Περί τα 1.000-1.500 από τα 6.000 πρατήρια καυσίμων που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα βρίσκονται «στο κόκκινο» και συντηρούνται από τις εταιρίες εμπορίας, οι οποίες δεν θέλουν να γράψουν τα «φέσια» σε περίπτωση λουκέτου. Οπως υποστήριξαν προχθές οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠ), στο πρώτο τετράμηνο του 2013 είδαν τα έσοδά τους να καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση στην ιστορία του (κατά 40%) εξαιτίας της κάθετης πτώσης στην κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης. Οι εταιρίες υποστηρίζουν ότι, παρά τις συχνές εξαγγελίες του υπουργείου Ανάπτυξης περί αυστηρών ελέγχων για την πάταξη του λαθρεμπορίου, μόνο 5-6 από τα 15 ειδικά εξοπλισμένα οχήματα της αρμόδιας Διεύθυνσης Μετρολογίας κινούνται καθημερινά, επειδή δεν διαθέτουν καύσιμα.
Οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΠ συναντήθηκαν, κατά σύμπτωση, προχθές και με τον πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά, ο οποίος είχε πάει στην «Αίγλη» (μαζί με τους Ν. Μουρούτη και Σ. Κεδίκογλου) μετά τη συνάντηση με τους πολιτικούς αρχηγούς. Οταν ο πρωθυπουργός εντοπίστηκε σε διπλανό χώρο από την εκδήλωση του συνδέσμου, ο Δημ. Μελισσανίδης πήγε στο τραπέζι του και στη συνέχεια κάλεσε τη διοίκηση του ΣΕΕΠ. Τελικά, με τη μεσολάβηση του κ. Σαμαρά, κλείστηκε ραντεβού με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Στουρνάρα στις 3 Ιουνίου, προκειμένου να του παρουσιάσουν τα προβλήματα του κλάδου. Τα τρία αιτήματα του κλάδου είναι η διεύρυνση των κριτηρίων χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης, η κατάργηση της υποχρέωσης προκαταβολής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) για την αγορά καυσίμων και η εντατικοποίηση των ελέγχων για νοθεία και κλοπές στην αντλία (ακόμα κι αν χρειαστεί να χρηματοδοτήσουν την προσπάθεια οι εταιρίες).
Ειδικά για την ελαστικοποίηση των κριτηρίων του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης, το θέμα είχε θέσει πρόσφατα και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας. Για τον ΕΦΚ οι εταιρίες ζητούν να τον πληρώνουν στο τέλος κάθε μήνα, όπως ισχύει σε περίπου 15 ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και σε άλλους κλάδους της οικονομίας, όπως τα καπνά και τα οινοπνευματώδη.
Οι εταιρίες ζητούν και εντατικοποίηση των ελέγχων για νοθεία και κλοπές στην αντλία, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των συνεργείων (ΚΕΔΑΚ) μέσω της αγοράς νέου εξοπλισμού, τον οποίο προσφέρονται να χρηματοδοτήσουν. Σήμερα τα ειδικά οχήματα παίρνουν δείγματα καυσίμων από πρατήρια, τα οποία εν συνεχεία αποστέλλουν στο Γενικό Χημείο του Κράτους για να επιβεβαιώσει τις μετρήσεις τους και, πριν επιβληθούν τα οποιαδήποτε πρόστιμα, περνούν κάποιοι μήνες.
Οι εταιρίες ζητούν επιτόπιους ελέγχους με ειδικό εξοπλισμό, αξίας 150.000-200.000 ευρώ ανά όχημα.