Ηχηρή απάντηση των αγροτών στην παρέμβαση του Αρείου Πάγου
Ανυποχώρητοι παραμένουν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της χώρας, που εντείνουν καθημερινά τις κινητοποιήσεις τους, κάνοντας σαφές με κάθε τρόπο πως δεν προτίθενται να υποχωρήσουν χωρίς απτές δεσμεύσεις από την κυβέρνηση.
Τα μπλόκα αυξάνονται σε όλη την επικράτεια, από τα τελωνεία των βορείων συνόρων μέχρι βασικούς κόμβους και παράδρομους μεγάλων οδικών αξόνων, καθώς οι τοπικές συνελεύσεις καθορίζουν διαρκώς την κλιμάκωση του αγώνα.
Για σήμερα Τετάρτη, οι Θεσσαλοί αγρότες, κτηνοτρόφοι και οι ψαράδες της Μαγνησίας σχεδιάζουν τον αποκλεισμό του λιμανιού του Βόλου, μία κίνηση που θεωρείται κομβική στη στρατηγική πίεσης προς την κυβέρνηση. Η απόφαση αυτή ελήφθη στη χθεσινή γενική συνέλευση του μπλόκου της Νίκαιας, όπου οι αγρότες συμφώνησαν να συντονίσουν τις δυνάμεις τους και να στηρίξουν ενεργά τη δράση στο λιμάνι.
Όπως προβλέπεται, στις 8 το πρωί θα συγκεντρωθούν στον κόμβο Πλατύκαμπου, συναντώντας αγρότες από τα μπλόκα του Ε65 σε Καρδίτσα και Τρίκαλα, πριν ξεκινήσουν σε πορεία προς τον Βόλο. Παρά το εύρος της κινητοποίησης, οι εκπρόσωποί τους δηλώνουν ότι δεν στοχεύουν στην πρόκληση κυκλοφοριακού χάους, αλλά στη σαφή ανάδειξη των αιτημάτων τους.
Αμέσως μετά τον αποκλεισμό, οι αγρότες αναμένεται να μεταβούν εκ νέου στη Λεωφόρο Αθηνών, με σκοπό να παρεμποδίσουν τη λειτουργία του εμπορικού λιμανιού της πόλης.
Αντίστοιχη αποφασιστικότητα καταγράφεται και στη Βόρεια Ελλάδα, όπου τα μπλόκα σε Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία παραμένουν σταθερά, με τους αγρότες να εξετάζουν ακόμη και τον αποκλεισμό του λιμανιού και του αεροδρομίου της πόλης. Στα Μικροθήβια, η παρουσία των διαδηλωτών είναι συνεχής, με ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις να βρίσκονται παρατεταγμένες στην περιοχή.
Στην Κρήτη, οι κινητοποιήσεις έλαβαν νέα τροπή μετά την αποχώρηση των αγροτοκτηνοτρόφων, μελισσοκόμων και αλιέων από το αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης». Οι διαμαρτυρόμενοι μετέφεραν την πίεση στο κτίριο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης στο Ηράκλειο, το οποίο τελεί υπό κατάληψη.
Παρέμβαση του Αρείου Πάγου
Την ίδια ώρα, η Δικαιοσύνη εισέρχεται ενεργά στο προσκήνιο. Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Κωνσταντίνος Τζαβέλλας, απέστειλε παραγγελία προς όλους τους εισαγγελείς της χώρας ώστε να παρέμβουν, με τη συνδρομή της αστυνομίας, για τη βεβαίωση αυτεπαγγέλτως διωκόμενων αδικημάτων. Παράλληλα, γίνεται αναφορά σε πιθανά εγκλήματα βίας κατά της ζωής, υπαλλήλων ή πραγμάτων που εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, καθώς και σε ενδεχόμενες φθορές ξένης ιδιοκτησίας.
Βέβαια, όπως ήταν αναμενόμενο, στους αγρότες η παρέμβαση αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, με χαρακτηριστικές δηλώσεις στη Νίκαια: «Το αγροτικό κίνημα δεν ποινικοποιείται – ας έρθουν να μας συλλάβουν. Οι αγρότες δεν εκφοβίζονται».
Τα αιτήματα των μπλόκων παραμένουν σαφή και σταθερά: άμεση εξόφληση όλων των οφειλόμενων ενισχύσεων και αποζημιώσεων, καθιέρωση κατώτατων εγγυημένων τιμών που να καλύπτουν το πραγματικό κόστος παραγωγής, μείωση του κόστους με αφορολόγητο πετρέλαιο στην αντλία, πλαφόν 7 λεπτών ανά κιλοβατώρα στο αγροτικό ρεύμα και ριζική αναθεώρηση του κανονισμού του ΕΛΓΑ ώστε να καλύπτει στο 100% παραγωγή και κεφάλαιο από κάθε πιθανό κίνδυνο.
Το βλέμμα όλων στρέφεται πλέον στη συνεδρίαση της Πανελλαδικής Επιτροπής των μπλόκων, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου στη Νίκαια της Λάρισας. Εκεί θα ληφθούν οι καθοριστικές αποφάσεις για την πορεία των κινητοποιήσεων, με τους αγρότες να τονίζουν ότι η στάση τους θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις κινήσεις της κυβέρνησης. Μέχρι τότε, έχουν προγραμματιστεί για την Παρασκευή συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία κυβερνητικών βουλευτών στη Θεσσαλία, στο πλαίσιο της γενικευμένης πίεσης που ασκείται.
Στη Δυτική Ελλάδα, αν και η κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου αποκαταστάθηκε μετά τη λήξη του αποκλεισμού, οι αγρότες παραμένουν στον κόμβο της Κάτω Αχαΐας. Την ίδια στιγμή, η μεγάλη περιμετρική οδός της Πάτρας παραμένει κλειστή από τον κόμβο Κ1 έως την Οβρυά, με την κυκλοφορία να διοχετεύεται στο τοπικό δίκτυο, γεγονός που προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα ενεργά μπλόκα αυξάνονται με σταθερό ρυθμό, ξεπερνώντας τα περιστασιακά σημεία αποκλεισμού. Η μεγαλύτερη πίεση εντοπίζεται στο εθνικό οδικό δίκτυο και στους βασικούς περιφερειακούς κόμβους, ενώ σταδιακά στο επίκεντρο μπαίνουν κρίσιμες υποδομές όπως συνοριακές διελεύσεις, λιμάνια και αεροδρόμια, καταδεικνύοντας την ένταση και τη δυναμική της κινητοποίησης.



