στα γκισέ κ.λπ.). Αυτό το ποσό θα μειώνεται κάθε φορά που θα την περνάει ο επιβάτης μπροστά από ένα ειδικό ακυρωτικό μηχάνημα.

Τα νέα ακυρωτικά μηχανήματα θα λειτουργήσουν από αρχές Ιανουαρίου στα λεωφορεία, στα τρόλεϊ και το τραμ, ενώ από το καλοκαίρι του 2017 θα τεθούν σε λειτουργία στους σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και του προαστιακού νέες μπάρες εισόδου – εξόδου στις οποίες η διέλευση των επιβατών θα επιτρέπεται μόνο μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κατάντια: Ο Δήμος Κυθήρων αναγκάστηκε να δώσει επίδομα 200 ευρώ στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς...

Την απόφαση του δήμου Κυθήρων για την καθιέρωση επιδόματος 200 ευρώ σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο νησί έτρεξε να χαιρετίσει η υπουργός Παιδείας,...

Η Κοβέσι επιβεβαιώνει: Χειροπέδες και σε υπουργούς!

• Προτού συμπληρωθεί ένα εικοσιτετράωρο από την αποκάλυψη της «κυριακάτικης δημοκρατίας» ότι η Λάουρα Κοβέσι θέλει χειροπέδες και σε υπουργούς για το σκάνδαλο του...

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ 681.000 φορολογούμενοι: Ποιοι κινδυνεύουν άμεσα με κατασχέσεις

Φορολογικός συναγερμός: 112,5 δισ. ευρώ χρέη και νέο κύμα πλειστηριασμώνΗ φορολογική πίεση σφίγγει εκ νέου, καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενεργοποιεί έναν νέο...

Θράσος! Ο Σκέρτσος απειλεί τους αγρότες

Επιτέθηκε στην αντιπολίτευση, που τους στηρίζει, ενώ το αίτημα για μη υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ συνιστά «ιδιότυπο αγροτικό Grexit» Επειτα από πέντε ημέρες άγριας...

«Βρόμικος πόλεμος» Καιρίδη κατά Δένδια στη συζήτηση για τις Ένοπλες Δυνάμεις

Ο Δημήτρης Καιρίδης άνοιξε «βρόμικο πόλεμο» κατά του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, με αφορμή την απουσία του από τη συζήτηση για τη νέα...

Γκάλοπ – κόλαφος για Μαξίμου από Metron Analysis: Πτώση της ΝΔ και ξεκάθαρο...

Κλίμα μεγάλης δυσαρέσκειας απέναντι στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποτυπώνει και η δημοσκόπηση της Metron Analysis, η τέταρτη κατά σειρά (δείτε εδώ τις άλλες...

Σφοδρή σύγκρουση Πολωνίας – Ουγγαρίας για τον Ζελένσκι: «Δεν θα μας παρασύρετε όλους...

Σφοδρή διπλωματική σύγκρουση μαίνεται εδώ και ημέρες μεταξύ Ουγγαρίας και Πολωνίας.Η αρχή έγινε όταν ο Ούγγρος ΥΠΕΞ, Πέτερ Σιγιάρτο, απάντησε στην Πολωνία με αφορμή...

Νάρκες στον δρόμο του Πιερρακάκη

Οι διεργασίες μεταξύ των ισχυρών μελών της ευρωζώνης, οι εξωτερικές σχέσεις με ΔΝΤ, G7, ΗΠΑ, και τα «παγωμένα» κεφάλαια της Ρωσικής Ομοσπονδίας Η ανάδειξη του...

Σάλπισμα υποχώρησης από Μακρόν: «Πρέπει να ξαναρχίσουμε να μιλάμε με τον Πούτιν» –...

Άναυδους άφησε σήμερα τους δημοσιογράφους ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν  καθώς είπε πως πλέον "οι Ευρωπαίοι πρέπει να αρχίσουν ξανά διάλογο με τον Πούτιν"!Kαι...

Άνω κάτω το πάρτι του Νίκου Ψαρρά έπειτα από «θερμό επεισόδιο» ανάμεσα σε...

Τι συνέβη ανάμεσα στις δύο πρωταγωνίστριες της τηλεοπτικής «Μάγισσας» Μπορεί στη θρυλική «Μάγισσα» του ΑΝΤ1 να ένωσαν τις δυνάμεις τους ως πεθερά και νύφη, όμως...



















spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 4
spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ