ΟΣΕ: Ηρθε το σύστημα τηλεδιοίκησης!

Θα λειτουργήσει αποτελεσματικά ή θα αποτελέσει ακόμα έναν κρίκο στην αλυσίδα των προβληματικών παρεμβάσεων;

Σύγχρονη τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση αποκτά, επιτέλους, ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας της χώρας. Μένει να δούμε αν θα λειτουργήσει αποτελεσματικά ή θα αποτελέσει ακόμα έναν κρίκο στην αλυσίδα των προβληματικών παρεμβάσεων των τελευταίων πολλών ετών.

Οπως ανακοίνωσε, λοιπόν, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παραδόθηκε το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) της Λάρισας, το οποίο ελέγχει την κυκλοφορία των συρμών σε μήκος 200 χιλιομέτρων διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, στο τμήμα από τον Δομοκό έως το Πλατύ. Το ΚΕΚ Λάρισας είναι ένα υπερσύγχρονο κέντρο τηλεδιοίκησης, το οποίο διαθέτει όλα τα απαραίτητα μέσα για τον έλεγχο και τη λειτουργία διαχείρισης της κυκλοφορίας.

Παράλληλα, μετά τη διεξαγωγή των αναγκαίων δοκιμών, πραγματοποιήθηκε η διοικητική παραλαβή προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ της σηματοδότησης του τμήματος της διπλής γραμμής από τη Λάρισα μέχρι το Πλατύ, μήκους 130 χιλιομέτρων. Με την ολοκλήρωση και του μέρους αυτού λειτουργούν πλέον πλήρης σηματοδότηση στα τμήματα Αγ. Ανάργυροι – Οινόη και η τηλεδιοίκηση από την Τιθορέα έως τη Θεσσαλονίκη, καθώς και από Θεσσαλονίκη μέχρι και τον Προμαχώνα.

Εκτιμάται ότι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα δοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα σηματοδότησης, δηλαδή αυτό από Οινόη μέχρι Τιθορέα, το οποίο θα ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα. Με την παράδοση και του ανωτέρω τμήματος σηματοδότησης και την ένταξή του στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο άξονας από την έξοδο της Αθήνας μέχρι και τη Θεσσαλονίκη θα τηλεδιοικείται πλήρως.

Συνεπώς, θα υπάρχει αναβάθμιση λειτουργιών και δυνατοτήτων για την καλύτερη διαχείριση, τον έλεγχο και την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται η υλοποίηση της σύμβασης ΑΣ 717, δηλαδή της σύμβασης εγκατάστασης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

Πρόοδος εργασιών

Το υπουργείο αναφέρει επίσης ότι υπάρχει σημαντική πρόοδος εργασιών για την υλοποίηση της σύμβασης ΑΣ 10005/07, δηλαδή της εγκατάστασης του συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS. Συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκαν στο τέλος Ιουνίου οι δοκιμές του ETCS στο τμήμα ΣΚΑ – Οινόη, ενώ κατατέθηκαν, στο τέλος Ιουλίου, οι απαραίτητες πιστοποιήσεις ώστε να υποβληθούν στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία και το τμήμα αυτό. Επίσης, εκδόθηκε από τη ΡΑΣ, εντός Ιουλίου, η απόφαση της θέσης σε λειτουργία του ETCS στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα.

Την τρέχουσα εβδομάδα ολοκληρώνονται και οι δοκιμές ETCS στο τμήμα Λάρισα – Πλατύ, καθώς και στη διασύνδεση στον Δομοκό, ώστε και αυτά να πιστοποιηθούν και να τεθούν σε λειτουργία.

Εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα λειτουργεί σε όλο το μήκος από ΣΚΑ μέχρι τη Θεσσαλονίκη το σύστημα επιτήρησης και ελέγχου συρμών ETCS επί γραμμής.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα