Καίνε ΟΣΕ και Hellenic Train οι τρεις αρχισυνδικαλιστές

Στοιχεία και ανακοινώσεις κατέθεσαν ο πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας, ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train Νίκος Λάζου και ο πρόεδρος της ΠΟΣ Γιάννης Ντίτσας

Ευθύνες στους αρμοδίους του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας και της ιταλικής Hellenic Train επιρρίπτουν τρεις σιδηροδρομικοί, οι οποίοι κατέθεσαν χθες στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, ο οποίος χειρίζεται τη δικογραφία για τα αίτια και τις συνθήκες που οδήγησαν στη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Πρόκειται για τον πρόεδρο του Σωματείου Μηχανοδηγών ΟΣΕ Κώστα Γενηδούνια, τον πρόεδρο του Επιχειρησιακού Σωματείου Εργαζομένων της Hellenic Train Νίκο Λάζου και τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννη Ντίτσα, οι οποίοι εκλήθησαν από τον εφέτη Σωτήρη Μπακαΐμη να καταθέσουν ό,τι ξέρουν για την υπόθεση.

Ως γνωστόν, ο κ. Γενηδούνιας έχει καταγγείλει σε αλλεπάλληλες δηλώσεις του τις εγκληματικές ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας, που οδήγησαν στην τραγωδία. Οι δύο άλλοι μάρτυρες έχουν επίσης καταγγείλει τα προβλήματα ως προς τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, που δεν λειτουργούσαν, με αποτέλεσμα τα τρένα να κινούνται «στα τυφλά», χωρίς καμία δικλείδα ασφαλείας.

Στοιχεία που καίνε

Οι τρεις σιδηροδρομικοί κατέθεσαν στοιχεία, έγγραφα και ανακοινώσεις των σωματείων που αφορούν καταγγελίες και άλλα αιτήματα που έχουν καταθέσει οι εκπρόσωποι των εργαζομένων τόσο στον ΟΣΕ όσο και στην Hellenic Train. Οπως αναφέρουν οι μάρτυρες, έπρεπε να γίνουν έργα τα οποία δεν είχαν ολοκληρωθεί επί σειρά ετών. Απέρριψαν δε τον ισχυρισμό του νέου υπουργού Μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη πως λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα.

Οι καταθέσεις των τριών συνδικαλιστών κρίθηκαν αναγκαίες από τον εφέτη Ανακριτή προκειμένου να ανοίξει ο κύκλος των υπευθύνων για τη σιδηροδρομική τραγωδία, καθώς δεν θα αρκεστεί στο ανθρώπινο λάθος του 59χρονου σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος έχει ήδη προφυλακιστεί. Ο δικαστικός λειτουργός θα αναζητήσει τις ευθύνες των αρμοδίων του ΟΣΕ και της Hellenic Train, οι οποίοι είχαν δώσει το «πράσινο φως» στη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, παρά τα σοβαρά προβλήματα ασφάλειας που είχαν θέσει επί τάπητος οι εργαζόμενοι στις δύο εταιρίες.

Οι σταθμάρχες

Σήμερα απολογούνται οι δύο σταθμάρχες που είχαν την απογευματινή βάρδια τη μοιραία μέρα και δεν παρέμειναν στις θέσεις τους έως τις 11 το βράδυ, ως όφειλαν, αλλά είχαν φύγει τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα. Οι δύο σταθμάρχες διώκονται, όπως και ο προφυλακισμένος συνάδελφός τους, για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας και πρόκλησης σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή. Εξάλλου, την επόμενη εβδομάδα έχει κληθεί για απολογία ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που είχε ορίσει τον 59χρονο άπειρο σταθμάρχη μόνο του ως υπεύθυνο της νυχτερινής βάρδιας, αν και είχε αναλάβει υπηρεσία στο σταθμαρχείο Λάρισας μόλις λίγες ημέρες νωρίτερα.

Στο μεταξύ χθες δήλωσε στον ανακριτή παράσταση για την υποστήριξη της κατηγορίας η δικηγόρος Ζωή Κωνσταντοπούλου ως συνήγορος της οικογένειας του 22χρονου Ντένις Ρούτσι που έχασε τη ζωή του στη μοιραία αμαξοστοιχία.

Σήραγγες-καρμανιόλα

Σε πλήρη διάλυση είναι οι σήραγγες στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα, όπως καταγγέλλει συνταξιούχος σιδηροδρομικός, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για νέα τραγωδία μέσα στα τούνελ «παγίδες θανάτου». Ο επί δεκαετίες τεχνικός ασφαλείας του ΟΣΕ στη Λάρισα Γιώργος Παπανικολάου είχε επισημάνει τους κινδύνους με βίντεο στο YouTube από το 2014, αλλά κανείς δεν τον άκουσε εδώ και εννέα χρόνια…

«Οι σήραγγες εγκαινιάστηκαν από τον πρωθυπουργό Σημίτη το 2004, προεκλογικά. Τα συστήματα ασφαλείας από τότε ήταν προβληματικά και δεν λειτουργούσαν. Γιατί δόθηκαν σε κυκλοφορία; Πριν δοθούν σε κυκλοφορία θα έπρεπε να διεξαχθεί μια άσκηση με την Πυροσβεστική και τις άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες σε περίπτωση συμβάντος, ώστε να φανεί στην πράξη αν τα συστήματα λειτουργούσαν και τι έπρεπε να βελτιωθεί. Αυτή η άσκηση δεν έγινε ποτέ στα 20 χρόνια που διεξάγεται η κυκλοφορία από τις σήραγγες. Ποιος φταίει; Τι έγινε με τη συντήρηση των συστημάτων; Με τη φύλαξη των σηράγγων έναντι βανδαλισμών και άλλων επεμβάσεων;» καταλήγει ο κ. Παπανικολάου.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα