Εξι μαρίνες στο «μάτι» του ΤΑΙΠΕΔ

Νέοι διαγωνισμοί από το Ταμείο, το οποίο συναντά εμπόδια στην παραχώρηση λιμένων σε ιδιώτεςΡεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας

Εξι διαγωνισμούς για παραχώρηση τουριστικών λιμένων προωθεί η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων. Εκτός από τις δύο διαδικασίες που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, για την παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου και της μαρίνας Χίου, στον σχεδιασμό του Ταμείου περιλαμβάνονται άλλοι έξι τουριστικοί λιμένες. Πρόκειται για τις μαρίνες Αργοστολίου, Ζακύνθου, Ιτέας, Ρόδου, Αρετσούς και Μυκόνου.

Η περίπτωση της Πύλου, όπου δεν απέδωσαν οι συζητήσεις με τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου (ιδιοκτήτη και του συγκροτήματος «Costa Navarino»), δείχνει ότι η άσκηση με τις μαρίνες είναι περισσότερο πολύπλοκη από όσο πίστευαν οι προηγούμενες διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, που είχαν ανακοινώσει φιλόδοξα σχέδια παραχωρήσεων δεκάδων τουριστικών λιμένων. Το χάος με τις χρήσεις γης στη χερσαία ζώνη, άλλες πολεοδομικές εκκρεμότητες, καταπατητές, τοπικά μικροσυμφέροντα και ο γνωστός θεσμικός λαβύρινθος διαμορφώνουν εκρηκτική κατάσταση.

Ενα τέτοιο παράδειγμα είναι και η μαρίνα Μυκόνου. Στο ΤΑΙΠΕΔ έχει περιέλθει όλος ο λιμένας Μυκόνου με τρεις διακριτές δραστηριότητες (επιβατική ναυτιλία, κρουαζιέρα και μαρίνα). Το Ταμείο προσέλαβε εξειδικευμένο σύμβουλο προπαρασκευαστικά, προκειμένου να εξετάσει τον βέλτιστο τρόπο παραχώρησης, είτε ως σύνολο είτε ως παραχώρηση κάθε μίας δραστηριότητας ξεχωριστά.

Στην περίπτωση της μαρίνας Αρετσούς στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης (με σημαντική χερσαία ζώνη 76 στρεμμάτων) απαιτείται νέο ειδικό χωροταξικό σχέδιο, με τον αρχικό σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ να προβλέπει έναρξη του διαγωνισμού στο τρίτο τρίμηνο του έτους.

Στις προτεραιότητες του Ταμείου εντάχθηκαν με το τελευταίο σχέδιο αξιοποίησης (ADP) και η μαρίνα Αργοστολίου στην Κεφαλλονιά, με χερσαία ζώνη έκτασης 50 στρεμμάτων και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 175 σκαφών (συνολική δομήσιμη επιφάνεια 3.300 τ.μ. χρήσεων τουρισμού – αναψυχής) και η μαρίνα Ζακύνθου με χερσαία ζώνη έκτασης 31 στρεμμάτων και με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 275 σκαφών.

Με τον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών συνδυάζεται το σχέδιο για τη μαρίνα Ιτέας, η οποία διαθέτει χερσαία ζώνη έκτασης περίπου 25 στρεμμάτων και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 142 σκαφών.
Πιο πίσω πάει ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Μανδρακίου στη Ρόδο με χερσαία ζώνη έκτασης περίπου 12,7 στρεμμάτων και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 175 σκαφών.

Η τύχη των συγκεκριμένων διαγωνισμών θα εξαρτηθεί από το τελικό σχέδιο για τη χερσαία ζώνη τους, όπως θα εκπονηθεί από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ. Πάντως, μεγάλο είναι το ενδιαφέρον για τη μαρίνα Αλίμου, τη μεγαλύτερη της Βαλκανικής με περίπου 1.100 θέσεις ελλιμενισμού, με τον επενδυτή να έχει τη δυνατότητα κατασκευής και ξενοδοχείου καθώς και άλλων υποδομών στη χερσαία ζώνη.

Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού έχουν περάσει οκτώ κοινοπραξίες ή εταιρίες, με συμμετοχή ισχυρών εγχώριων και διεθνών ομίλων. Στο δεύτερο στάδιο βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της μαρίνας Χίου. Και τα τρία επενδυτικά σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον είχαν περάσει στο δεύτερο στάδιο.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα